دانلود مقاله ترجمه شده شبیه سازی کامپیوتری و بررسی تجربی درباره انحراف و خمیدگی ماشین کاری ناشی از تنش های جزئی اولیه در قطعات هوافضایی با دیواره نازک


چطور این مقاله مهندسی هوافضا را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001870 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی هوافضا در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
480,000 ریال
شناسه محصول :
2001870
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
211 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

شبیه سازی کامپیوتری و بررسی تجربی درباره انحراف و خمیدگی ماشین کاری ناشی از تنش های جزئی اولیه در قطعات هوافضایی با دیواره نازک

عنوان انگليسي

Computer simulation and experimental study of machining deflection due to original residual stress of aerospace thin-walled parts

نویسنده/ناشر/نام مجله

Int J Adv Manuf Technol

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی هوافضا شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

قطعات هوافضایی با دیواره نازک ساختار پیچیده و دقت بالایی دارند. فاکتورهایی نظیر تنش جزئی اولیه (اصلی) ، تعمیر و ماشین کاری ممکن است موجب شوند تا قطعات با استحکام و سختی کم به آسانی تغییرشکل یابند که پیش بینی و کنترل آن برای کارصنعتی معمول، دشوار خواهد بود.  بخصوص برای ماشین کاری قطعات هوافضایی بزرگ، تنش جزئی اولیه، تاثیر زیادی بر انحراف و خمیدگی ماشین کاری دارد. در این مقاله، یک مدل المان محدود از تنش جزئی اولیه تولید گردیده تا انحراف مربوط به ماشین کاری قطعات هوافضایی با دیواره نازک، تحلیل شوند. نتایج شبیه سازی تقریبا در توافق با نتایج تجربی بودند. در آخر، مقاله روش های بهبود مربوط به کنترل انحراف حاصل از تنش باقی مانده اولیه را در حین فرآیند ماشین کاری واقعی، مطرح می نماید.

1-مقدمه

در فرآیند ماشین کاری قطعات سازه های هوافضایی، همواره از وقوع انحرافات و خمیدگی ها جلوگیری می شود. بنابراین، در حال حاضر در طی فرآیند واقعی تولید، برخی معیارهای کارصنعتی بر اساس تجربه عملی و کار ماشین کاری تخصصی در نظر گرفته می شوند تا از انحرافات بزرگ و مشکلات غیرقابل قبول اجتناب شود. با این همه، این کار به یک فرآیند تخصصی پیچیده، افزایش مدت زمان تولید، هزینه زیاد و اختلاف زیاد بین تاثیر و هدف پیش بینی شده می انجامد (1). بخصوص وقتی ضخامت برخی از سازه های هوافضایی به نازکی 5/1 تا 3 میلی متر می رسد، استحکام و سختی بسیار کم خواهد شد و به سادگی موجب انحراف در فرآیند ماشین کاری می شود.

در حال حاضر، تحقیق درباره انحراف قطعات سازه های هوافضایی در حین فرآیند ماشین کاری انجام گرفته است. برای حل مشکلات ناشی از استحکام قطعات با دیواره نازک، یک مدل تحلیلی منعطف و جدید برای نیرو (با مولفه های کم) که برای پیش بینی خطای ماشین کاری استاتیک مناسب است، پیشنهاد می شود (2و3). برخی تحقیقات، یک متدولوژی ترکیبی جدید را برای مدلسازی و پیش بینی خطاهای سطحی حاصل از انحرافات در طی ماشین کاری قطعات با استحکام کم مطرح می کنند (4). یک مدل مکانیکی ارائه گردیده است که برای مدلسازی با استفاده از روش المان محدود، نیروی برشکاری را با مدلی برای کاتر و خمیدگی قطعه تلفیق می کند (5).

اگرچه این بررسی ها مشکلات ناشی از انحراف کاتر را برطرف می کنند و دقت ماشین کاری را افزایش می دهند، ولی آنها مشکل انحراف کامل و موضعی ماشین کاری را که ناشی از تنش جزئی اولیه است، حل نمی نمایند...


قطعات هوافضایی با دیواره نازک تنش باقی مانده اولیه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Aerospace thin-walled parts have a complex structure and high accuracy. Factors such as original residual stress, fixing, and machining may make lowrigidity parts deform easily, which is difficult for traditional craftwork to forecast and control. Especially in machining big aerospace parts, original residual stress has a great effect on machining deflection. In this paper finite element model of original residual stress is established to analyze the corresponding deflection by machining aerospace thinwalled parts. Simulation results are validated consistent with experimental results approximately. At last the paper puts forward the corresponding mend methods to control the deflection caused by original residual stress during the actual machining process

 
Keywords: Aerospace Deflection prediction Original residual stress Simulation
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: ساخت‌ و تولید، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی هوافضا با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > شبیه سازی کامپیوتری و بررسی تجربی درباره انحراف و خمیدگی ماشین کاری ناشی از تنش های جزئی اولیه در قطعات هوافضایی با دیواره نازک
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید