دانلود مقاله ترجمه شده دانش غیر تقلیدی و عملکرد نوآورانه: شواهد تجربی از کشورهای درحال‌توسعه


چطور این مقاله مهندسی صنايع را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008422 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی صنايع در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,100,000 ریال
شناسه محصول :
2008422
سال انتشار:
2016
حجم فایل انگلیسی :
196 Kb
حجم فایل فارسی :
493 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

دانش غیر تقلیدی و عملکرد نوآورانه: شواهد تجربی از کشورهای درحال‌توسعه

عنوان انگليسي

Nonmimetic Knowledge and Innovation Performance: Empirical Evidence from Developing Countries

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Product Innovation Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 28 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

دیدگاه دانش‌محور نشان می دهد که عملکرد نوآورانه یک بنگاه تابع به کارگیری و بازترکیب دانش داخلی و خارجی می باشد. فرایند به کارگیری و بازترکیب دانش برای خلق محصولات جدید می تواند به صورت درونی از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه و همچنین به صورت خارجی از طریق سرمایه‌گذاری در خلق ارتباطات با تأمین کنندگان، دانشگاه ها، مشتریان و طیف وسیعی از بازیگران در نظام نوآوری انجام شود. این مطالعه بر تأثیر دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی تمرکز می کند که به صورت دانش تکنولوژیک منحصربه‌فردی تعریف می شود که توسط سایر سازمان ها در محیط های عملیاتی جدید جاری نشده است. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا سازمان ها واقعاً از بکارگیری و بازترکیب دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی در خلق محصولات جدید در کشورهای درحال توسعه سود می برند یا خیر. این مطالعه با استناد به دیدگاه دانش‌محور و نظریه ساختاری عنوان می کند که کارآفرینان در استفاده و بازترکیب دانش منحصر به فرد غیر تقلیدی همواره موفق نمی شوند محصولات جدید را خلق کنند. زمینه‌های تجربی از پژوهش‌های سازمانی گروه سرمایه‌گذاری بانک جهانی استخراج شده است. یافته‌های مبتنی بر نمونه‌ای بزرگ از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای درحال‌توسعه، یک رابطه منحنی شکل را بین میزان منحصربه‌فرد بودن و غیرتقلیدی بودن دانش و عملکرد نوآوری نشان داد. نتایج همچنین تأثیرات تعدیل کننده معنادار برنامه‌ریزی استراتژیک محصول و سیاست اقتصادی و قانونی را نشان می‌دهد. به‌طور خاص، برنامه‌ریزی استراتژیک محصولات به تبدیل دانش منحصربه‌فرد غیر تقلیدی به محصولات جدید کمک می‌کند علاوه بر این، عدم اطمینان سیاسی می‌تواند فرایند بازترکیب و تبدیل دانش منحصربه‌فرد غیر تقلیدی را به محصولات جدید تعدیل نماید. این مطالعه بینش کامل‌تری را در مورد چگونگی تأثیر دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی خارجی به عملکرد نوآورانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای درحال‌توسعه حاصل می‌نماید.

1-مقدمه

موضوع کلیدی دیدگاه دانش‌محور (KBV) این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری -از طریق فعالیت‌های جستجوی داخلی – و ترکیب سریع دانش موجود برای خلق دانش جدید بهره مند می شوند که مزیت رقابتی را برای آن ها در پی دارد (Conner and Prahalad, 1996; Grant, 1996). مزیت‌های اشتراکی شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری بر توسعه ابتکارات تأثیرگذارند (Kapoor and Adner, 2012; Macher and Boerner, 2012). این دیدگاه می گوید که محدودیت هایی برای توانایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در خلق دانش ارزشمند از طریق بازترکیب دانش داخلی خصوصاً در محیط کشورهای درحال‌توسعه وجود دارد...

نوآوری :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The knowledge-based view suggests that the innovative performance of a firm is a function of the utilization and recombination of internal and external knowledge. The process of knowledge utilization and recombination to create new products can occur internally, through research and development activities, as well as externally, by making investments in creating links with suppliers, universities, customers, and a wide range of actors in the innovation system. This study focuses on the impact of unique, nonmimetic external knowledge, which is defined as unique technological knowledge that is not tapped by other firms in the new venture’s operating environment, on the new venture’s innovative performance. The purpose of the research is to investigate whether firms really benefit from utilizing and recombining unique, nonmimetic knowledge in creating innovative products in a developing country context. Drawing on the knowledge-based view and institutional theory, this study argues that entrepreneurs in their utilization and recombination of unique, nonmimetic knowledge are not always successful at creating new products. The empirical context is drawn from the Enterprise Survey produced by the Investment Climate Group of the World Bank. The findings based on a large sample of new ventures in developing countries reveal a curvilinear relationship with marginal diminishing returns between the degree of unique, nonmimetic knowledge and innovative performance. The results also show significant moderating effects of strategic product planning and economic and regulatory policy uncertainty. Specifically, strategic product planning helps in converting very unique, nonmimetic knowledge into new products. In addition, policy uncertainty can also positively moderate the process of recombining and converting unique, nonmimetic knowledge into new products. This study provides a more complete account of how unique, nonmimetic external knowledge affects innovative performance of new ventures in developing countries.

Keywords: Innovation
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی صنايع با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی صنايع > مقاله های مهندسی صنايع و ترجمه فارسی آنها > دانش غیر تقلیدی و عملکرد نوآورانه: شواهد تجربی از کشورهای درحال‌توسعه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید