دانلود مقاله ترجمه شده مقاوم سازی پل‌های کنونی راه‌آهنِ فاصله کوتاه تا متوسط برای عبور و مرور سرعت بالا با استفاده از میراگرهای ویسکوالاستیک


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001644 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2001644
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
3 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مقاوم سازی پل‌های کنونی راه‌آهنِ فاصله کوتاه تا متوسط برای عبور و مرور سرعت بالا با استفاده از میراگرهای ویسکوالاستیک

عنوان انگليسي

Retrofit of existing railway bridges of short to medium spans for high-speed traffic using viscoelastic dampers

نویسنده/ناشر/نام مجله

Engineering Structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چكيده

در این مقاله، مطالعه‌ای درمورد ظرفیت جذب انرژی میراگرهای ویسکوالاستیک (VEDها) برای کاهش ارتعاشات تشدید پل‌های راه‌آهن با تکیه‌گاه ساده و به فواصل کوتاه تا متوسط ارائه می شود. راه حل پیشنهادی مبتنی بر مقاوم‌سازی پل توسط مجموعه ای از VEDهای گسسته متصل به دال و یک سازه کمکی مستقر در زیر عرشه پل و متکی به پایه کناری پل است. در این بررسی، توجه متمرکز بر تضعیف ارتعاشات خمشی است، بنابراین هم پل و هم سازه کمکی به صورت تیرهای با تکیه‌گاه ساده و رفتار برنولی-اویلر (B-E) مدلسازی می‌شوند، در حالیکه یک مدل مشتق کسری گسسته، رفتار ماده میراگر را شبیه‌سازی می‌‌کند. ابتدائاً یک مطالعه پارامتری این مدل مسطح انجام می‌شود که منجر به یک روال بعدگذاری سیستم اتلاف شده است. امکان سنجی فنی این طراحی خاص مقاومسازی با بکارگیری آن برای یک مدل عددی از یک پل راه‌آهن با تکیه‌گاه ساده با شتابهای قائم غیرمجاز ارزیابی می‌شود. نتایج عددی نشان می‌دهند که می‌توان پاسخ دینامیک سازه را با سیستم میراگری پیشنهادی، به طور چشمگیری به لحاظ تشدید کاهش داد.

1- مقدمه

رفتار دینامیک پلهای راه آهن به یک دغدغه اصلی بین دانشمندان و مهندسان طی بیش از 20 سال اخیر تبدیل شده است که به علت ساخت گسترده خطوط پرسرعت و همچنین استفاده از خطوط قدیمی در سرعتهای بالاتر است...

میراگرهای ویسکوالاستیک مقاوم سازی پل :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This paper presents a study on the energy-absorbing capacities of viscoelastic dampers (VEDs) for reducing the resonant vibrations of simply supported high-speed railway bridges of short to medium span. The proposed solution is based on retrofitting the bridge with a set of discrete VEDs connected to the slab and to an auxiliary structure, placed underneath the bridge deck and resting on the abutments. In this investigation attention is focused on mitigating flexural vibrations; therefore, both the bridge and the auxiliary structure are modelled as simply supported beams with Bernoulli–Euler (B–E) behavior, whereas a discrete fractional derivative model simulates the behavior of the damping material. Firstly, a parametric study of this planar model is carried out, which has led to a dimensioning procedure of the dissipative system. The technical feasibility of this particular retrofit design is numerically evaluated by applying it to a numerical model of a simply supported railway bridge with inadmissible vertical accelerations. Numerical results show that the dynamic response of the structure can be significantly reduced in resonance with the proposed damping system

Keywords: Passive vibration control Viscoelastic dampers
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی عمران و نقشه برداری > مقاله های مهندسی عمران و نقشه برداری و ترجمه فارسی آنها > مقاوم سازی پل‌های کنونی راه‌آهنِ فاصله کوتاه تا متوسط برای عبور و مرور سرعت بالا با استفاده از میراگرهای ویسکوالاستیک
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید