دانلود بازارهای عوامل تولید استراتژیک و مزیت رقابتی

به لحاظ تاریخی محققان مدیریت استراتژیک در بازارهای تولیدی،روی نقایص رقابتی تمرکز کردند تا از این طریق تفاوتهای مداومی را که در عملکرد سازمان وجود دارند،توضیح دهند.این تاکید روی بازارهای تولیدی بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا بیشتر استدلال های اقتصادی نشان دهنده این موضوع هستند که اگر بازارهای تولیدی کاملا رقابتی باشند در آن صورت سازمانها به نرخی از بازگشت دست پیدا می کنند
قیمت : 485,000 ریال
شناسه محصول : 2002857
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 2010
تعداد صفحات فارسي : 25
نوع فایل های ضمیمه : Pdf+Word
حجم فایل : 44 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : بازارهای عوامل تولید استراتژیک و مزیت رقابتی

چکیده

بازارهای عوامل تولید استراتژیک و مزیت رقابتی

به لحاظ تاریخی محققان مدیریت استراتژیک در بازارهای تولیدی،روی نقایص رقابتی تمرکز کردند تا از این طریق تفاوتهای مداومی را که در عملکرد سازمان وجود دارند،توضیح دهند.این تاکید روی بازارهای تولیدی بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا بیشتر استدلال های اقتصادی نشان دهنده این موضوع هستند که اگر بازارهای تولیدی کاملا رقابتی باشند در آن صورت سازمانها به نرخی از بازگشت دست پیدا می کنند که تنها هزینه سرمایه ای آنها را پوشش دهد.بطور منطقی به نظر می رسد که اگر بازارهای تولیدی به لحاظ رقابتی ناقص باشند در آن صورت حداقل بعضی از سازمانها در این بازارها به سطوح عملکرد بالاتری دست خواهند یافت.تحقیق در مورد نقایص رقابتی در بازارهای تولیدی در سالهای اخیر بطور چشمگیری افزایش یافته است.در علم اقتصاد،تعداد مقاله ها و نظریه هایی که رفاه اجتماعی و مفاهیم دیگر نقایص اقتصادی را در بازارهای تولیدی توصیف می کنند،گسترش یافته است.در مدیریت استراتژیک "پنج ساختار اصلی" پورتر نقایص رقابتی را در بازارهای تولیدی توضیح می دهد و اینکه چطور از این نقایص برای ایجاد فرصت جهت کسب بازدهی بیشتر استفاده می شود.به هر حال،این مساله یعنی سازمانی که در بازار تولیدی غیر رقابتی عمل می کند ممکن است به سطوح عملکرد بالایی دست یابد با این موضوع یعنی سازمانی که برای ایجاد یک بازار تولیدی غیر رقابتی استراتژیهای خاصی را بکار می گیرد تا به چنین عملکردی دست یابد،یکی نیست.این مساله که آیا بکارگیری استراتژیهایی که بازارهای تولیدی غیر رقابتی را ایجاد می کنند عملکرد بهتری را ارائه می دهند یا خیر هم به درامد حاصل از این استراتژیها و هم به هزینه کلی کاربرد آنها بستگی دارد.این هزینه نه تنها شامل هزینه های مربوط به اجرای یک استراتژی خاص بازار تولیدی می شود بلکه شامل هزینه های مربوط به گسترش منابع ضروری جهت اجرای این استراتژی در اولین قدم نیز میشود.عدم گزارش تمام هزینه هایی که به گسترش منابع استراتژیک مربوط می شود ممکن است باعث شود که سازمانها در ارائه بازگشتی که از اجرای استراتژیهای بازار تولیدی حاصل می شود،اغراق کنند....

Keywords: مدیریت استراتژیک مزیت رقابتی
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی،مدیریت بازاریابی، کاربرد دارد. سایر ،سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]