دانلود مقاله ترجمه شده بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008948 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008948
سال انتشار:
2018
حجم فایل انگلیسی :
2 Mb
حجم فایل فارسی :
722 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بهبود عملکرد آسفالت متخلخل در مواقع استفاده از خاک رس به عنوان فیلر

عنوان انگليسي

Performance enhancement of porous asphalt pavement using red mud as alternative filler

نویسنده/ناشر/نام مجله

Construction and Building Materials

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

آسفالت متخلخل مخلوطی است که معمولا دارای فضای خالی 18 درصد یا بیشتر است. خاصیت تخلخل جهت عملکردهای اکولوژیکی آسفالت متخلخل نظیر زهکشی آب، کاهش آلودگی صوتی و تصفیه آب­های جاری ضروری است. اگرچه در بعضی مواقع ساختار متخلخل باعث ایجاد خرابی­ های ساختاری می­شود. این خرابی­ ها که شامل شبارشدگی، دانه­ دانه­ شدن و کلوخه­ شدن محل تخلخل­ ها می­شود، معمولا در ناحیه­ ها با بارگذاری سنگین و با سرعت زیاد وسایل نقلیه صورت می­گیرد. دلیل اصلی دانه­ دانه­ شدگی و شیارشدگی حساسیت دمایی و عدم چسبندگی مخلوط آسفالتی خصوصا در ناحیه­ ها با بارگذاری سنگین مکرر است. در این تحقیق در ابتدا شش مخلوط آسفالتی با دو نوع فیلر(پودر سنگ آهک و خاک رس) و سه نسبت قیر-فیلر(نسبت FB) آماده شده است(3/0، 6/0، 9/0). سپس خصوصیات رئولوژیکی مخلوط­ها توسط ویسکوزیته بروکفایلد، معیار قیر سوپرپیو در دمای بالا ، ریکاوری خزش ناشی از تنش چند­گانه و رئومتر تیر خمشی بررسی شده است. همچنین در این تحقیق اثر نوع فیلر و نسبت قیر-فیلر بر روی فضای خالی، نفوذپذیری، عملکرد چسبندگی و مقاومت در برابر دانه­ دانه ­شدن بررسی شده است. در نهایت آزمایش سطح تماس چرخ­ هامبورگ و آزمایش کانتابرو در سه حالت(استاندارد، اشباع در آب و پیرشدگی) انجام شده است. این آزمایش­ها جهت تایید عملکرد بهتر فیلر خاک رس در برابر خرابی­ های شیارشدگی و دانه­دانه­شدن در مقایسه با پودر سنگ آهک انجام شده است. با استفاده از نتایج نشان داده شده است که آسفالت متخلخل با فیلر خاک رس و نسبت FB=0.9 ، دارای عملکرد بهتری در برابر خرابی شیارشدگی و دانه­ دانه ­شدن است.

1-مقدمه

روسازی آسفالت متخلخل(PA) در ابتدا به عنوان لایه اصطکاکی با دانه­ بندی باز(OGFC) شناخته می­شد. در آمریکا از زمان دهه 1950 از این نوع آسفالت در مناطق گوناگون، با هدف کاهش آلودگی صوتی و بهبود اصطکاک سطح استفاده می­شد[1]. این آسفالت با استفاده از ساختار متخلخلی که دارد باعث زهکشی آب­های سطحی شده و رانندگی در شرایط مرطوب را بهبود می­بخشد. این موضوع سبب کاهش پدیده هیدروپلانینگ و کاهش ترشح و پاشیدگی آب در پشت وسایل نقلیه می­شود. این ساختار همچنین باعث کاهش آلودگی صوتی و بهبود شرایط اصطکاکی در مواقع رطوبتی می­شود[2]. اگرچه در بعضی مواقع به دلیل عملکرد نامطلوب و ناکافی­بودن دوام این آسفالت خرابی­ هایی نظیر شیارشدگی، دانه ­دانه­ شدگی و کلوخه­ شدن تخلخل­ ها اتفاق می­افتد[3]. در طی سال­های اخیر بهبودهای قابل توجهی در روسازی آسفالت متخلخل ایجاد شده است این بهبودها شامل دانه­بندی، نوع قیر و مخصوصا تولید آسفالت اصلاح­ شده پلیمری با ویسکوزیته بالا است...


 

روسازی آسفالت متخلخل مخلوط آسفالتی خاک رس چسبندگی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Porous asphalt pavement material is a special asphalt mixture with a void content of 18% or more. The porosity is essential to the ecological functions of porous asphalt pavement, i.e., water drainage, noise reduction, water purification. However, the porous structure of pavement also has caused some structural defects. Rutting, raveling and void clogging hindered its popularization in heavy-load and high-speed field. The major cause of the raveling and rutting is the temperature sensitivity and a lack of adhesion of asphalt mortar, especially under repeated heavy load from vehicles. Firstly, this study prepares six types of asphalt mortar including two types of fillers (limestone powder and red mud) and three filler bitumen ratios (0.3, 0.6, 0.9). Secondly, the rheological properties of asphalt mortar are investigated through Brookfield Viscosity, Superpave high temperature binder criteria G⁄/sind, Multiple Stress Creep Recovery and Bending Beam Rheometer. Thirdly, this study investigated the effect of filler type and filler-bitumen ratio (FB ratio) on the air void, permeability, adhesion performance and raveling resistance. Finally, Hamburg Wheel Tracking Test and three types of Cantabro Tests (standard, water immersion and aging) are performed to confirm that the raveling and rutting resistance performance of red mud is better compared to the widely used limestone powder. The results indicate that the performance of porous asphalt with red mud filler at 0.9 FB ratio exhibited enhanced performance for raveling and rutting resistance.

Keywords: Porous asphalt pavement Asphalt mortar Red mud
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید