دانلود مقاله ترجمه شده افزایش موتور HTS بر اساس جریان مهار شده و شدت جریان برای پیش راندن هواپیمای بزرگ


چطور این مقاله مهندسی هوافضا را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001877 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی هوافضا در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
695,000 ریال
شناسه محصول :
2001877
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
540 Kb
حجم فایل فارسی :
56 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

افزایش موتور HTS بر اساس جریان مهار شده و شدت جریان برای پیش راندن هواپیمای بزرگ

عنوان انگليسي

Scaling Up of HTS Motor Based on Trapped Flux and Flux Concentration for Large Aircraft Propulsion

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE TRANSACTIONS ON APPLIED SUPERCONDUCTIVITY

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی هوافضا شامل 4 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 13 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

یک موتور مافوق هدایت شونده با دمای بالا (HTS) برای ایجاد قدرت یک هواپیمای عمومی طراحی شده است. ملزومات پیشران  Cessna 172 به صورت خط انتهایی برای این مطالعه انتخاب شد، که 200 HP  در 2700  بود. موتور طراحی شده بر اساس به دام انداختن جریان در بشقاب های YBCO بزرگ و شدت جریان تولید شده توسط سیم پیچ های  Bi-2223 و یک آرماتور مقاومتی بدون آهن که با هوا خنک می شد، بود. ماشین هشت قطبی شدت قدرت زیادی را نشان می دهد که با قدرت توربین های گازی کوچک که حدود 4 HP در پوند است، قابل مقایسه می باشد. جزئیات کار این موتور HTS در مقاله قبلی ارائه شده است. با این حال، افزایش چنین ساختاری آسانی نیست. چون قطر عناصر تک دامنه YBCO نمی تواند بیش از چند سانتی متر افزایش یابد. در این مقاله طرحی از یک موتور بر اساس ساختاری یکسان، ولی قدرت بالاتر ارائه می شود که از چند MW تا تحمل بالای ارتفاع زیاد  (HALE) در هواپیما یا جت های کوچک می باشد. به دلیل محدودیت اندازه صفحه های YBCO ، می توان از دو راه حل زیر برای افزایش قدرت استفاده نمود: می توان شعاع و تعداد قطب ها را افزایش داد، یا اینکه می توان طول موتور را زیاد کرد تا با جفت های سیم پیچ – صفحه منطبق شود. طول موتور می تواند به T2 در فضای هوا برسد، که بنابراین منجر به میزان قدرت بالا می شود. بهینه سازی طراحی بر اساس چند هدف صورت می گیرد، که عبارتند از میزان فوق هدایت شونده، کارآیی، وزن و حجم. فرض می شود که سیستم خنک کننده توسط هیدروژن مایع در دسترس در هواپیما به عنوان سوخت در سلول های سوختی یا توربو ژنراتورها موجود است، فراهم می شود.

واژگان کلیدی: هواپیمای تمام الکتریک، پیش رانش الکتریکی، موتور فوق هدایت شونده.

1-مقدمه

موتورهای فوق هدایت شونده با میزان قدرت بالا نماینده انقلاب بعدی در پیشرانش هواپیما هستند. پیشرانش الکتریکی به وسایل نقلیه کم صدا و با خروجی پایین دود این امکان را می دهد که منافع بسیاری برای محیط داشته باشند. در زمینه پیشرانش الکتریکی برای هواپیمای عمومی کارهایی انجام شده است که منجر به ایجاد یک ساختار غیر متداول از موتور فوق هدایت شونده گرمایی (HTS) با استفاده از به دام انداختن شدت جریان شده است. این ماشین طراحی شده در یک نوع سیستم پیشرانش تهویه توربینی استفاده می شود و باعث ایجاد نیروی رانش در یک هواپیمای دارای تحمل بالا در ارتفاع زیاد (HALE) یا یک جت غیر نظامی می گردد...


هواپیمای تمام الکتریک پیش رانش الکتریکی موتور فوق هدایت شونده :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

A high temperature superconducting (HTS) motor has been designed to power a general aviation aircraft. The propulsion requirements of the Cessna 172 have been chosen as baseline for the study: 200 HP at 2700 RPM. The designed motor is based on flux trapping in bulk YBCO plates and concentration of the flux generated by Bi-2223 coils and an ironless air-cooled resistive armature. The eight-pole machine would exhibit high power density comparable to that of small gas turbines around 4 HP/lb. Details of this HTS motor concept have been presented in a previous paper. However, the scaling up of such a configuration is not straightforward, as single domain YBCO elements cannot exceed a few centimeters in diameter. This paper presents the design of a motor based on the same configuration but with a much higher power rating, in the range of several MW, to power High Altitude Long Endurance (HALE) aircraft or small jets. Due to the size limitation of the YBCO plates, two solutions can be used to increase the power: the radius and the number of poles can be increased, or the motor can be lengthened to accommodate more coil-plate pairs. The motor is able to reach more than 2 T in the air gap thus leading to high power density. The design optimization is done with respect to several objectives as a trade-off between amount of superconductor, efficiency, weight and volume. The cooling system is assumed to be provided by liquid hydrogen available onboard the aircraft as fuel for the fuel cells or turbo-generators

Keywords: All-electric aircraft electrical propulsion superconducting motor
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: مهندسی برق قدرت، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: طراحی‌ جامدات، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی هوافضا با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > افزایش موتور HTS بر اساس جریان مهار شده و شدت جریان برای پیش راندن هواپیمای بزرگ
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید