دانلود مقاله ترجمه شده ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت برای شرکت های خدماتی


چطور این مقاله مهندسی صنايع را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2003265 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی صنايع در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2003265
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
226 Kb
حجم فایل فارسی :
201 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت برای شرکت های خدماتی

عنوان انگليسي

EVALUATION OF THE EFFECTIVENESS OF THE QUALITY MANAGEMENT SYSTEM OF THE SERVICE ENTERPRISE

نویسنده/ناشر/نام مجله

Economics & Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

در این مقاله امکان توسعه مدلی برای ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت (QMS) به منظور برآوردن نیازهای شرکت های خدماتی لیتوانیایی  مورد بررسی قرار می گیرد. به منظور برآوردن این هدف از روش تحقیق زیر استفاده می شود: نظر سنجی شرکت ها از طریق پرسش نامه، مصاحبه ساختاریافته، تجزیه و تحلیل اسناد، ارزیابی کارایی فرایندها، هزینه های صرف شده برای کیفیت، فرهنگ کیفیت و تطبیق فعالیت های سازمان با استانداردهای کیفیت. به این منظور از از روش های آماری چند بعدی، چند عاملی و تجزیه و تحلیل رگرسیون همبستگی استفاده شد. نتایج نشان داد که  استانداردهای کیفی پیاده سازی شده تنها سطح بالا شدن سیستم ها را تضمین می کند و تضمینی برای موفقیت و اثربخشی آنها نمی دهد. همه تلاش ها باید در زمینه عملی کردن سیستم های مدیریت صورت گیرد. این امر به کسب منافع ملموس منجر شده و نتایج به دست امده از اندازه گیری های کارا به برنامه ریزی استراتژیک سازمان کمک می کند. در این مقاله از مدل ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت پیاده سازی شده بر اساس داده های نظری و تحقیقات عملی به منظور براوردن نیازی های شرکت های خدماتی استفاده می شود. این مدل شامل ارزیابی زیرسیستم های مربوط به هزینه های کیفیت، فرایندها، فرهنگ کیفیت و نتایج حسابرسی است. همچنین این مدل نیازمندی های ایزو 9004:2010 را که برای کسب موفقیت سازمان ضروری است و در استاندارد ایزو 9000 به آن پرداخته نشده است را منعکس می کند. از آنجا که اهمیت معیارهای ارزیابی مورد استفاده توسط افراد برای ارزیابی اثربخشی QMS متفاوت است، باید از همبستگی وزنی استفاده شود. مدل مورد نظر می تواند حوزه های در اولیت برای بهبود کیفیت را  به سادگی تعریف و شناسایی کند و با توسعه اثربخش ترین ابزارها و روش ها، ارزش افزوده را افزایش دهد.

1-مقدمه

تنها فعالیت هایی که ارزیابی و اندازه گیری شده اند قابل مدیریت و کنترل هستند. ارزیابی فعالیت های سازمان بخشی جداناپذیر از عملکرد مدیریت است. از آنجا که نتایج مالی به تنهایی نمی توانند وضعیت واقعی شرکت را منعکس کنند، ارزیابی عوامل موثر بر موفقیت بلند مدت کسب و کار مانند برآوردن نیازها و انتظارات مشتریان، بهبود مستمر و غیره ضروری است. بسیاری از تحقیقاتی که تا کنون انجام شده اند ثابت کرده اند شرکت هایی که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 را پیاده سازی کرده اند، مزیت های رقابتی مشخصی به دست آورده اند. با این حال مطالعات کمی دقیقا به روی ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت و اطمینان از بهبود مستمر فعالیت های سازمان پرداخته اند...

سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ایزو 9004 : 2010 اثر بخشی مدل :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 
Abstract
 

 The possibilities of development of a model of evaluation of effectiveness of QMS adjusted to the needs of Lithuanian service enterprises are analyzed in this article. In order to achieve the goal the following research methods were used: questionnaire survey of enterprises, structured interview, document analysis, evaluation of the efficacy of processes, expenses for quality, quality culture and enterprise activity compliance with quality standards; for this purpose statistical methods of multidimensional, multi-factorial and correlation regression analysis were used. Research showed that implemented quality standards confirm only high level of the system itself but do not guarantee its efficiency and success. Every effort should be made to ensure practical, but not formal function of the management system. Then it will bring tangible benefit and the results of efficiency measurement will give additional material for strategic planning of an organization. The model of the evaluation of the effectiveness of the implemented quality management system based on the analysis of theoretical data and empirical research was developed and adjusted for the specific needs of service enterprises. Model comprises evaluation subsystems of quality expenses, processes, and quality culture and auditing results. Models also reflects ISO 9004:2010 requirements for the sustained success of the organization that will come into force in mid-2010 and that are not defined in the ISO 9001 standard (e.g., management of financial flows, development of the staff expertise, risk management, assessment of the work environment, process matching, etc.). Since the significance of the individual evaluation criteria used for the assessment of QMS effectiveness differs, weighted coefficient should be used. The proposed model could simplify identification of priority areas for the quality improvement, could help develop the most effective instruments and methods to increase the added value

Keywords: QUALITY MANAGEMENT SYSTEM SERVICE ENTERPRISE
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی صنايع با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی صنايع > مقاله های مهندسی صنايع و ترجمه فارسی آنها > ارزیابی اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت برای شرکت های خدماتی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید