دانلود مقاله ترجمه شده نظریه برتری رقابتی با محوریت منابع: مفاهیمی برای فرمول بندی استراتژی


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002201 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2002201
سال انتشار:
1991
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
61 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

نظریه برتری رقابتی با محوریت منابع: مفاهیمی برای فرمول بندی استراتژی

عنوان انگليسي

The Resource-Based Theory of Competitive Advantage: Implications for Strategy Formulation

نویسنده/ناشر/نام مجله

California Management Review

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 22 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 21 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 
چکیده

استراتژی به صورت زیر تعریف شده است "تطبیق دهی یک سازمان که بین مهارت ها و منابع انسانی داخلی آن...و فرصت ها و ریسک های ایجاد شده توسط محیط خارجی آن صورت می گیرد". در طی دهه 1980، پیشرفت های اصلی در آنالیزاستراتژی به ارتباط بین استراتژی و محیط خارجی مربوط بوده است. مثالهای مهم این موضوع، آنالیز مایکل پورتر از ساختار صنعت و یافتن جایگاه رقابت ها و مطالعات تجربی صورت گرفته در پروژه PIMS است. در مقابل، ارتباط بین استراتژی و منابع و مهارت های شرکت از نادیده گرفتن شرکت در رقابت رنج برده است. اغلب تحقیقات در زمینه مفاهیم استراتژیکی محیط داخلی شرکت به مفاهیم استراتژی و آنالیز فرآیندهای سازمانی مربوط بوده است که از طریق آنها استراتژی ها ظهور می یابند.

مقدمه

اخیرا موج توجه جدیدی به نقش منابع شرکت به عنوان اساس استراتژی شرکت دیده شده است. این علاقه نشان دهنده نارضایتی از چارچوب استاتیک و تعادلی اقتصاد سازمانی صنعتی است که تفکر معاصر درباره استراتژی تجاری را تحت الشعاع قرار داده و توجه به نظریه های قدیمی تر سود و رقابت مربوط به نوشته های دیوید ریکاردو، جوزف شامپیتر و ادیث پنروز معطوف شده است. پیشرفت ها در چند جبهه رخ داده است. در سطح استراتژی سازمانی، توجه تئوریکی در اقتصادهای چشم انداز و هزینه های تراکنش، به نقش منابع سازمانی در تعیین مرزهای صنعتی و جغرافیایی فعالیت های شرکت معطوف شده است. در سطح استراتژی تجاری، برون یابی روابط بین منابع، رقابت و سودآوری شامل آنالیز تقلید و تکرار رقابتی شدن، تناسب عایدی ها با نوآوری ها، نقش اطلاعات ناقص در ایجاد تفاوت سودآوری بین شرکت های رقابت کننده و ابزاری مطرح است که به واسطه آن فرآیند جمع آوری منابع می تواند مزیت رقابتی را حفظ نماید.

همینطور این مشارکت ها در آنچه "دیدگاه منابع-محور شرکت" نامیده می شود، وارد می شود. با این همه مفهوم این "نظریه منابع محور" برای مدیریت استراتژیک به دو دلیل واضح نیست. اولا مشارکت های مختلف فاقد یک چارچوب منفرد و یکپارچه است. دوما کار کمی برای ایجاد مفاهیم عملی این نظریه صورت گرفته است. هدف از این مقاله، پیشروی در هر دو جبهه با ارائه یک چارچوب برای یک رویکرد با محوریت منابع به منظور فرمول بندی استراتژی است به طوری که چند طرح و موضوع اصلی برخاسته از این جریان مقالات را با هم تلفیق نماید. چارچوب سازمان یافته این مقاله یک روند پنج مرحله ای برای فرمول بندی استراتژی است: آنالیز شرکت بر اساس منابع؛ ارزیابی قابلیت های شرکت؛ آنالیز پتانسیل درآمد – سود منابع و قابلیت های شرکت؛ انتخاب یک استراتژی؛ و در نهایت بسط و ارتقای مجموعه منابع و توانایی شرکت...

نظریه مزیت رقابتی محوریت منابع :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Strategy has been defined as "the match an organization makes between its internal resources and skills . . . and the opportunities and risks created by its external environment."' During the 1980s, the principal developments in strategy analysis focused upon the link between strategy and the external environment. Prominent examples of this focus are Michael Porters analysis of industry structure and competitive positioning and the empirical studies undertaken by the PIMS project? By contrast, the link between strategy and the firms resources and skills has suffered comparative neglect. Most research into the strategic implications of the firms internal environment has been concerned with issues of strategy implementation and analysis of the organizational processes through which strategies emerge

 
Keywords: Resource-Based Theory of Competitive Advantage
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > نظریه برتری رقابتی با محوریت منابع: مفاهیمی برای فرمول بندی استراتژی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید