دانلود تحقیق مدیریت جهانگردی با عنوان لزوم استانداردسازی زائرسراها راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی ایران (فایل word)

این تحقیق جهانگردی به بررسی لزوم استانداردسازی زائرسراها راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی ایران می پردازد. امروزه استانداردسازی به عنوان یکی از مهمترین و سرمنشا کیفی سازی خدمات گوناگون مطرح شده است .استاندارد به مفهوم پیروی از قوانین و الگوهای یکسان است. یکی از انواع گردشگری، گردشگری مذهبی است که صاحب نظران صنعت گردشگری براین باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی مذهبی خاص ایران در میان کشورهای دیگر، گردشگری مذهبی در کشور دارای جایگاه مهمی می باشد و توسعه بسیاری درکشور ما دارد. می توانید این تحقیق گردشگری را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 240,000 ریال
شناسه محصول : 2009911
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 9
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 182 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق مدیریت جهانگردی با عنوان لزوم استانداردسازی زائرسراها راهکاری برای توسعه گردشگری مذهبی ایران (فایل word)

چکیده

امروزه استانداردسازی به عنوان یکی از مهمترین و سرمنشا کیفی سازی خدمات گوناگون مطرح شده است .استاندارد به مفهوم پیروی از قوانین و الگوهای یکسان است. همه¬ی سازمان¬ها، به ویژه سازمان های خدماتی و از جمله سازمان گردشگری بایستی به دنبال افزایش کیفیت خدمات خود باشند چرا که به کیفیت به عنوان یک عامل اساسی که میتوان مزیت رقابتی محکم و نیرومندی را برای سازمان ها به ارمغان بیاورد نگریسته می شود. پژوهش پیش رو ، از نظر هدف، در ردیف پژوهش های کاربردی از نظر روش توصیفی است . ابزارهاي جمع‏آوري داده‏ها و اطلاعات در تحقیق حاضر با مراجعه به اسناد و مدارك کتابخانه ای و مشاهدات و بررسی های میدانی  و تهیه ی چک لیست نهایی پایه ای در خصوص روش تحلیلی استراتژیکی سوات با تکنیک دلفی و اجماع نظر 10 متخصص صورت گرفته است .  به منظور دستیابی به نتایج حاصله در این پژوهش شناسايي مسائل و مشكلات موجود از نظر داخلي و خارجي كه در نهايت منجر به كشف و تبيين نقاط قوت و ضعف داخلي و فرصتها و تهديدات خارجي در این تحقیق شده است ، با استفاده از برنامه‌ريزي استراتژيك های  تحليلSWOT  صورت گرفته است  که توانسته مهمترين فاكتورهاي دروني و بيروني كه مي توانند آينده¬ي سیستم را تحت تاثير قرار دهند را خلاصه و آنچه سیستم در حال گذار به آن است را بررسی نماید. که تاثیرگذاری سیستم به جد بر کیفیت زائرسراهاتاثیرگذار بوده و ضمن اثبات و قبول فرضیات  استفاده از این فرصتها و پرهیز از تهدیدهای متوجه سیستمی که به روش دلفی از متخصصان حاصل شده و بعد از  تجزیه و تحلیل  ، نتیجه حاصله بر این است که استاندارسازی زائرسرها میتواند منجر به ارتقاء کیفی این بعد مهم از شاخه ی صنعت جهت توسعه گردشگری مذهبی ایران  را در بر داشته باشد. می توانید این تحقیق گردشگری را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

یکی از انواع گردشگری، گردشگری مذهبی است که صاحب نظران صنعت گردشگری براین باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی مذهبی خاص ایران در میان کشورهای دیگر، گردشگری مذهبی در کشور دارای جایگاه مهمی می باشد و توسعه بسیاری درکشور ما دارد. اقامت به عنوان اولین و مهمترین کلید واژه در برنامه ریزی انواع سفرها مورد توجه قرار میگیرد. در سفرهایی که به قصد زیارت به شهرهای مذهبی انجام میگیرد زائران بسته به توان مالی، بعد مسافت تا حرم مطهر و فصل زیارت، در هتل ها، مهمان پذیرها، خانه های کرایه ای، هتل آپارتمان ها و زائرسراها اقامت میکنند. با توجه به تعریف زائرسرا و در نظر گرفتن اقامت ویژه ی زائر در آن، بررسی نیازها و خواست های زائران، و اختصاص دادن بیشینه ی امکانات و خدمات مورد نیاز و ضروری زائر در این فضاها ضروری و منطقی به نظر میرسد و در چنین شرایطی لازم است که دایره خدمات به زائران داخلی و خارجی روز به روز گسترش یابد. 

بیان مسئله

با توجه به در نظر گرفتن اقامت ویژه ی زائران در زائرسراها، بررسی نیازها و خواست های زوارو اختصاص دادن بیشینه ی امکانات و خدمات مورد نیاز و ضروری زائر در این فضاها ضروری و منطقی به نظر میرسد و در چنین شرایطی لازم است که دایره خدمات به زائران داخلی و خارجی روز به روز گسترش یابد. اهميت خدمات باعث شده است تا تمام واحدهای خدماتی به نحوي بر مبناي کيفيت خدمات با يکديگر رقابت کنند. بدیهی است که برای واحدهای گردشگری و توریستی نیز فهم آنچه که مسافران و مشتریان نیاز دارند، حائز اهمیت است. بسیاری از واحدهای گردشگری و توریستی از مسافران در مورد کیفیت خدماتی خود بازخوردهایی را به منظور بهبود روند خدمات جاری خود دریافت میکنند. در زمینه سفرهای مذهبی، خدماتی که ازطریق زائر سراها ارائه میشود، یکی ازمهمترین حوزه های خدماتی در زمینه گردشگری مذهبی محسوب میشود که از نقش بی بدیلی در توسعه یافتگی صنعت گردشگری برخوردار است. بنابراین، توجه به ارتقاء کیفیت خدمات زائر سراها به زائرین امری ضروری به نظر میرسد. عدم ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد، به رهگیری نامناسب ازسرمایه¬های فکری وسیاستگذاری ضعیف در این امر می¬تواند به نارضایتی زائرین و آسیب به توریسم کشورمان شود. بنابراین،لازم است کیفیت و بهبود خدمات از مهمترین وظایف هر واحد باشد. بدین منظور استاندارد كردن خدمات زائرسراها امري اجتناب ‌ناپذير ميباشد. با توجه به اینکه  سطح کیفی خدمات گردشگری با میزان جذب گردشگران ارتباط مستقیمی دارد به عبارتی هرچه کیفیت خدمات ارائه شده در قالب چشم اندازهای طبیعی و انسان ساز در سطح مطلوبی باشد رضایت و آسودگی خاطر بازدیدکنندگان نیز افزایش خواهد یافت.در بحث ارائه خدمات به گردشگران انتظارات مشتریان نیز دارای اهمیت و جایگاه خاصی میباشد انتظارات مشتریان پویاست و میتواند با توجه به نوع مشتری و با توجه به شرایط و یا حتی با توجه به نوع خدمات وتجارب شخصی گذشته افراد، نیازهای شخصی و... اقشار مختلف تفاوت دارد.

زائرسرا و انواع آن

زائرسَرا نوعی مکان اقامتی است که بیشتر در نزدیکی امامزاده ها و اماکن مذهبی بنا می‌شود. زائرسراها ممکن است همانند هتل دارای اتاقها و سوئیت‌های مجزا باشند. اما معمولاً چون مورد استفاده گروهی کاروانهای زیارتی قرار می‌گیرند دارای خوابگاههای گروهی با تختخواب یا بدون تخت خواب هستند(الوانی،1383).این مکان ها، مکانهايي اقامتي در شهرهاي زيارتي هستند که معمولا زائران را با شرايط آسان تر و هزينه هاي پايين تر مي پذيرند . زائر سراها با توجه به نوع وابستگي حقيقي و حقوقي و هزينه هاي پرداختي توسط مسافر ، داراي سطوح گوناگوني از امکانات و تسهيلات هستند(ناصر الشریعه،1388).بطورکلی تنها نکته ای که زائر سرا را در میان سایر فضاهای اقامتی ممتاز و مشخص میکند نوع خاص فعالیت و هدف خاص سفری است که مسافر آن دارا می باشد و آن محور زیارت می باشد لذا عبارت زائر سرا تنها در شهرها و مکانهایی که فضای زیارتی و اماکن مقدس مذهبی و زیارتگاه ها وجود داشته باشند معنا و مفهوم می یابد در حالیکه فضاهایی نظیر مهمانپذیر، مهمانسرا، هتل و مسافرخانه در هر شهر و مکانی می توانند احداث شوند و مختص شهر یا مکان خاص نبوده مسافران آنها نیز با اهداف مختلفی ممکن است سفر کرده باشند(الوانی،1383).

فهرست مطالب

·         چکیده

·         مقدمه

·         بیان مسئله

·         استاندارد

·         زائرسرا و انواع آن

·         کیفیت

·         کیفیت خدمات

·         خدمات

·         نقش کیفیت خدمات در جلب رضایت مشتریان

·         روش تحقيق

·         تکنیک دلفی

·         تعاریف نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدات

·         قواعد حاکم بر استراتژیهای SWOT

·         تحلیل SWOT

·         کلیت سوات سیستم

·         وضع موجود سیستم توسط EFEوIFE

·         EFE

·         IFE

·         وزن دهی هر کدام از عوامل به تفکیک

·         بررسی عوامل استراتژیک داخلی و خارجی سیستم

·         عوامل چهارگانه سوات به اختصار

·         ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک

·         بررسی فرضیات تحقیق

·         ارائه پیشنهادات

·         منابع و مؤاخذ

Keywords: ضوابط - کیفیت - خدمات - زائر سراها- دلفی- استراتژی - swot
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links