دانلود مقاله ترجمه شده مدلسازي اجزاي محدود غيرخطي ترك در انتهاي تيرهاي پل


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001655 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2001655
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
3 Mb
حجم فایل فارسی :
3 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدلسازي اجزاي محدود غيرخطي ترك در انتهاي تيرهاي پل

عنوان انگليسي

Nonlinear finite element modeling of cracking at ends of pretensioned bridge girders

نویسنده/ناشر/نام مجله

Engineering Structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چكيده

 در طرحهاي جديد پلها براي استحكام انها از ميله ها و تيرهاي مقاوم و مستحكم كننده با جان باريك و ارتفاع زياد استفاده ميشود. انتقال تنش هاي بزرگ از رود به ميله هاي مقاوم كننده باعث ميشود كه اين عضوها در انتهاي تير دچار ترك خوردگي شوند. به دليل ميزان ترك زياد، براي آشكار سازي و درك رفتار بتن و ميله هاي تقويت كننده در تقويت كننده ها نياز به اناليز غير خطي است. مدلسازي اجزاي محدود يك ابزار توانمند براي اجراي اين كار است. البته ميزان دقت شبيه سازي به پارامترهاي ورودي كه در آناليزهاي غير خطي مهم ميباشند بستگي دارد. در اين مقاله پارامترهاي ورودي و ويژگي هاي مدلسازي كه تاثيرهاي مهمي بر نتايج آناليز غير خطي اجزاي محدود انتهاي ميله هاي تقويت كننده بتن مسلح دارد را معرفي ميكند. حساسيت نتايج به خواص كششي بتن، خواص اتصال بين بتن و ميل گردهاي عاج دار و نحوه انتقال تنش به بتن محاسبه ميشود. اثر پارامترهاي مدلسازي نظير مرتبه المانها نيز بررسي شده است. براي معتبرسازي مدلسازي از داده هاي تست هاي موجود استفاده شده است. بعد از معتبرسازي از روش اجزاي محدود از ان براي مطالعه ترك در انتهاي ميله ها استفاده ميشود. از الگوي كرنش كششي به دست آمده در روش اجزاي محدود براي تشريح ترك هاي به وجود امده استفاده ميشود. از تاثير ميله هاي تقويت كننده براي كنترل ترك ها استفاده ميشود.

مدلسازي اجزاي محدود غيرخطي ترک پل پلهاي بتني :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

recent bridge designs have created efficient prestressed concrete girder sections with thin webs, and high levels of prestress. The transfer of the large stresses from strands to concrete causes these slender sections to undergo cracking at the ends of the girders. Due to the large amount of cracking, a nonlinear analysis is necessary to reveal and understand the behavior of the concrete and reinforcement bars at prestress release. Finite element modeling is an excellent tool to perform this task. The accuracy of the analyses, however, depends on the input parameters, some of which are challenging to define for a nonlinear problem. This paper identifies the input parameters and modeling features that have significant impact on the results of nonlinear finite element analyses for pretressed concrete girder ends. The sensitivity of the results to the tensile properties of concrete, the bond properties between concrete and steel rebars and the form of prestress transfer to the concrete were evaluated. The impact of modeling related properties such as the order of elements on the predicted results was also investigated. Available test data was used to verify the modeling techniques. Once verified, the finite element modeling was extended to girders where significant cracking is observed. The full field tensile strain patterns obtained through the verified finite element models are used to explain observed cracking. The effectiveness of the end reinforcement bars, intended to control cracking, was examined

Keywords: Nonlinear finite element analysis Prestressed girder
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید