دانلود مقاله ترجمه شده طراحی و بهینه سازی راهبردهای نگهداری یک پروژه بلندمدت بندرگاهی


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008970 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,100,000 ریال
شناسه محصول :
2008970
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
695 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

طراحی و بهینه سازی راهبردهای نگهداری یک پروژه بلندمدت بندرگاهی

عنوان انگليسي

Design and optimization of maintenance strategies for a long life-span port project

نویسنده/ناشر/نام مجله

Materials and structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

این مقاله با طراحی و بهینه سازی امور نگهداری عناصر بتن آرمه (RC) در یک بندرگاه دریایی با عمر طولانی در شانگهای چین سروکار دارد. مدل تخریب عناصر بین آرمه با حالت حد دوام معین و تکامل احتمال شکست از طریق شبیه سازی مونت کارلو محاسبه می شود. سه سطح نگهداری توسط احتمالات شکست در مداخله تعیین می شوند. تعمیرات پیشگیرانه، لازم و اجباری به ترتیب با سطح احتمال 2، 5 و 20 درصد متناظرند. سپس مدل هزینه برای تعمیر و نگهداری سازه بندرگاهی ساخته می شود. با این مدل های موجود، سه طرح برنامه ریزی تعمیر و نگهداری مورد بررسی قرار می گیرد: طرح های ناهماهنگ، هماهنگ و پوشش هماهنگ. همه سطوح تعمیر و نگهداری برای هر طرح در نظر گرفته می شود. تجزیه و تحلیل هزینه نشان می دهد که طرح پوشش هماهنگ با بهره گیری از پوشش سطحی برای به تاخیر انداختن میزان تخریب عناصر تیر به هزینه بهینه دست می یابد و تعمیر و نگهداری لازم (سطح 2) همواره کمترین هزینه برای تمام طرح های نگهداری بوده است. در نتیجه طرح پوشش هماهنگ با سطح نگهداری 2 برای برنامه ریزی تعمیر و نگهداری عناصر بتن آرمه در بندر دریایی حفظ شد.

1-مقدمه

تعمیر و نگهداری بخش مهمی از مدیریت چرخه عمر (LCM) برای ساختمان ها [1]، پل ها [2]، راه آهن [3] و امکانات آبیاری [4] می باشد و امری حیاتی برای سازه ها به منظور رسیدن به عمر مفید مورد انتظارشان به شمار می رود [5]. این امر به ویژه در مورد سازه های بندرگاهی در معرض واکنش های شدید زیست محیطی و بارگذاری می باشد [6]. بر این اساس، برنامه ریزی سیستماتیک امور نگهداری در فاز طراحی سازه ای در اسرع وقت ضروری است؛ در غیر این صورت ممکن است هزینه گزافی به دلیل وخامت غیرمنتظره از اجراهای سازه ای ایجاد گردد [7]. امروزه روش های مبتنی بر هزینه، مانند تحلیل هزینه چرخه عمر (LCCA)، برای بهینه سازی امور تعمیر و نگهداری در طول زمان استفاده کارآمد هستند [8-10]. هزینه تعمیر و نگهداری سازه های بتن مسلح (RC) تا حد زیادی با حالت حد مجاز، میزان تخزیب، تکنیک های مداخله و فواصل و همچنین هزینه های ایجاد شده توسط کاربر در ارتباط است. لوسادا و بندیکتو [11] شاخص العمل اجتماعی/ محیطی برای تعیین حالت حد مجاز از نظر احتمال گسیختگی سازه های دریایی استفاده کردند…


سازه های بندرگاهی طرح تعمیر و نگهداری نفوذ کلرید :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This paper deals with design and optimization of the maintenance works of reinforced concrete (RC) elements in a long life-span marine port in Shanghai, China. The deterioration model is established for the RC elements with prescribed durability limit state, and the failure probability evolution is calculated through Monte-Carlo simulations. Three maintenance levels are prescribed by failure probabilities at intervention. The preventive, necessary and mandatory maintenances correspond respectively to probability levels of 2, 5 and 20 %.Hereafter the cost model is built for the maintenance works of the port structure. With these available models, three schemes of maintenance planning are investigated: unsynchronized, synchronized and coating-synchronized schemes. For each scheme, all the  three maintenance levels are considered. The cost analysis shows that the coating-synchronized scheme achieves the optimal cost by using surface coating to delay the deterioration rate of beam elements, and the necessary maintenance (Level 2) has always the lowest cost for all maintenance schemes. The coating-synchronized scheme with Level 2 maintenance is thus retained for the maintenance planning for RC elements in the marine port.

Keywords: Port structures Maintenance planning Chloride penetration
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید