دانلود مقاله ترجمه شده بکارگیری نظریه پیچیدگی برای معناسازی برنامه درسی


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009545 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
615,000 ریال
شناسه محصول :
2009545
سال انتشار:
2002
حجم فایل انگلیسی :
61 Kb
حجم فایل فارسی :
36 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بکارگیری نظریه پیچیدگی برای معناسازی برنامه درسی

عنوان انگليسي

Using Complexity Theory to Make Sense of the Curriculum

نویسنده/ناشر/نام مجله

Dr Norman Jackson

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 3 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 6 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

نظریه پیچیدگی شیوه‏ای از بررسی و درک ماهیت پیچیده و سیستم‏های اجتماعی فراهم می‏نماید. پیچیدگی به شرایطی عمومی اشاره می‎کند که یکپارچه و نیز بسیار غنی است و برای فهم ما در شیوه‏های مکانیکی ساده متغیر است... پیچیدگی با نوپدیدی، نوآوری، یادگیری و انطباق مرتبط است. یادگیری در متن باور آموزش عالی غنی و پیچیده قرار دارد. تویسی (b2002) به تازگی سیستم‏های اندیشه نشات گرفته از نظریه پیچیدگی را برای شرایط تدریس و یادگیری در آموزش عالی بکار برده است. این نکات بر اساس اثر پل تویسی و استفاده از چارچوب‏های مفهومی تعیین شده توسط رالف استیسی و همکارانش بنا شده تا نشان دهد که چگونه انواع خاص برنامه‏های درسی ممکن است با یادگیری در حوزه بی‏ثبات و غیرقابل‎پیش‏بینی پیچیدگی مرتبط باشند، برنامه درسی که در جایگاهی میان دنیای برنامه‌ریزی و مدیریت عقلانی و آشوب قرار می‌گیرد.

معناسازی برنامه درسی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Complexity theory provides a way of examining and making sense of complex natural and social systems. Complexity refers to the condition of the universe which is integrated and yet too rich and varied for us to understand in a simple mechanistic ways... complexity deals with emergence, innovation, learning and adaptation (Stacey et al 2000, Tosey 2002a.( Learning in the context of an HE award is rich and complex.  Tosey (2002b) has recently  applied systems thinking developed from complexity theory to teaching and learning situations in HE. These notes build on Paul Tosey’s work and use the conceptual framework developed by Ralph Stacey and colleagues to show how certain types of curricula might engage with learning in the unstable and unpredictable zone of complexity which lies somewhere between the world of rational planning and management and chaos.

Keywords: Curriculum
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید