دانلود مقاله ترجمه شده شبیه سازی پایداری عرضی خودرو بر اساس کنترل فازی PID


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000271 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2000271
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
302 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

شبیه سازی پایداری عرضی خودرو بر اساس کنترل فازی PID

عنوان انگليسي

A Simulation of Vehicle Lateral Stability Based on Fuzzy PID Control

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Conference on Measuring Technology and Mechatronics Automation

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

به منظور بهبود پایداری جانبی خودروها در سرعتهای بالا، روش پارامتریکی کنترلی PID فازی خود تنظیم برای کنترل ممان انحراف کوپل شده با زاویه لغزش جانبی در چرخ جلویی خودرو ارائه شده است و همچنین در این مقاله  یک کنترل کننده فازی PID  طراحی می شود. آنالیز مدل دینامیکی خودرو با استفاده از سیمولینک نرم افزار متلب، نرخ انحراف خودرو و زاویه لغزش جانبی جلو در شرایط هدایت گامی و شرایط هدایت و فرمان سینوسی شبیه سازی می شوند. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که در مقایسه خودرویی که تنها تحت کنترل ABS است با خودرویی که با کنترل کننده فازی PID همراه است، در حالت دوم می توان زاویه انحراف و زاویه لغزش جانبی در چرخهای جلو و عقب خودرو را به طور موثری کاهش داد. علاوه بر این حرکت خودرو می تواند در ناحیه ای پایدار کنترل شود. و از اینرو پایداری عرضی و یا جانبی خودور بهبود پیدا می کند.
فهرست مطالب

1- مقدمه

2- آنالیز مدل خودرو

3- طراحی کنترل کننده PID فازی

4-شبیه سازی

5-نتیجه گیری

1-مقدمه

هنگامی که خودرویی در سرعت بالا در حال حرکت است، در معرض نیروی  گریز از مرکز بزرگی قرار دارد، که گاهی اوقات باعث ایجاد نوسانات عرضی در آن می شود. هنگامی که شتاب جانبی خودرو بالا است، نیروی کرنر به اندازه ای نیست که که با زاویه چرخ  فرمان متناسب باشد و باعث می شود که خودرو بیش از اندازه بچرخد  یا در جهت نرمال مناسبی قرار نگیرد. علاوه بر این خودرو از مسیر خود منحرف می شود یا به سمت مسیر دیگری  تمایل پیدا می کند و بدتر از همه باعث تصادف ترافیکی بدی خواهد شد. سیستم ABS  معمولا  تنها زمانی در نظر گرفته می شود  که از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کرده و بازدهی ترمز گیری را بهبود بخشد. اما پایداری عرضی در شرایط ترمز گیری خودروها در نظر گرفته نمی شود(1). پایداری خودروها از فاکتورهای مختلفی تاثیر می گیرد نظیر فاکتورهایی چون: پارامترهای ساختاری و سازه‌ای خودرو، سرعت، چسبندگی تایر با جاده و زاویه ورودی چرخ فرمان. به دلیل اینکه چنین سیستمی غیر خطی است کنترل آن دشوار است. روش کنترلی PID  در امتداد کنترل خطی است و نقصهای فراوانی را برای موضوعات غیر خطی شدید داراست. اما کنترل فازی در مرجع( 2 ) به کنترل غیر خطی تعلق دارد و به علاوه هوشمند هم هست و کمتر به مود ریاضی  وابسته است. بنابر این اگر این دو روش با یکدیگر ترکیب شوند، سیستم کنترلی هوشمندی فراهم می شود که برای سیستمهای غیر خطی می توان از آن استفاده نمود. در ضمن کنترل فازی ساختار تعیین شده کنترل PID را داراست به طوری که روش کنترل فازی PID می تواند برای بهبود عرضی خودروها هنگامی که در حال چرخش هستند مورد استفاده قرار بگیرد. این مقاله ارتباط مابین نرخ انحراف، نیرو چسبندگی عرض و عمودی نیرو ترمزگیری را هنگامی که خودرو در سرعتهای بالا قرار دارد، در نظر گرفته است. این مقاله یک کنترل کننده فازی PID را طراحی می کند به طوریکه پارامترها به صورت خود تنظیم عمل می‌کنند(7). این کنترل کننده مقادیر مختلفی مابین نرخ انحراف واقعی و مرجع و همچنین نرخ تغییر را به عنوان ورودی دریافت می کند. از طرف دیگر از ممان کوپلی نوسانات عرضی اضافی نیز به عنوان متغیر خروجی استفاده می کند. هنگامی که سرعت یک خودور بالا است، بر اساس ABS خودرو و قضاوت پارامتر وضعیت پایداری عرضی و کنترل ممان، ممان اضافی نوسانات عرضی به صورت دینامیکی تنظیم می شود. با توجه به مقایسه نتایج شبیه سازی کنترل PID فازی خودرو با نتایج کنترلی صرفا ABS، نرخ انحراف خودرو و زاویه لغزش جانبی چرخ جلو توسط کنترل PID فازی خود تنظیم، می تواند پایداری عرضی خودور را هنگامی که خودرو در پیچ جاده در حال حرکت است در سرعت بالا به طور موثری بهبود بخشد...

پایداری کنترل فازی PID خود تنظیم سرعت بالا :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

In order to improve the lateral stability of the vehicles at a high speed, a parameter self-tuning fuzzy PID control method to control the yaw moment couple with side slip angle of the front wheel is proposed, and a Fuzzy PID controller is designed. Based on Vehicle dynamic model analysis, and by using MATLAB / Simulink software, vehicle’s yaw rate and the side slip angle of the front at the step steering condition and the sine steering condition is simulated. The simulation results show that, compared to the vehicle only under ABS control, vehicle by fuzzy PID controller could reduce the yaw rate and the side slip angle of the front and back wheels effectively. Furthermore, the vehicle’s motion can be controlled in a stable region. Thus, the lateral stability of vehicles is improved
Contents

1. INTRODUCTIONS

2. ANALYSIS OF VEHICLE MODEL

3. DESIGN OF THE FUZZY PID CONTROLLER

4. SIMULATION

5. CONCLUSION

Keywords: Keywords-lateral stability self-tuning fuzzy PID control high speed
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید