دانلود پاورپوینت مدیریت با عنوان تهیه طرح کسب و کار

این تحقیق رشته مدیریت به بررسی نحوه تهیه یک طرح تجاری و انواع آن می پردازد. طرح تجاری، سند نوشته شده ای است که کارآفرین با توصیف تمام عناصر درونی و بیرونی مربوط، که در شروع فعالیت کارآفرینانه مطرح است آن را آماده می کند. و معمولاً مجموعه ای از برنامه های کاربردی از جمله بازاریابی، امورمالی، تولید و منابع انسانی را شامل می شود. می توانید این تحقیق کارآفرینی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
قیمت : 1,195,000 ریال
شناسه محصول : 2009788
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 51
نوع فایل های ضمیمه : powerpoint
حجم فایل : 370 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پاورپوینت مدیریت با عنوان تهیه طرح کسب و کار

چکیده

مهمترین بخش کار آغاز کار است. در آغاز راه با سختی های بی شماری روبرو هستید؛ در نتیجه باید صبر، ایمان و شهامت بسیار زیادی از خود نشان دهید. اولین گام در هر سفر به منزله طی نمودن نیمی از کل مسیر است. برای اینکه بتوانید در امر کارآفرینی موفق شوید باید هم به آغاز کارتان متعهد باشید و هم به ادامه سفرتان. شما باید اراده کنید که در این راه هر مانعی را از پیش پا بردارید. می توانید این تحقیق کارآفرینی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.

مقدمه

عنصر اساسی موفقیت کسب و کار، شناسایی اهداف است. هدف، چیزی است که می خواهیم به آن دست یابیم. برنامه، ابزاری مؤثر برای هر کسب و کار به ویژه در واحدهای تجاری کوچک است که اهداف و استراتژی ها را در قالب اسنجام یافته ای سازماندهی می کند.  در واقع، طرح تجاری، سند نوشته شده ای است که کارآفرین با توصیف تمام عناصر درونی و بیرونی مربوط، که در شروع فعالیت کارآفرینانه مطرح است آن را آماده می کند. و معمولاً مجموعه ای از برنامه های کاربردی از جمله بازاریابی، امورمالی، تولید و منابع انسانی را شامل می شود.

در زیر فهرستی از موانعی که خوب است خود را برای مقابله با آنها آماده کنید.

·         تردید نسبت به خود، سراغتان خواهد آمد، با آن مبارزه کنید.

·         به تعویق انداختن امور، به سراغتان خواهد آمد، آن را ریشه کن کنید.

·         ترس از شکست، به سراغتان خواهد آمد آن را ریشه کن کنید.

·         فشارهای خارجی ناشی از خروج از سطح متوسط جامعه بر شما تحمیل خواهد شد، با آنها مبارزه کنید.

·         خود را آماده کنید که برای مدتی تلاش بیشتری انجام دهید و درآمد کمتری داشته باشید.

·         آزادی عمل را در اولویت بالاتری نسبت به امنیت قرار دهید.

·         بهانه تراشی های خود را کشف و آنها را ریشه کن کنید.

چه کسی باید طرح را تهیه کند؟

طرح تجاری یا طرح کسب و کار را باید کارآفرین تهیه کند. شنیدن و کمک گرفتن از افراد حرفه ای خارج از شرکت، بسیار عاقلانه است. اما کارآفرینان باید دقیقاً تمام زوایای برنامه تجاری را دریابند. زیرا آنها هستند که نگاهی دقیق و عمیق به منابع مالی دارند و باید از برنامه تجاری خود دفاع کنند.

هدف و مزایای تهیه طرح

 هدف از تهیه طرح تجاری، تعریف کسب و کار و تشریح جزئیات مربوط به چگونگی امکان پذیر کردن عملیات کسب و کار کارآفرینانه در بازارهای موجود است. بیشتر صاحبان کسب و کار ، نگران نحوه ی تدوین طرح هستند.

نحوه تنظیم و ارائه ی طرح تجاری

طرح روی جلد به خوانندگان، در مورد آنچه قرار است بخوانند و مولف آن اطلاعاتی می دهد. جلد یک گزارش اغلب اولین برداشت و تصور از کسب و کار را برای افراد علاقمند یا سرمایه گذار به همراه دارد و باید متضمن عبارت طرح کسب و کار بوده و شامل موضوعاتی نظیر: نام قانونی کسب و کار، آرم، نشان یا علامت شرکت. تاریخ آماده سازی و یا اصلاح گزارش و دوره زمانی مورد نظر، آدرس، شماره تلفن و فاکس، آدرس پست الکترونیکی و سایت اینترنتی باشد. طرح باید عاری از هر گونه اشتباه تایپی و دستور زبانی باشد و نوع قلم به کار رفته باید ساده و خوانا باشد.

طرح تجاری یک صفحه ای شامل موارد زیر است

·         چشم انداز

·         ماموریت

·         اهداف

·         استراتژی

·         برنامه ها

طرح تجاری کامل

یک طرح کسب و کار کامل، باید به اندازه کافی گسترده باشد که اطلاعات مرتبط با موضوع را شامل شود. اما نباید آن قدر طولانی باشد حجم ایده آل طرح تجاری با ضمائم آن باید در حدود چهل تا پنجاه صفحه است . محتویات و ساختار کلی طرح تجاری بایستی پنج نوع اطلاعات زیر را شامل شود:

ü      ماموریت کسب و کار مورد نظر و هدف هایی که قصد تحقیق آن را دارید.

ü      محصولات و یا خدماتی که تهیه می کنید، بازار، مشتریان، و موقعیت رقبا.

ü      نتایج کمی و کیفی که انتظار بدست آوردن آن را دارید.

ü      منابع انسانی، زیربناها، تجهیزات ، مواد خام و منابع مالی که به منظور رسیدن به اهداف کسب و کارتان نیاز دارید.

ü      فرایند فنی، سازمانی و مدیریتی که اعمال خواهید نمود.

ارائه برنامه تجاری

برنامه تجاری را می توان به یک فرد سرمایه گذار یا به یک جمع یا گردهمایی سرمایه گذاران ارائه داد. ارائه شفاهی برنامه تجاری، یک مرحله مهم برای فروش برنامه به سرمایه داران است. ارائه برنامه تجاری باید جالب، قابل انعطاف و برنامه ریزی شده باشد.

فهرست مطالب

·         مقدمه

·         در زیر فهرستی از موانعی که خوب است خود را برای مقابله با آنها آماده کنید.

·         تعریف طرح تجاری

·         چه کسی باید طرح را تهیه کند؟

·         هدف و مزایای تهیه طرح

·         نحوه تنظیم و ارائه ی طرح تجاری

·         منافع تنظیم درست طرح تجاری عبارت است از:

·         انواع طرح های تجاری

·         خلاصه اجرایی

·         شرح کسب و کار

·         بازاریابی

·         طراحی، تحقیق و توسعه

·         مکان یابی

·         مدیریت

·         مالی

·         ریسک های بسیار مهم

·         بخش ضمائم و فهرست مراجع

 

 

 

 

Keywords: کسب و کار طرح تجاری بازاریابی ریسک مدیریت
این برای گرایش های: کارآفرینی، کاربرد دارد. [ برچسب: ]