دانلود مقاله ترجمه شده یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2010201 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
995,000 ریال
شناسه محصول :
2010201
سال انتشار:
2022
حجم فایل انگلیسی :
449 Kb
حجم فایل فارسی :
182 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی

عنوان انگليسي

A mediated path from emotional intelligence to problematic social media use in adolescents: The serial mediation of perceived stress and depressive symptoms

نویسنده/ناشر/نام مجله

Addictive Behaviors

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

شبکه ­های اجتماعی آنلاین بخشی جدانشدنی از زندگی امروزه را تشکیل داده­ اند. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که برخی از نیازهای اساسی روانشناختی آن­ها تنها از طریق شبکه ­های اجتماعی قابل برطرف شدن هستند، اما استفاده از شبکه­ های اجتماعی ممکن است به صورت الگویی اعتیادگونه در افراد ظاهر شود. استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی(Problematic social media use (PSMU))، یک نگرانی رو به رشد در سنین نوجوانی است. این مطالعه در نظر دارد به کمک مطالعات علمی گذشته به وسیله آزمایش یک مدل که هوش هیجانی(emotional intelligence (EI)) کم را به عنوان یک عامل آسیب پذیری، و استرس درک شده و علائم افسردگی را به عنوان پاسخ­ های عاطفی و شناختی به موقعیت­ های ناسازگار و استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی را به عنوان یک ساز و کار مقابله­ ای در نظر می­ گیرد، ایجاد کند. در این مطالعه، 2068 نوجوان اسپانیایی(46.2 درصد مرد و 53.8 درصد زن) در بازه سنی 12 تا 19 سال، مقیاس ­های خودسنجی را فوق را تکمیل کردند.

نتایج نشان دادند که مورد الف استرس ادراک شده، یک رابط و واسطه مهم در ارتباط و پیوستگی بین هوش هیجانی(EI) و استفاده مشکل­ ساز از شبکه ­های اجتماعی(PSMU) است، مورد ب علائم افسردگی، نیز یک واسطه مهم در این پیوند بود، و مورد ج، یک مدل میانجی­ ترتیبی مطرح شد، که در آن هوش هیجانی پایین­تر، استرس ادراک شده بالاتری را پیش­بینی کرده، که به ایجاد سطوح بالاتر علائم افسردگی کمک می­کرد، و به تبع آن استفاده مشکل ­ساز از شبکه ­های اجتماعی(PSMU) در سطح بالاتری رخ می­داد. این نتایج شواهد تجربی مهمی ارائه می­ کنند که مسیر­های امیدوارکننده­ای را جهت جلوگیری از رخداد استفاده مشکل­ ساز از شبکه­ های اجتماعی(PSMU) در نوجوانان، مانند آموزش هوش هیجانی(EI)، آموزش راهکار­های کاهش استرس و تمرکز بر کاهش علائم افسردگی را در پیش روی ما قرار می­دهد.

هوش هیجانی استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی استرس افسردگی نوجوانی میانجی گری چندگانه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Online social networking is an intrinsic part of present life. However, if individuals believe that some basic psychological needs can only be fulfilled through social networking sites, an addictive pattern of usage may emerge. Problematic social media use (PSMU) is a growing concern in adolescence. The present study aimed at contributing to prior scientific literature by testing a model that considers low emotional intelligence (EI) as a vulnerability factor, perceived stress and depressive symptoms as affective and cognitive responses to conflicting situations, and PSMU as a maladaptive coping mechanism. In this study, 2068 Spanish adolescents (46.2% male, 53.8% female) within the ages of 12 and 19 (M = 14.61, SD = 1.62) completed self-report measures of the abovementioned constructs. Results indicated that (a) perceived stress was a significant mediator in the association between EI and PSMU, (b) depressive symptoms were a significant mediator in this link, and (c) a significant serial mediation model was supported, in which lower EI predicted higher perceived stress, which contributed to higher levels of depressive symptoms, thus resulting in higher PSMU. These results provide important empirical evidence suggesting promising pathways towards preventing PSMU in adolescents, such as EI training, teaching stress-reduction techniques and focusing on reducing depressive symptoms.

Keywords: Emotional intelligence Problematic social media use
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید