دانلود مقاله ترجمه شده نقش کارآفرینان در نوآوری در سطح بنگاه: آثار مشترک احساس مثبت، خلاقیت و پویایی محیط


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000536 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2000536
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
220 Kb
حجم فایل فارسی :
345 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

نقش کارآفرینان در نوآوری در سطح بنگاه: آثار مشترک احساس مثبت، خلاقیت و پویایی محیط

عنوان انگليسي

The role of entrepreneurs in firm-level innovation: Joint effects of positive affect, creativity, and environmental dynamism

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Business Venturing

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 28 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

نوآوری اغلب جزء بسیار مهمی در موفقیت سرمایه‌گذاری جدید می‌باشد، ولی در حال حاضر ما مقدار کمی درباره نقش کارآفرینان منفرد در تشویق وقوع آن می‌دانیم. پژوهش حاضر از طریق ارزیابی آثار مشترک دو متغیر مربوط به کارآفرینان (احساس مثبت و خلاقیت آنان) و متغیر کلیدی مهم (پویایی محیط) بر نوآوری در سطح بنگاه به این مسئله می‌پردازد. با وجود این که پیش‌بینی شده است که احساس نقش مهمی در کارآفرینی ایفا می‌کند]بارون، آر. ای، 2008. نقش احساس در فرآیند کارآفرینی. آکادمی مدیریت، مجله 33(2)، 340-328[، تاکنون شواهد تجربی نسبتا اندکی در زمینه تاثیرات آن به دست آمده است (به عنوان مثال ]فو، ام. دی. در دست انتشار. ارزیابی فرصت‌های کارآفرینی و احساسات. عمل و نظریه کارآفرینی[). علاوه بر این، هرچند رابطه بین خلاقیت و نوآوری در ادبیات پژوهش قبل توصیف شده است ]امابیل، تی.ام. ، 1988. یک مدل یا خلاقیت و نوآوری در سازمان‌ها. در بی.ام.استاو و ال.ال.کامینگز (ویرایشگر)، پژوهش در رفتار سازمانی 10، 167-123[، فعلا شواهد مستقیم وجود ندارد. یافته‌های پژوهش حاضر نشانگر این هستند که احساس مثبت بین کارآفرینان بنیانگذار تا حد چشمگیری به خلاقیت آنان ارتباط دارد و خلاقیت مذکور نیز با نوآوری در سطح بنگاه مرتبط خواهد بود. هر دوی این روابط به واسطه پویایی محیط متعادل می‌گردند، به طوری که در محیط‌های بسیار پویا قوی‌تر از محیط‌های ایستا می‌شود.

مقدمه

بیش از چهل سال پیش، باومول (1968، p.67) اظهار داشت که: "تلاش برای درک کارآفرینی بدون کارآفرین، مانند تلاش برای درک شکسپیر بدون هملت می‌باشد." به طور مشابه، شین و همکاران (2003، p.259) اظهار داشتند: "فرآیند کارآفرینی به این سبب رخ می‌دهد که افراد در صدد پیگیری فرصت‌ها می‌باشند. . .". نظراتی مانند این‌ها نشان می‌دهند که حوزه کارآفرینی نقش مهم کارآفرینان در سرمایه‌گذاری جدید را درک می‌کند. با این وجود، در همین زمان، حوزه مذکور بر توجه بیشتر به خروجی‌های سطح بنگاه تمرکز می‌نماید (بقا، رشد و سودمندی سرمایه‌گذاری جدید). این تمرکز دوگانه باعث ایجاد سوال مهمی می‌شود که توسط بسیاری از پژوهشگران مطرح شده است (بارون، 2007؛ لوک و باوم، 2006؛ شین و همکاران، 2003): سرانجام ویژگی‌ها و اقدامات کارآفرینان منفرد چگونه بر خروجی‌های سطح بنگاه تاثیر می‌گذارند؟ این، سوال پیچیده‌ای است و پرداختن به آن به صورت کامل، نیازمند پژوهش چندسطحی پیشرفته‌ای می‌باشد که توسط هیت و همکاران (2007) توصیف شده است (رویکردی که به طور فزاینده‌ای در پژوهش کارآفرینی حاضر ظاهر می‌گردد (همیلسکی و بارون، 2009؛ شیندهوت و موریس، 2009)...

نوآوری در سازمان‌ها احساس مثبت :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Innovation is often a crucial ingredient in new venture success but at present, we know relatively little about the role of individual entrepreneurs in encouraging its occurrence. The present research addressed this issue by investigating the joint effects, on firm-level innovation, of two variables pertaining to entrepreneurs (their creativity and positive affect) and a key environmental variable (environmental dynamism). Although it has been predicted that affect plays an important role in entrepreneurship [Baron, R. A., 2008. The role of affect in the entrepreneurial process. Academy of Management Review 33(2), 328–340.], relatively little empirical evidence on its effects has been obtained to date (e.g., [Foo, M.D. In press. Emotions and entrepreneurial opportunity evaluation. Entrepreneurship Theory and Practice.]). Further, although the link between creativity and innovation has been described in past literature [Amabile, T.M.,1988. A model or creativity and innovation in organizations. In B.M. Stawand L.L. Cummings (Ed.)., Research in organizational behavior 10, 123–167.], direct evidence for its existence is currently lacking. Findings of the present research indicate that positive affect among founding entrepreneurs is significantly related to their creativity and that creativity, in turn, is positively related to firm-level innovation. Both of these relationships are moderated by environmental dynamism, being stronger in highly dynamic than stable environments

Keywords: innovation in organizations positive affect
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > نقش کارآفرینان در نوآوری در سطح بنگاه: آثار مشترک احساس مثبت، خلاقیت و پویایی محیط
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید