دانلود مقاله ترجمه شده بهینه سازی نگهداری و تعمیرات مبتنی بر ریسک پل های در حال تخریب


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008899 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,100,000 ریال
شناسه محصول :
2008899
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
582 Kb
حجم فایل فارسی :
4 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بهینه سازی نگهداری و تعمیرات مبتنی بر ریسک پل های در حال تخریب

عنوان انگليسي

Risk-Based Maintenance Optimization of Deteriorating Bridges

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Structural Engineering

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 32 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

 اقدامات عملکرد مبتنی بر ریسک، احتمال شکست جزء یا سیستم را با عواقب و نتایج این رویداد ادغام می ­کنند. در این مقاله، به منظور یافتن گزینه ­ها و زمان ­بندی نگهداری و تعمیرات بهینه­، یک روش جدید بهینه­سازی نگهداری و تعمیرات مبتنی بر ریسک برای پل های در حال تخریب پیشنهاد می­ شود. پیدا کردن انواع اقدامات و برنامه­ ی زمانی نگهداری و تعمیرات بهینه برای اجزای مختلف پل ها، به عنوان یک بهینه­ سازی چندمنظوره فرموله  می­ شود که در آن، مقدار حداکثر خسارت های موردانتظار طول عمر مرتبط با شکست و هزینه­ ی کل نگهداری و تعمیرات مورد انتظار طول عمر، به عنوان اهداف جداگانه در نظر گرفته می­ شوند. روش نگهداری و تعمیرات مبتنی بر ریسک، سطوح مختلف تخریب اجزای پل و پیامدهای شکست جزء و شکست سیستم را در نظر می ­گیرد. این روش، بر روی روسازه­ی یک پل شرح داده می ­شود. اثرات طول عمر در نظر گرفته شده برای سازه و دسترسی به گزینه ها نگهداری و تعمیرات در راه­ حلهای بهینه نیز، مورد بررسی قرار می­ گیرند.      

1-مقدمه

در سال های اخیر، روند بهینه ­سازی نگهداری و تعمیرات ساختاری چرخه­ ی عمر، از روش های مبتنی بر قابلیت اطمینان به روش های مبتنی بر ریسک تغییرجهت داده است. اقدامات عملکرد مبتنی بر ریسک، احتمال شکست جزء یا سیستم را با نتایج این رویداد ادغام می­ کنند. تعیین کمیت ریسک در زمینه­ ی چرخه­ ی عمر، یک کار چالش­ برانگیز است که شامل پیش­ بینی احتمالات سطح آسیب مختلف، ارزیابی قابلیت اطمینان یک سازه در این سطوح مختلف آسیب و شناسایی عواقب مربوط به شکست جزء و شکست سیستم می­ باشد.­Saydam وهمکاران (2013)،  روشی برای تعیین کمیت ریسک طول عمر مربوط به شکست جزء روبناهای پل پیشنهاد نمودند. اندازه­ گیری ریسک، بر اساس آسیب ها و خسارات موردانتظار انجام شد. آنها با استفاده از دسته­بندی های وضعیت عنصر تیر Pontis و زنجیره­ های مارکوف، احتمال شکست سطوح مختلف تخریب جزئی را که به واسطه ­ی احتمالات رخداد این سطوح خرابی وزن­ دار  می­ شد، در نظر گرفتند. هدف این مقاله، توسعه­ و بسط روش ارزیابی ریسک پیشنهاد شده توسط Saydam و همکاران (2013) به یک روش بهینه ­سازی نگهداری و تعمیرات مبتنی بر ریسک برای پل ها است...

نگهداری و تعمیرات بهینه سازی پل های بزرگراهی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Risk-based performance measures integrate probability of component or system failure with the consequences of this event. In this paper, a novel risk-based maintenance optimization methodology for deteriorating bridges to find the optimum maintenance options and their timing is proposed. Finding the optimum maintenance types and schedule for different components of bridges is formulated as a multicriteria optimization in which the lifetime maximum value of expected losses associated with failure and the lifetime total expected maintenance cost are considered as the conflicting objectives. The risk-based maintenance approach accounts for different deterioration levels of bridge components and consequences of both component failure and system failure. The methodology is illustrated on a bridge superstructure.The effects of considered life span of the structure and availability of maintenance options on optimum solutions are also investigated.

Keywords: Risk Maintenance Optimization Highway bridges Deterioration
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید