دانلود مقاله ترجمه شده استفاده از پلیمرها برای بهبود مقاومت شیاری بتن قیری


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001621 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2001621
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
722 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

استفاده از پلیمرها برای بهبود مقاومت شیاری بتن قیری

عنوان انگليسي

Using polymers to improve the rutting resistance of asphalt concrete

نویسنده/ناشر/نام مجله

Construction and Building Materials

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 21 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این پژوهش به منظور ارزیابی شیار در هر دو نوع مخلوط آسفالت اصلاح شده صورت پذیرفته است که شامل: (i) پلیمر  بیشکل و (ii) یک نوع پلیمر خاص که با ترکیب LDPE (پلیاتیلن کمتراکم) و EVA (اتیل-ونیل-استات) میشوند. آزمونهای شیار با استفاده از یک دستگاه رد چرخ به انجام رسیدند. برای تأیید عملکرد مخلوطهای آسفالت آزمونهای سختی و خستگی به انجام رسیدند. آزمایش نشان داد که اصلاح پلیمر در این پژوهش موجب بهبود مقاومت شیار بدون واسطهی رفتار سختی و خستگی گردید. نتایج شیار متناسب با مدل NCHRP 1-37A بودند و عملکرد شیار درجای مخلوطهای آسفالت قابل پیشبینی است.

1- مقدمه

تغییر شکل دائمی (شیار) روسازیهای آسفالت اثر مهمی بر روی عملکرد روسازیها در طول مدت عمرشان میگذارد. شیار نه تنها موجب کاهش عمر مفید روسازیها میشود، بلکه همچنین امکان دارد تا بر روی جابجایی سادهی خودرو نیز اثرگذار باشد که این امر میتواند برای کسانی که از بزرگراه استفاده میکنند مخاطرهآمیز باشد. شیار به تدریج و با افزایش تعداد بارگذاری گسترش پیدا کرده و به صورت فرورفتگیهایی طولی در مسیر چرخ و بالاآمدگیهایی کوچک در کنارهها نمایان میگردد. این امر توسط ترکیبی از افزایش تراکم و تغییر شکل برشی به وجود میآید؛ اصلیترن عوامل مؤثر در این امر عبارت هستند از ترافیک، به خصوص با بار سنگین و دماهای بالا. این فرورفتگیها یا شیارها حائز اهمیت هستند چرا که در صورت نفوذناپذیری سطح، شیار آب را نگه داشته و باعث ایجاد لغزندگی (به خصوص برای خودروهای سواری) میشود که این امر به شدت خطرناک است....

مخلوط های آسفالت پلیمرها شیار :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

This study assesses rutting on two types of modified asphalt mixtures containing: (i) amorphous polyolefin polymer and (ii) a particular polymer obtained by combining LDPE (low density polyethylene) and EVA (ethyl-vinyl-acetate). Rutting tests were performed by a wheel tracking device. Stiffness and fatigue tests were carried out to confirm the performance of the asphalt mixtures. The testing showed that polymer modification in this study improved rut resistance without compromising the stiffness and fatigue behavior. The rutting results were fit in the NCHRP 1-37A model and the in situ rutting performance of asphalt mixtures can be predicted

Keywords: Asphalt mixtures Polymers Rutting
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید