دانلود مقاله ترجمه شده آنالیز پایداری قدرتمند یک سیستم کنترل فازی جانبی خودرو با استفاده از روش تابعی توصیفی


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000270 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2000270
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
252 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

آنالیز پایداری قدرتمند یک سیستم کنترل فازی جانبی خودرو با استفاده از روش تابعی توصیفی

عنوان انگليسي

Robust Stability Analysis of a Fuzzy Vehicle Lateral Control System Using Describing Function Method

نویسنده/ناشر/نام مجله

Advances in Soft Computing

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


در این مقاله آنالیز پایداری قدرتمند یک سیستم فازی جانبی خودرو با استفاده از پارامترهای اغتشاشی ارائه می شود. در ابتدا کنترل کننده فازی با استفاده از روش تابعی توصیفی و با آزمایشات، خطی سازی می شود. بعد از آنکه تابع توصیفی بدست آمد، آنالیز پایداری یک سیستم کنترل جانبی خودرو با تغییرات سرعت و اصطکاک و با استفاده از از روش صفحه پارامتر انجام می گیرد. پس از آن است که مقداری از سیکل محلی شده توسط کنترل کننده فازی می تواند به آسانی در صفحه پارامتر اشاره شود. شبیه سازی کامپیوتری بازدهی این روش را نشان می‌دهند و تایید می کنند.
فهرست مطالب

1-مقدمه

2-توضیح  مدل خودرو و روش طراحی

1-2-مدل خودرو

2-2- توضیح تابع کنترل کننده فازی

3-2-روش صفحه پارامتریک

3-نتایج شبیه سازی

4-نتیجه

1-مقدمه

تابع توصیفی یک روش قلمرویی فرکانسی مفید برای آنالیز پایداری یک سیستم کنترلی غیر خطی است به خصوص هنگامی که سیستم دارای المانهای غیر خطی شدید مانند رله، اشباع مغناطیسی، خلاصی، پسماند مغناطیسی و غیره است. توضیحات پایه ای پیرامون توابع توصیفی را می توانید در مراجع 1-3 مطالعه کنید. برخی تحقیقات دانشگاهی و صنعتی به منظور بررسی مشخصه های طراحی  این توابع توصیفی انجام گرفته است. برای طرح کنترل کننده PI، یک روش تکراری برای دسترسی به مشخصه های حاشیه فازی و سود در مرج 4  بر اساس دو آزمایشات رله و آنالیز تابع توصیفی ارائه شده است. در مرجع 5 توابع توصیفی به منظور  آنالیز پایداری و پیشبینی سیکل محدود سیستمهای کنترل غیر خطی استفاده شده اند. در مرجع 6 تابع توصیف پسماند برای تقویت کننده صوت کلاس AD جهت مدل سازی اینورتور اعمال شد. آقای آکرمن و بونته در مرجع 7  تابع توصیفی را به منظور پیشبینی سیکلهای محدود در صفحه پارامتر ضریب اصطکاک و سرعت تایر روی جاده به کار گرفتند. در مرجع 8 الگوریتم سیکلهای محدود را برای کلاسه ای وسیع از سیستمهای غیر خطی نامشخص محاسبه می کند. برای سیستمهای کنترلی هوشمند برخی محققین(9-11) آزمایشاتی را انجام دادند و توابع توصیفی تحلیلی کنترل کننده فازی را به منظور پایداری سیتمهای کنترل فازی  ایجاد کردند. از طرف دیگر، تابع توصیفی همچنین به منظور یافتن مرزهای پارامترهای شبکه های عصبی جهت داشتن پاسخ سیستم پایدار و تولید سیکلهای محدود به کار گرفته شده است(12). در واقع خطای تخمینی غلب در سیستمهای کنترلی عملی وجود دارد. کاملا شناخته شده است که الگوریتمهای قلموریی فرکانسی صفحه پارامتریک و فضای پارامتریک(13 و 14) به منظور تکمیل کردن پایداری قدرمتمند یک چند جمله ای فاصله‌ای اعمال شده است....

تابع توصیفی سیستم جانبی خودرو کنترل فازی ضفحه پارامتر سیکل محدود :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

In this paper, the robust stability analysis of a fuzzy vehicle lateral system with perturbed parameters is presented. Firstly, the fuzzy controller can be linearized by utilizing the describing function method with experiments. After the describing function is obtained, the stability analysis of the vehicle lateral control system with the variations of velocity and friction is then carried out by the use of parameter plane method. Afterward some limit cycle loci caused by the fuzzy controller can be easily pointed out in the parameter plane. Computer simulation shows the efficiency of this approach

Contents

1 Introduction

2 Descriptions of Vehicle Model and Design Approach

2.1 Vehicle Model

2.2 Describing Function of Fuzzy Controller

2.3 Parameter Plane Method

3 Simulation Results

4 Conclusions

Keywords: Describing function vehicle lateral system fuzzy control parameter plane limit cycle
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > آنالیز پایداری قدرتمند یک سیستم کنترل فازی جانبی خودرو با استفاده از روش تابعی توصیفی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید