دانلود مقاله ترجمه شده پايداري ديناميكي شكلبندي پهن بازگشتي به اتمسفر


چطور این مقاله مهندسی هوافضا را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000804 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی هوافضا در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
635,000 ریال
شناسه محصول :
2000804
سال انتشار:
2002
حجم فایل انگلیسی :
387 Kb
حجم فایل فارسی :
449 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

پايداري ديناميكي شكلبندي پهن بازگشتي به اتمسفر

عنوان انگليسي

Dynamic Stability of Blunt Atmospheric Entry Configurations

نویسنده/ناشر/نام مجله

JOURNAL OF SPACECRAFT AND ROCKETS

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی هوافضا شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

يك سري برنامه هاي تست پرواز آزاد كه روي مدلهاي مقياسي شكلبنديهاي پهن بازگشتي به اتمسفر صورت گرفته است، مورد بحث قرار مي گيرد. اكثر اين تستها در تسهيلات تحقيقاتي آيروبالستيك در پايگاه نيروي هوايي اگلين واقع در فلوريدا انجام شده است. تستها براي تاثيرات عدد رينولدز در تسهيلات آيروديناميكي پرواز آزاد با سرعت بسيار بالا در مركز تحقيقاتي ايمز ناسا واقع در مافت فيلد انجام شده است. چون اين شكلهاي پهن بازگشتي به اتمسفر تمايل به تجربه ناپايداري ديناميكي در زواياي حمله كوچك دارند كه باعث حركت چرخه محدود مي شود، هدف اوليه تستها تعيين مشخصات پايداري ديناميكي شكلبنديها مي بود. هر چند كه تمامي پارامترهاي آيروديناميكي در حين اين تستها بدست آمده و در مراجع مربوطه ارائه گشته اند، تنها نتايج پايداري ديناميكي مورد بحث قرار مي گيرند. تستها در اعداد ماخ زير صوت تا مافوق صوت از 0.7 تا 3.5 و اعداد رينولدز 0.27×106 تا  6.97×106و براي زواياي حمله تا 40 درجه انجام گرديده اند

1-مقدمه

شكلبنديهاي بازگشتي به اتمسفر سياره اي نوعا داراي دماغه هاي پهن مخروطي با قسمت عقب بدنه متفاوت كه توسط نيازمنديهاي ماموريت ديكته مي شوند، مي باشند. دماغه هاي پهن مخروطي طراحي مي شوند تا از پساي آيروديناميكي در جهت برخي نيمرخهاي كاهش شتاب به محض ورود وسيله به اتمسفر سياره استفاده كنند. اين كاهش شتاب در جهت اطمينان از سرعتهايي مي باشد كه براي برخورد يا باز شدن چتر مورد نياز مي باشد. شكل 1 برخي نيمرخهاي ماموريت نوعي را نشان مي دهد. متاسفانه اين بدنه هاي پهن تمايل به ناپايداري ديناميكي در زواياي حمله پايين در محدوده اعداد ماخ مافوق صوت بالا تا صوتي دارند. اين ناپايداري ديناميكي مي تواند سبب حركتهاي زاويه اي شود كه اغلب به چرخه هاي محدود توسعه مي يابند، و مقاله حاضر روي اين مساله تمركز كرده است...

مدل مقياسي شكلبندي پهن بازگشتي تست پرواز پايداري ديناميكي :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

A series of free  ight-test programsconducted on scalemodels of variousblunt atmospheric entry con. Gurations is discussed. Most of these tests were conducted in the Aeroballistic Research Facility, located at Eglin Air Force Base, Florida.The tests for Reynolds-numbereffects were conducted intheHypervelocity Free-Flight Aerodynamic Facility located at NASA Ames Research Center atMoffett Field, California. Because these blunt atmospheric entry shapes have a tendency to experience small angle-of-attackdynamic instabilities leading to limit-cycle motions, the primary purpose of the tests was to determine the dynamic stability characteristics of the con. gurations. Although all of the aerodynamicparameters were obtained during these tests and are presented in the corresponding references, only the dynamic stability results are discussed. The tests were conducted from subsonic to supersonic Mach numbers, 0.7 to 3.5, Reynolds numbers from 0.27 £ 106 to 6.97 £ 106, and for angles of attack up to 40 deg

Keywords: scalemodels of variousblunt atmospheric entry con free ight-test dynamic stability
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: طراحی‌ جامدات، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی هوافضا با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید