دانلود مقاله ترجمه شده مهارت‌هاي كار اجرايي 8-6 ساله‌ها: شواهد و دلايل رفتاري و ذهني براي پيشرفت تحصيلي


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000584 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,270,000 ریال
شناسه محصول :
2000584
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
364 Kb
حجم فایل فارسی :
329 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مهارت‌هاي كار اجرايي 8-6 ساله‌ها: شواهد و دلايل رفتاري و ذهني براي پيشرفت تحصيلي

عنوان انگليسي

Executive function skills of 6–8 year olds: Brain and behavioral evidence and implications for school achievement

نویسنده/ناشر/نام مجله

Contemporary Educational Psychology

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 42 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چكيده

پيشرفت تحصيلي و اجتماعي در مدرسه به خودگرداني بچه ارتباط داده شده است. اين بررسي تشخيص اجزا عملكرد اجرايي (EF) خودگرداني را با استفاده از هزينه‌اي پايين، اندازه‌گيري مديريت شده براي تعيين اينكه آيا نمرات بدست آمده از فعاليت رفتاري با آنچه كه از اندازه‌گيري عصبي- رواني آزمايشگاهي مهارت‌هاي EF بدست آمده مطابقت دارد يا نه، مورد تحقيق و بررسي قرار داده است. اين نمونه شامل 74 بچه (37 مؤنث؛ ماه 2/86=M) است كه در دو ارزيابي طرزكار حافظه و كنترل بازداشتي (منع كننده) شركت كرده‌اند: Knock-Tap (ضربه آهسته) (NEPSY: كوركمن، كرك و كمپ، 1998)، و آزمايش رخداد بالقوه (ERP) كه شامل آزمايش استروپ هدايتي (DST: داويدسون، كروز، دياموند، اُكراون و ساوي (1999)) است. سه يافته اصلي پديدار شدند. اول، بچه‌ها به عنوان انجام دهنده عالي در مقابل پايين در خصوص كار Knock-Tap، NEPSY دسته‌بندي شدند كه كشف شد براي اجرايي متفاوت در شرايط خيلي مختلف در خصوص DST (شرايط نامتجانس و مختلط)، به نظر مي رسد كار Knock-Tap به عنوان كم هزينه و آسان مديريت شده جهت تعيين مهارت‌هاي EF، مي‌تواند راهي براي معلمان جهت شناسايي دانش‌آموزان داراي مهارت‌هاي كنترلي بازداشتي ضعيف باشد. دوم، عملكرد بچه‌ها در DST شديداً وابسته به واكنش‌هاي ERP آنها بود، علاوه بر اين شواهد كه تفاوت‌ها در عملكرد رفتاري در خصوص DST به عنوان معياري جهت مهارت‌هاي EF، تفاوت‌هاي متناظر در پردازش ذهني را منعكس مي‌كند. سرانجام، زماني كه بچه‌ها بر اساس عملكرد Knock-Tap دسته بندي شدند، تفاوت‌ها در پردازش ذهني در خصوص عمل DST نيز يافت شد. روش‌هاي گزينش نمونه مي‌تواند معلمان را قادر به شناسايي بچه‌هاي سازد كه داراي حواسپرتي، بي‌توجهي هستند يا مواردي كه ظرفيت‌هاي توجه ضعيف ممكن است با يادگيري كلاسي تداخل پيدا كند.

واژگان كليدي:  مهارت‌هاي عملكرد اجرايي، كنترل بازداشتي، پتانسيل وابسته به رويداد، آزمايش استروپ هدايتي.

1- مقدمه

پيشرفت تحصيلي به اولويتي ملي با قابليت ديد فزاينده‌اي، بدل شده است. درحالي‌‌كه پيشرفت تحصيلي بوسيله متغيرهاي بسياري از جمله مشخصات معلم و محتواي برنامه تحصيلي متأثر شده است، محققان همچنين به مشخصات بچه‌ها، همچون خودگراني و رفتارهاي كلاسي اشاره مي‌كنند كه يادگيري در پايه‌هاي قبل از مقدماتي را تحت تأثير قرار مي‌دهد (بلر، 2002؛ لادا و ديگران، 1999؛ نلسون و ديگران، 2004؛ وان‌اَكر و ديگران، 1996؛ وهبي و ديگران، 1998). خودگرداني، به دليل ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي و اجتماعي بچه‌ها در مدرسه، به طور ويژه مورد هدف محققان بوده است (بلر و پيتر، 2003؛ بلر و رازا، 2007؛ هونگ‌وانيشكول و ديگران، 2005؛ روداسيل و كونولد، 2008). اين بررسي تشخيص يكي از اجزاء خودگرداني به نام مهارت‌هاي عملكرد اجرايي، با استفاده از اندازه‌گيري با هزينه كم و آسان مديريت شده را مورد كاوش قرار مي‌دهد.

خودگرداني به عنوان «فرايندهاي رفتاري و شناختي عمدتاً ارادي كه از طريق آن فردي سطوح احساسي، انگزيشي، انگيختي شناختي كه محرك تعديل و انطباق هستند را حفظ مي‌كند»، تعريف شده است (ص 900، بلر و ديماموند، 2008). مفهوم‌سازي‌هاي مختلفي از رابطه مابين خودگرداني و عملكرد اجرايي، وجود دارند. اين بررسي بر اساس اين ديدگاه شكل گرفته كه خودگرداني هم شامل عناصر خلق و خويي (بلر و رازا، 2007؛ رودا و ديگران، 2005) و هم شامل عوامل شناختي (بلر و ديماموند، 2008؛ بلر و رازا، 2007؛ رودا و ديگران، 2005) است. اگرچه مهارت‌هاي كنترلي نيازمند تلاش و عملكرد اجرايي (EF) هردو به صورت ادراكي (بلر و رازا، 2007؛ هونگ‌وانيشكول و ديگران، 2005؛ رودا و ديگران 2005) و تجربي (الكساندر و ديگران، 1993؛ بلر، 2002؛ بلر و دياموند، 2008؛ كندال، 1993؛ ولدمن و وارشام، 1983) به هم مرتبط‌اند، محققان در حوزه خودگرداني مهارت‌هاي EF  را به عنوان داشتن اهميت حياتي براي پيشرفت تحصيلي اوليه، شناسايي كرده‌اند. اين بررسي بر روي مهارت‌هاي EF در رسيدگي به دو رويكردي تشخيصي، تمركز دارد. يكي رويكرد به دنبال تعيين سودمندي اندازه‌گيري كم هزينه و آسان مديريت شده مهارت‌هاي EF است كه مي‌تواند توسط معلمان كلاس درس منظم استفاده شده باشد و رويكرد دوم از اندازه‌گيري عصبي- رواني آزمايشگاهي براي مهارت‌هاي EF، استفاده مي‌كند. در اين مطالعه، مهارت‌هاي EF در خصوص طرزكار حافظه و كنترل بازداشتي به طور ويژه‌اي مورد تحقيق و بررسي قرار گرفته‌اند. سطح توافق (مطابقت) بالاي مابين اين دو رويكرد تشخيصي براي اين مهارت‌هاي EF مي‌تواند بدين معني باشد كه معلمان مي‌توانستند دانش‌اموزان داراي مهارت‌هاي EF ضعيف را شناسايي كرده، به آنها اجازه اقدام براي براي تقويت اين مهارت‌ها داده شود...

مهارت‌هاي عملكرد اجرايي كنترل بازداشتي پتانسيل وابسته به رويداد آزمايش استروپ هدايتي :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

Academic and social success in school has been linked to children’s self-regulation. This study investigated the assessment of the executive function (EF) component of self-regulation using a low-cost, easily administered measure to determine whether scores obtained from the behavioral task would agree with those obtained using a laboratory-based neuropsychological measure of EF skills. The sample included 74 children (37 females; M = 86.2 months) who participated in two assessments of working memory and inhibitory control: Knock–Tap (NEPSY: Korkman, Kirk, & Kemp, 1998), and participated in event-related potential (ERP) testing that included the directional stroop test (DST: Davidson, Cruess, Diamond, O’Craven, and Savoy (1999)). Three main findings emerged. First, children grouped as high vs. low performing on the NEPSY Knock–Tap Task were found to perform differently on the more difficult conditions of the DST (the Incongruent and Mixed Conditions), suggesting that the Knock– Tap Task as a low-cost and easy to administer assessment of EF skills may be one way for teachers to identify students with poor inhibitory control skills. Second, children’s performance on the DST was strongly related to their ERP responses, adding to evidence that differences in behavioral performance on the DST as a measure of EF skills reflect corresponding differences in brain processing. Finally, differences in brain processing on the DST task also were found when the children were grouped based on Knock–Tap performance. Simple screening procedures can enable teachers to identify children whose distractibility, inattentiveness, or poor attention spans may interfere with classroom learning

Keywords: executive function skills inhibitory control event-related potential directional stroop test
این برای گرایش های: روانشناسی‌ عمومی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > مهارت‌هاي كار اجرايي 8-6 ساله‌ها: شواهد و دلايل رفتاري و ذهني براي پيشرفت تحصيلي
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید