دانلود مقاله ترجمه شده آموزش کاربرد آینده: توسعه توانمندی های دوراندیشی از طریق فرآیند های تدوین سناریو


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007988 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,100,000 ریال
شناسه محصول :
2007988
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
706 Kb
حجم فایل فارسی :
42 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

آموزش کاربرد آینده: توسعه توانمندی های دوراندیشی از طریق فرآیند های تدوین سناریو

عنوان انگليسي

Learning to use the future: developing foresight capabilities through scenario processes

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier,Technological Forecasting and Social Change

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

یادگیری سازمانی یکی از ارزش هایی است که از طریق پیش بینی استراتژی و سناریو درون سازمان ها ایجاد می شود. با این حال، تا کنون توجه ناچیزی به این مسئله که افراد-نظیر مدیران و استراتژیست ها- از مشارکت در فرآیند های تدوینن سناریوهای استراتژیک چه می آموزند و این یادگیری به چه صورت اتفاق می افتد، مبذول شده است. در مطالعه حاضر با استفاده از روش تدوین سناریوی استراتژیک و التقاطی سودآموزی آتی، به تاثیرات آموزشی فرآیند های تدوین سناریو بر شرکت کنندگان پرداخته شده است. در این مطالعه با استفاده از آینده فرضی و مزایای یادگیری حاصل از شرکت کنندگان در فرآیند های تدوین سناریوی فشرده چارچوبی سنجشی برای شناسایی تاثیرات شناختی و یادگیری ارائه شده است. در این مطالعه به نقش فعالیت های مبتنی بر سناریو در تغییر توانمندی های افراد و سیستم های سازمانی جهت درک ماهیت و نقش آینده در ادراکات و اعمال آنها پرداخته شده است. شناخت، در قلمروی فردی قرار دارد نه سازمانی و در نتیجه، فرآیند های میکرو (خرد) که از طریق آنان افراد مدل های ذهنی را فرا گرفته و آنها را تغییر می دهند، به یک منبع مقدم بر تغییرات گروهی مدل های ذهنی در درون سازمان ها تبدیل می شود. این روند از این مسئله حکایت دارد که سازمان ها باید بر فرآیند های تدیون سناریوهای آموزشی غنی که منجر به افزایش توانمندی مدیران جهت درک تغییرات می شود، سرمایه گذاری نمایند. نوعی از یادگیری که در اثر فرآیند تدوین سناریو رخ می دهد، باعث تقویت توانمندی های پویای "احساسی و ادراکی" در درون شرکت ها می شود.

1- مقدمه

در مقاله حاضر به دو مسئله مهم پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک، در حوزه نظری و عملی پرداخته شده است. اولین مورد مربوط به ارزش پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک است- مخصوصا سودمندی و کارکرد سناریو. در این مطالعه بیشتر بر تاثیرات آموزشی فرآیند های تدوین سناریو بر شرکت کنندگان تمرکز شده است. دومین مورد مربوط به دشواری های اجرای سناریو در اثر فقدان نظریه قوی، که در ادبیات علمی اخیر نیز به آن اشاره شده است، می باشد (Chermack, 2005; MacKay and Tambeau, 2013).

سازمان ها از فعالیت های پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک برای حمایت از طیف وسیعی از عملیات و اهداف، شامل تصمیم گیری استراتژیک، توسعه تجاری و نواوری استفاده می کنند...

توانمند سازی کارکنان یادگیری سازمانی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Organizational learning is one type of value created by scenarios and strategic foresight within companies. However, relatively little attention has been devoted to what and how individuals–such as managers and strategists–learn from participation within strategic scenario processes. The paper focuses on the learning effects of scenario processes on participants, using the Futures Literacy Hybrid Strategic Scenario (FL HSS) method. It presents an evaluative framework for capturing the learning and cognitive effects of using the imaginary future, and the learning benefits derived by participants in intensive scenario processes. The paper outlines how scenario activities change the capabilities of the individuals and organizational systems to understand the nature and role of the future for what they perceive and what they do. Cognition is the domain of the individual rather than the organization and, as a result, the micro processes through which individuals learn and challenge mental models appear to be antecedent resources to collective mental model changes within organizations. This suggests that companies should invest in pedagogically rich scenario processes that develop the capability of managers to sense changes. The learning generated by scenario processes can strengthen the ‘sensing’ dynamic capabilities of firms.

Keywords: Scenarios Strategic foresight Learning
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > آموزش کاربرد آینده: توسعه توانمندی های دوراندیشی از طریق فرآیند های تدوین سناریو
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید