دانلود مقاله ترجمه شده کنترل منطق فازی خود تنظیم برای کنترل جانبی خودرو


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000267 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2000267
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
229 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کنترل منطق فازی خود تنظیم برای کنترل جانبی خودرو

عنوان انگليسي

Self-Adjusting Fuzzy Logic Control for Vehicle Lateral Control

نویسنده/ناشر/نام مجله

Fourth International Conference on Fuzzy Systems and Knowledge Discovery

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله پیرامون کنترل جانبی خودروها در سیستم بزرگراههای خودکار و با تاکید اصلی بر روی مانور های تغییر مسیر راه است.  مسیر حرکت مطلوب برای  مانورهای تغییر مسیر راه خیابانیT مسیر راه مطلوب مجازی یا VDT نامیده می شد که با در نظر گرفتن راحتی مسافر و زمان انتقال مورد نیاز برای مانور طراحی می شود. در این مقاله کنترل کننده‌ی منطق فازی خود تنظیم به عنوان یک کنترل کننده مسیر ارائه می شود که خودرو را وادار می‌کند که VDT را دنبال نماید. به منظور ارزیابی عملکرد سیستم حلقه بسته تحت شرایط مختلف رانندگی  شبیه سازی هایی انجام گرفته است و نتایج  امکان پذیری استفاده از چنین کنترل فازی خود تنطیمی را برای مانور های تغییر مسیر خیابانی نشان می دهند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مدلهای خودرو و تایر

1-2- مدل خودرو

2-2- مدل تایر

3-طراحی کنترل کننده فازی خود تنظیم

1-3- تعریف ورودی ها و خروجی

2-3- طراحی قواعد تحت شرایط مختلف

3-3- تعیین روش دیفازیکیشن

4-3-سنجش خروجی

4-مسیر حرکت مطلوب برای مانورهای تغییر مسیر

5-شبیه سازی

1-5-تغییرات در سرعت خودرو

2-5- بار افزایش یافته

6-نتیجه

1-مقدمه

سیستمهای بزرگراهی خودکار(AHS)  بخشی مهمی در سیستمهای حمل و نقلی هوشمند(ITS) به حساب می‌آیند که هدفشان آن است که کنترل خودروها در بزرگراهها را در راستای افزایش ایمنی و  بهبود بازدهی بزرگراهی توسط کامپیوترها انجام دهند.

بخش بسیار سخت AHS به کنترل جانبی خودروها بر می گردد که شامل دنبال کردن راه خیابانی و مانورهای تغیر مسیر می باشد(1) که این موضوع بخشی از تحقیقات را در حوزه مسئله دنبال کردن راه به خود اختصاص داده است. اما هنوز تعداد کمی بررسی بر روی مانورهای تغیر مسیر انجام گرفته است  هدف از یک مانور تغییر مسیر در AHS فراهم آوری یک روشی بهینه در انتقال یک خودرو از مسیر خیابانی پیشرو به مسیر خیابانی مجاور است. به منظور دست یافتن به وظیفه یک مانور تغییر مسیر،  مسیر حرکت مطلوب برای مانورهای تغییر مسیر که مسیر حرکت مطلوب مجازی نامیده می شود(VDT)، بایستی با در نظر گرفتن راحتی مسافر و زمان حمل و نقل برای مانور طراحی شود. مسیر حرکت شتاب ذوزنقه ای به عنوان یک VDT پیشنهاد شده است. و طراحی یک شتاب ذوزنقه ای مناسب می تواند از طریق مقایسه حرکت تند و سریع جانبی، شتاب جانبی و زمان مانور حاصل شود. استراتژی های کنترلی، شالوده تکنولوژی برای مانور تغییر مسیر هستند. که عملکرد مسیر حرکت را خیلی زیاد تحت تاثیر قرار می دهند. کنترل منطق فازی خود تنظیم به عنوان یک کنترل کننده مسیر حرکت  باعث می شود که یک خودرو، VDT را دنبال کند. هسته کنترل کننده جدول قوانینی است که شامل قوانین تاثیر می باشد که محیطی طبیعی را برای اتحاد و مابین دانش بشری و قضاوت مهندسی فرمان خودرو برای کنترل کننده فراهم می کند. همچنین جدول قوانین می تواند با توجه تغییر متغییرهای ورودی کنترل کننده تنظیم شود. این کار عملکرد را بالا برده و مشخصه های قدرتمند سیستم دینامیکی خودرو را نیز افزایش می‌دهد. شبیه سازی ها به منظور ارزیابی عملکرد سیستم حلقه بسته تحت شرایط رانندگی مختلف انجام خواهند گرفت و نتایج نشان داده اند که کنترل کننده منطق فازی خود تنظیمی می تواند به طور موفقیت آمیزی عملکرد خودرو را  تحت وضعیت مانور تغییر مسیر بهبود بخشد...

کنترل منطق فازی کنترل جانبی خودرو :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This paper deals with the lateral control of vehicles in Automated Highway Systems with the main emphasis on the lane change maneuvers. The desired trajectory for the lane change maneuvers, called the Virtual Desired Trajectory (VDT), is designed considering passenger's comfort and required transition time for the maneuver. The Self-Adjusting Fuzzy Logic controller is proposed as the tracking controller to make the vehicle to follow the VDT. Simulations have been conducted to evaluate the performance of the closed loop system under various driving conditions, and the results is presented to show the feasibility of using the designed Self-Adjusting Fuzzy Logic control for the lane change maneuver

Contents

1. Introduction

2. Vehicle and Tire Models

2.1 The vehicle model

2.2 The tire model

3. Self-Adjusting Fuzzy Controller Design

3.1 Define inputs and output

3.2 Design the rules under different conditions

3.3 Determine the defuzzication methods

3.4 Output scaling

4. Desired Trajectory for Lane Change Maneuvers

5. Simulation

5.1 Variation in Vehicle Speed

5.2 Increased Load

6. Conclusion

Keywords: Self-Adjusting Fuzzy Logic Control
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید