دانلود مقاله ترجمه شده ترجیح مصرف کنندگان برای برچسب های مبدا جغرافیایی: شواهد بازار روغن زیتون کانادا


چطور این مقاله مجموعه مهندسی كشاورزی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009651 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مجموعه مهندسی كشاورزی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
955,000 ریال
شناسه محصول :
2009651
سال انتشار:
2011
حجم فایل انگلیسی :
151 Kb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ترجیح مصرف کنندگان برای برچسب های مبدا جغرافیایی: شواهد بازار روغن زیتون کانادا

عنوان انگليسي

Consumers’ preferences for geographical origin labels: evidence from the Canadian olive oil market

نویسنده/ناشر/نام مجله

European Review of Agricultural Economics

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی شامل 20 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

برچسب های مربوط به مبدا جغرافیایی، اطلاعات مهم و ابزار بازاریابی هستند و اخیرا به جزء اصلی کشاورزی اروپا تبدیل شده است. ما تقاضا در یک بازار صادرات غیراروپایی را برای دو نوع برچسب مختلف در نظر می گیریم: کشور مبدا (COO) و نشانه های جغرافیایی (GIs). بعلاوه دو نوع GIs (نام حفاظت شده مبدا (PDOs) و "GIs حفاظت شده"(PGIs)) را بررسی می کنیم. یافته های تجربی نشان می دهند که تمایل مصرف کنندگان برای پرداخت پول با COO روغن زیتون تغییر می کند و برای GIs بزرگتر از غیر GIs از یک کشور مفروض است. شواهد ضعیف تری نیز یافت شد که نشان می داد PDOs ارزش مصرف کنندگان بیشتر از GIs است.

 -1مقدمه

انگیزه اقتصادی اصلی برای برچسب های محصول، تسهیل تشخیص شکست های مرتبط با تامین کالاهای با کیفیت بازار تحت اطلاعات نامتقارن است (مثلا Akerlof, 1970). در فضای ناهمگون و شلوغ محصولات غذایی، با توجه به فراوانی و اهمیت ویژگی های اعتماد و تجربه، عدم تقارن اطلاعات بسیار مشکل ساز است. درنتیجه، برچسب زنی غذاها یک مکانیزم مهم برای کمک به مصرف کنندگان به شمار می آید تا بتوانند به به درستی با محصولات تطبیق یابند، تولیدکنندگان را قادر سازند که تولید را تنظیم کنند تا تقاضا و انتظارات مصرف کننده را برآورده نمایند و اهداف اقتصادی سیاسی یا اجتماعی را ارتقا دهند (مثلا پیامدهای بهداشتی، رشد حوزه های مطلوب، افزایش صادرات)…  

اقتصاد کشاورزی بازار روغن زیتون :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Geographical origin labels are important information and marketing tools and have recently become a central component of EU agricultural promotion. We consider demand in a non-EU export market for two distinct label types: country of origin (COO) and geographical indications (GIs). Additionally, two types of GIs, ‘protected designations of origin’ (PDOs) and ‘protected GIs’ (PGIs) are considered. Empirical findings indicate consumers’ willingness to pay varies with the oil's COO and is greater for GIs than for non-GIs from a given country. Weaker evidence that consumers value PDOs more than PGIs is also found.

 

Keywords: olive oil market
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان کشاورزی > مجموعه مهندسی كشاورزی > مقاله های مجموعه مهندسی كشاورزی و ترجمه فارسی آنها > ترجیح مصرف کنندگان برای برچسب های مبدا جغرافیایی: شواهد بازار روغن زیتون کانادا
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید