دانلود مقاله ترجمه شده یک روش مبتنی بر نظریه‌ی بازی در زنجیره‌ی تأمین خریدار-فروشنده


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007568 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
820,000 ریال
شناسه محصول :
2007568
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
216 Kb
حجم فایل فارسی :
566 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک روش مبتنی بر نظریه‌ی بازی در زنجیره‌ی تأمین خریدار-فروشنده

عنوان انگليسي

A game theory approach in seller–buyer supply chain

نویسنده/ناشر/نام مجله

European Journal of Operational Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 23 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در این مقاله قصد داریم چندین مدل زنجیره‌ی تأمین فروشنده-خریدار را ارائه دهیم؛ در این مدل‌ها از فاکتورهای هزینه ای و المان‌های رقابت و مشارکت بین فروشنده و خریدار استفاده شده است. فرض بر آن است که هزینه‌ی بازاریابی به ازای هر واحد و قیمت واحد که خریدار آن را پرداخت می‌کند، به ترتیب به وسیله‌ی بازی‌های مشارکتی و غیر مشارکتی مدل سازی شده است. بازی غیر مشارکتی، یک بازی مبتنی بر مفهوم راهکار استراتژی استکلبرگ بوده که در آن، فروشنده نقش یک کار فرما (فروشنده-استکلبرگ) و خریدار نقش رهبر (خریدار-استکلبرگ) را بازی می‌کند. راهکارهای کارآمد پارتو نیز برای مدل بازی مشارکتی ارائه خواهد شد. مثال‌های عددی که در این مقاله ارائه شده است، شامل تحلیل حساسیت بعضی از پارامترهای کلیدی بوده که به مقایسه‌ی نتایج بین مدل‌های مختلف می‌پردازند.

1-مقدمه

یک زنجیره‌ی تأمین فروشنده-خریدار را می‌توان به عنوان یک تولید کننده‌ای در نظر گرفت که محصولاتش را به صورت عمده به یک فروشنده فروخته و این فروشنده نیز به نوبه‌ی خود این محصولات را به مصرف کننده می‌فروشد (یانگ و ژائو، 2006، چن و همکاران 2006، دیا و همکاران 2005). در این راستا، اصطلاح فروشنده، تأمین کننده و تولید کننده به معنای همان فروشنده هستند. به طور دیگر، از واژه‌ی فروشنده برای نمایش یک خریدار نیز استفاده می‌شود. در این مقاله، برای سهولت، از اصطلاحات خریدار و فروشنده استفاده می‌شود....

زنجیره تأمین تئوری بازی بازاریابی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

In this paper, several seller–buyer supply chain models are proposed which incorporate both cost factors as well as elements of competition and cooperation between seller and buyer. We assume that unit marketing expenditure and unit price charged by the buyer influence the demand of the product being sold. The relationships between seller and buyer will be modeled by non-cooperative and cooperative games, respectively. The non-cooperative game is based on the Stackelberg strategy solution concept, where we consider separately the case when the seller is the leader (Seller-Stackelberg) and also when the buyer is the leader (Buyer-Stackelberg). Pareto efficient solutions will be provided for the cooperative game model. Numerical examples presented in this paper, including sensitivity analysis of some key parameters, will compare the results between different models considered

Keywords: Cooperative and non-cooperative game theory Marketing
این برای گرایش های: مدیریت صنعتی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی صنايع > مقاله های مهندسی صنايع و ترجمه فارسی آنها > یک روش مبتنی بر نظریه‌ی بازی در زنجیره‌ی تأمین خریدار-فروشنده
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید