دانلود مقاله ترجمه شده مدل ارزش یکپارچه برای ارزیابی پایدار اعمال شده در فناوری های بکار رفته در ساخت مدارس در کاتالونیا، اسپانیا


چطور این مقاله مهندسی شهرسازی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002577 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی شهرسازی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2002577
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
676 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدل ارزش یکپارچه برای ارزیابی پایدار اعمال شده در فناوری های بکار رفته در ساخت مدارس در کاتالونیا، اسپانیا

عنوان انگليسي

Integrated value model for sustainable assessment applied to technologies used to build schools in Catalonia, Spain

نویسنده/ناشر/نام مجله

Building and Environment

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی شهرسازی شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله مطالعه ای را نشان می دهد که در صدد یافتن این است که کدام فناوری خود را به پایدارترین برای استفاده در ساخت مدارس در مکانی که کمبودی اساسی از این نوع ساختمانها وجود دارد اثبات می کند. این مطالعه به جستجوی فناوری معماری ای که دارای حداقل تاثیر اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی برای رفع نیاز ساخت ساخت فوری صدها مرکز آموزشی در کاتالونیا، اسپانیا در اوایل قرن بیستم است می پردازد.

مدل ارزش یکپارچه برای ارزیابی پایدار  (MIVES)در این پژوهش برای تولید یک ابزار ارزیابی دینامیک که برای این مورد مطالعه بهینه سازی شده مورد استفاده قرار گرفته است. برای رسیدن به این هدف یکی از مهمترین و تبعیض آمیزترین شاخص ها در نظر گرفته شده اند: زمانبندی، هزینه اولیه و نگهداری؛ زباله، گسیلها و مصرف انرژی بوسیله مراحل مختلف دوره عمر ایمنی، بزرگسازی های عمارت و تغییرات کاربری ... MIVES یک تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) است که شامل مفهوم تابع ارزش و متکی بر سمینارها توسط کارشناسان است. تعیین کردن وزن و کارکردهای ارزشی در این کارگاهها به ارزیابی دقت و عینیت می بخشد.

 ابزار بدست آمده برای تجزیه و تحلیل 4 فناوری: بتن کارگاهی، بتن پیش ساخته، فولاد پیش ساخته و چوبهای پیش ساخته؛ به منظور دستیابی به شاخص های پایداریشان مورد امتحان قرار گرفته است. این ابزار خود را برای ارزیابی این فناوریها بسیار مفید نشان داده و همچنین در طول فرآیندهای تصمیم گیری برای انتخاب اینکه کدام فناوری باید برای ساخت پایدارترین مرکز آموزشی مورد استفاده قرار گیرد سودمند خواهد بود.                                                                                                                      

1-مقدمه 

اواخر دهه نود و اوایل قرن بیستم دوره ای موفق در اسپانیا بود که تحت تاثیر منافع حاصله از عضویت در اتحادیه اروپا به ویژه به بعضی مناطق خاص کمک رساند. در این زمینه بیش از یک میلیون نفر از کشورهای در حال توسعه، شامل % 7/16 از جمعیتش برای زندگی به کاتالونیا آمدند و هزاران خانواده مرفه شهرهای پر جمعیت را ترک کردند تا در حواشی مسکونی اطراف شهر زندگی کنند. این مهاجرتها کمبود مدارس محلی را تشدید کرد که قبلا توسط کاهش قانونی حداکثر اندازه کلاس تا 25 دانش آموز و بالا بردن حداقل سن اجباری مدرسه از 14 سال به 16 سال تشدید شده بود...

 

مدل ارزش یکپارچه برای ارزیابی پایدار تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This paper shows a study to find out which technology proves to be the most sustainable to use to build schools in a place where an important shortage of this type of buildings exists. This study searches for the architectural technology which has the least economic, environmental and social impact to solve the need for the urgent construction of hundreds of educational centers in Catalonia, Spain, in the early 2000s

The Integrated Value Model for Sustainable Assessment (Modelo Integrado de Valor para una Evaluación Sostenible e MIVES) has been used in this research to generate a dynamic assessment tool which has been optimized for this case study. To that end exclusively the most significant and discriminatory indicators have been considered: timeframes, initial and maintenance cost; waste, emissions and energy consumption by different life cycle phases; safety, edifice enlargements and function changes. MIVES is a Multi-Criteria Decision Making (MCDM) which includes the value function concept and relies upon seminars by experts. Assigning weights and value functions during these workshops brings rigor and objectivity to the assessment

The resulting tool has been tested analyzing 4 technologies: on site concrete, prefabricated concrete, prefabricated steel and prefabricated timber; in order to obtain their sustainability indexes. This tool has proven very useful assessing these technologies and will also be helpful during decision making processes to choose which technology should be used to build the most sustainable school center

 
Keywords: MIVES MCDM AHP Environmental impact
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: مهندسی عمران ـ عمران، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی شهرسازی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی عمران و نقشه برداری > مقاله های مهندسی عمران و نقشه برداری و ترجمه فارسی آنها > مدل ارزش یکپارچه برای ارزیابی پایدار اعمال شده در فناوری های بکار رفته در ساخت مدارس در کاتالونیا، اسپانیا
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید