دانلود مقاله ترجمه شده انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان دبیرستان


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009302 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
550,000 ریال
شناسه محصول :
2009302
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
676 Kb
حجم فایل فارسی :
333 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان دبیرستان

عنوان انگليسي

Achievement motivation, academic self-concept and academic achievement among high school students

نویسنده/ناشر/نام مجله

European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در اين مطالعه رابطه بين انگيزه پيشرفت، خودانگاره تحصیلی و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دبيرستان مورد بررسي قرار گرفت. علاوه بر این، نیمرخ دانش‌آموزان برای تعیین سطح انگیزه پیشرفت، خودانگاره و پیشرفت تحصیلی آن‌ها مشخص شد. در مجموع، 120 دانش‌آموز منتخب از چهار دبیرستان در این مطالعه شرکت کردند. پرسشنامه انگیزه تحصیلی (ISM) توسط Mclnerney وSinclair  (1991) و مقیاس خودانگاره توسطSilvester  و Cambra  (2003) بر اساس نمونه مورد بررسی قرار گرفت تا به ترتیب انگیزه و خودانگاره آنان را مورد ارزیابی قرار دهد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از درصد‌ها و ضرایب همبستگی کارایی لحظه‌ای پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که اکثر دانش‌آموزان دبیرستانی دارای انگیزه و خودانگاره بالایی هستند و در آزمون پیشرفت ریاضیات موفق بوده‌اند. همچنین این مطالعه همبستگی معناداری بین خودانگاره و پیشرفت تحصیلی را نشان داد. علاوه بر این، بين انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت وجود داشت، اما همبستگي معنادار نبود. این مطالعه اهمیت انگیزه پیشرفت و خودانگاره تحصیلی را برای موفقیت تحصیلی تائید می‌کند و با ارائه پیشنهادات و توصیه‌های بینش‌آفرین به ذینفعان در آموزش، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا انگیزه و خودانگاره خود را برای بهبود عملکرد تحصیلی خود افزایش دهند.

1-مقدمه

مرحله تحصیلی دبیرستان نقش مهمی در تلاش برای توسعه نیروی انسانی ملی آینده برای رشد سریع دارد (Quist, 2003). در نتیجه، دولت‌های متوالی غنا تلاش‌های زیادی برای بهبود استانداردهای یادگیری از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بخش آموزش و پرورش در میان سایر طرح‌های سیاست گذاری (Ankomah et al,  2005) انجام داده‌اند. با وجود تمام این تلاش‌ها، استاندارد در سطح دبیرستان هنوز هم پایین است(MOE, 2008)...

 

پيشرفت تحصيلي انگيزه پيشرفت خودانگاره تحصيلي :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The  study  investigated  the  relationship  between  achievement  motivation,  academic  selfconcept and academic achievement of high school students. In addition, the study  found out the students profile to ascertain the levels of achievement motivation, self-concept, and their academic achievement. A total of 120 students selected from four high schools participated in the  study.  The  Inventory  of  School  Motivation  (ISM)  developed  by  Mclnerney  &  Sinclair (1991)  and  The  Self-Concept  Scale  by  Cambra  &  Silvester  (2003)  were  administered  on  the sample  to  assess  their  motivation  and  self-concept  respectively.  Percentages,  and  Pearson Product Moment Correlation Co-efficient were used to analyse the data. The results showed that, majority of the high school students were highly motivated, have high self-concept and performed  well  on  the  Mathematics  Achievement  test.  The  study  also  found  a  significant correlation  between  self-concept  and  academic  achievement.  Again,  there  was  a  positive relationship  between  achievement  motivation  and  academic  achievement  but  the  correlation was  not  significant.  The  study  confirms  the  importance  of  achievement  motivation  and academic self- concept to academic achievement and concluded by making insightful suggestions and recommendations to stakeholders in education in helping students to enhance their motivation and self-concept to improve on their academic performance.

Keywords: Academic Achievement Achievement Motivation Academic Self-Concept
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > علوم تربيتی > مقاله های علوم تربيتی و ترجمه فارسی آنها > انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان دبیرستان
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید