دانلود مقاله ترجمه شده اثر مدل‌های مختلف آشفتگی بر ویژگی های احتراق و انتشار شعله های هیدروژن و هوا


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009098 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
955,000 ریال
شناسه محصول :
2009098
سال انتشار:
2017
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
780 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اثر مدل‌های مختلف آشفتگی بر ویژگی های احتراق و انتشار شعله های هیدروژن و هوا

عنوان انگليسي

Effect of different turbulence models on combustion and emission characteristics of hydrogen/air flames

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal of Hydrogen Energy

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف از این مقاله ارائه نتایج مدلسازی احتراق هیدروژن/هوا در یک محفظه احتراق میکروسیلندر است. مطالعات مدلسازی با مدلهای مختلف آشفتگی برای ارزیابی عملکرد این مدل ها در شبیه سازی های احتراق میکرو با استفاده از یک کد دینامیکی محاسباتی در دسترس تجاری انجام شده است. مدل های آشفتگی که در این مطالعه اجرا شده اند، استاندارد k-ε، گروه رینرمالیزاسیون k-ε، ریلابیز k-ε و انتقال استرس رینولدز هستند. مدل کامپوزیت سه بعدی برای بررسی تاثیر مدل‌های مختلف آشفتگی بر رفتار احتراق و هواشناسی هیدروژن/هوا طراحی شده است. ارزیابی عملکرد این مدل‌ها با بررسی توزیع دمای دیواره بیرونی مشعل، دمای مرکز مشعل، سرعت، فشار، نوع و پروفیل های NOx انجام شد. طرح واکنش احتراق با 9 گونه و 19 مرحله توسط مدل مفهوم انحلال Eddy مدل سازی شد. نتایج به دست آمده از این مطالعه با داده های تجربی منتشر شده تایید شده است. نتایج عددی نشان داد که دو معادله مدل تلاطم نتایج شبیه سازی سازگار را با داده های تجربی منتشر شده با استفاده از روند و مقدار ارائه می‌دهند. مدل گروه رینرمالیزاسیون k-ε نتایج شبیه سازی سازگار را با داده های تجربی پیدا کرد، در حالیکه مدل استرس رینولدز برای پیش بینی ویژگی های جزئی فرایند احتراق رد شده بود.

1-مقدمه

هیدروژن ساده ترین و فراوان ترین عنصر شیمیایی موجود است و می تواند به عنوان سوخت جایگزین مورد استفاده قرار گیرد [1]. استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت، مزایای بسیاری را ارائه می دهد که شامل کاهش سطوح آلاینده ها و افت نشر گازهای گلخانه ای می شود. همچنین وابستگی به نفت خام را کاهش می دهد. هنگامی که هیدروژن در خالص ترین شکل آن استفاده می شود، تنها فرآورده با سوختن آب است. این بدان معنی است که نشر گازهای خروجی از قبیل CO، CO2 و SOx می تواند حذف شود [2]. تعداد قابل توجهی از محققان به بررسی عناصر احتراق و انتشار شعله های H2/ هوا هم از لحاظ عددی و هم آزمایشگاهی پرداخته اند. گولیر و همکاران [3] یک ست آپ تجربی برای بررسی اثر آشفتگی در رفتار احتراق مخلوط  H2/ هوا ساخته اند. آنها دریافتند که سرعت شعله به طور مستقیم با شدت آشفتگی متناسب است، اما حداکثر فشار احتراق به شدت آشفتگی غیر حساس است....


 

مدلسازی احتراق هیدروژن :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This paper aims to present modeling results of hydrogen/air combustion in a microcylindrical combustor. Modeling studies were carried out with different turbulence models to evaluate performance of these models in micro combustion simulations by using a commercially available computational fluid dynamics code. Turbulence models implemented in this study are Standard k-ε, Renormalization Group k-ε, Realizable k-ε, and Reynolds Stress Transport. A three-dimensional micro combustor model was built to investigate impact of various turbulence models on combustion and emission behavior of studied hydrogen/air flames. Performance evaluation of these models was executed by examining combustor outer wall temperature distribution; combustor centerline temperature, velocity, pressure, species and NOx profiles. Combustion reaction scheme with 9 species and 19 steps was modeled using Eddy Dissipation Concept model. Results obtained from this study were validated with published experimental data. Numerical results showed that two equation turbulence models give consistent simulation results with published experimental data by means of trend and value. Renormalization Group k-ε model was found to give consistent simulation results with experimental data, whereas Reynolds Stress Model was failed to predict detailed features of combustion process.

Keywords: Combustion Hydrogen Flame characteristics Emissions
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مکانیک با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > اثر مدل‌های مختلف آشفتگی بر ویژگی های احتراق و انتشار شعله های هیدروژن و هوا
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید