چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟ 
             
            
        
        
            
                فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2010201 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
                
                
                   
 
 
  
     
 
 
 
 
      
    
                    
                        
                        
                     
                
                     
                  
                             
                                  
       
                                      
                             
                   
                    
                         
       حجم فایل انگلیسی :     
    
                         
                             
    449 Kb  
                         
                           
              
                         
       حجم فایل فارسی :     
    
                         
                             
    182 کیلو بایت  
                         
                           
            
                 
                         
       نوع فایل های ضمیمه :     
    
                         
                             
    pdf+word  
                         
                           
               
                       
                            
                         
                         
   کلمه عبور همه فایلها :     
   
                         
                             
     www.daneshgahi.com    
                    
             
                         
                                
                           
                        
             
         
     
    
        
            
              
                 عنوان فارسي
            
        
        
            
                
               
                 
            
              
                یک مسیر میانجی از هوش هیجانی تا استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی در نوجوانان: میانجی گری ترتیبی استرس ادراک شده و علائم افسردگی
            
            
         
     
    
        
            
           
                   عنوان انگليسي
            
        
        
            
           
                  
            
                A mediated path from emotional intelligence to problematic social media  use in adolescents: The serial mediation of perceived stress and  depressive symptoms 
            
            
         
     
    
    
        
            
                این مقاله چند صفحه است؟
             
            
        
        
            
                این مقاله ترجمه شده  روانشناسی شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف  و 29 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است 
            
         
     
 
     
   
     
    
    
        چکیده
شبکه های اجتماعی آنلاین بخشی جدانشدنی از زندگی امروزه را تشکیل داده اند. اگرچه برخی از افراد بر این باورند که برخی از نیازهای اساسی روانشناختی آنها تنها از طریق شبکه های اجتماعی قابل برطرف شدن هستند، اما استفاده از شبکه های اجتماعی ممکن است به صورت الگویی اعتیادگونه در افراد ظاهر شود. استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی(Problematic social media use (PSMU))، یک نگرانی رو به رشد در سنین نوجوانی است. این مطالعه در نظر دارد به کمک مطالعات علمی گذشته به وسیله آزمایش یک مدل که هوش هیجانی(emotional intelligence (EI)) کم را به عنوان یک عامل آسیب پذیری، و استرس درک شده و علائم افسردگی را به عنوان پاسخ های عاطفی و شناختی به موقعیت های ناسازگار و استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی را به عنوان یک ساز و کار مقابله ای در نظر می گیرد، ایجاد کند. در این مطالعه، 2068 نوجوان اسپانیایی(46.2 درصد مرد و 53.8 درصد زن) در بازه سنی 12 تا 19 سال، مقیاس های خودسنجی را فوق را تکمیل کردند.
نتایج نشان دادند که مورد الف استرس ادراک شده، یک رابط و واسطه مهم در ارتباط و پیوستگی بین هوش هیجانی(EI) و استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی(PSMU) است، مورد ب علائم افسردگی، نیز یک واسطه مهم در این پیوند بود، و مورد ج، یک مدل میانجی ترتیبی مطرح شد، که در آن هوش هیجانی پایینتر، استرس ادراک شده بالاتری را پیشبینی کرده، که به ایجاد سطوح بالاتر علائم افسردگی کمک میکرد، و به تبع آن استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی(PSMU) در سطح بالاتری رخ میداد. این نتایج شواهد تجربی مهمی ارائه می کنند که مسیرهای امیدوارکنندهای را جهت جلوگیری از رخداد استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی(PSMU) در نوجوانان، مانند آموزش هوش هیجانی(EI)، آموزش راهکارهای کاهش استرس و تمرکز بر کاهش علائم افسردگی را در پیش روی ما قرار میدهد.
         
 هوش هیجانی  استفاده مشکل ساز از شبکه های اجتماعی  استرس  افسردگی  نوجوانی  میانجی گری چندگانه 
:کلمات کلیدی 
     
     
        Abstract
Online social networking is an intrinsic part of present life. However, if individuals believe that some basic psychological needs can only be fulfilled through social networking sites, an addictive pattern of usage may emerge. Problematic social media use (PSMU) is a growing concern in adolescence. The present study aimed at contributing to prior scientific literature by testing a model that considers low emotional intelligence (EI) as a vulnerability factor, perceived stress and depressive symptoms as affective and cognitive responses to conflicting situations, and PSMU as a maladaptive coping mechanism. In this study, 2068 Spanish adolescents (46.2% male, 53.8% female) within the ages of 12 and 19 (M = 14.61, SD = 1.62) completed self-report measures of the abovementioned constructs. Results indicated that (a) perceived stress was a significant mediator in the association between EI and PSMU, (b) depressive symptoms were a significant mediator in this link, and (c) a significant serial mediation model was supported, in which lower EI predicted higher perceived stress, which contributed to higher levels of depressive symptoms, thus resulting in higher PSMU. These results provide important empirical evidence suggesting promising pathways towards preventing PSMU in adolescents, such as EI training, teaching stress-reduction techniques and focusing on reducing depressive symptoms.
        Keywords:  
 Emotional intelligence   Problematic social media use  
 
     
        
        
            
                
                سایر منابع روانشناسی در زمینه شبکه اجتماعی