دانلود مقاله ترجمه شده رشد تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم در کلاس های فراگیر


چطور این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009311 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
730,000 ریال
شناسه محصول :
2009311
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
390 Kb
حجم فایل فارسی :
24 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رشد تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم در کلاس های فراگیر

عنوان انگليسي

The Development of Social Interaction of Children with Autism in Inclusive Classrooms

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier, Procedia-Social and Behavioral Sciences

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 11 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

موضوع اصلی مقاله اصلی رشد تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم در کلاس های فراگیر است، زیرا کودکان مبتلا به اوتیسم دارای اختلالات بارزی در تعامل اجتماعی هستند. روش مطالعه ، از نوع رویکرد تحقیق و توسعه (R&D) بوده  و گروه مورد مطالعه شامل 3 گروه از کودکان مبتلا به اوتیسم در مقطع ابتدایی و 5 کودک مبتلا به اوتیسم در مقطع دبیرستان بود که در کلاس های فراگیر مدرسه Demonstration وابسته به دانشگاه Khon Kaen در تایلند بودند. ابزار پژوهشی شامل مصاحبه، چک لیست تعامل اجتماعی، دستور العمل و پرسشنامه بود. داده های پژوهشی از طریق تحلیل محتوا، تحلیل بین موردی و روش توصیف تحلیلی، مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهشی به شرح زیر می باشد: کودکان مبتلا به اوتیسم  در حوزه تعامل اجتماعی، از نظر مهارت های ارتباطی و فعالیت های گروهی پیشرفت فزاینده ای نشان دادند. افزون بر این، دانش آموزان کلاس های عادی کودکان مبتلا به اوتیسم را پذیرفته و به انها در انجام فعالیت های معمول کمک می کنند. معلمان و والدین نیز در ارتقای تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم نقش مشارکتی دارند. فرآیند های توسعه تعامل اجتماعی از چرخه PDCA استفاده می کند. توسعه تعامل اجتماعی دارای تاثیر مثبت و مستقیم بر یادگیری کودکان مبتلا به اوتیسم در کلاس های فراگیر است.

1- مقدمه

در حال حاضر، تایلند به اهمیت بالای کودکان و نوجوانان در آینده این کشور واقف بوده و با فراهم آوردن آموزش ملی نوجوانان، کمک شایسته ای به آماده سازی آنها جهت ورود به زندگی بزرگسالی، خودبسندگی و زندگی حسنه در اجتماع نموده است. با استناد به ماده 43 قانون اساسی تایلند، مصوب 2007، این روند کاملا منطبق با انتظارات آموزشی مردم تایلند است. در واقع با رعایت قانون آموزشی و همچنین آزادی از جهت اینکه هر فرد دارای حق برخورداری از تحصیل 12 ساله است و دولت باید این امکان را با کیفیت بالا و به صورت رایگان فراهم آورد، این روند عملی خواهد شد. این قانون تحت حمایت ماده 10 قانون آموزش ملی، مصوب 2009، نیز می باشد که هم راستا با قانون اساسی تایلند، اظهار می دارد که همه افراد باید از حق و فرصت برابر جهت برخورداری از آموزش پایه و به مدت 12 سال باشند. همچنین این آموزش باید به صورت با کیفیت و رایگان از طرف دولت تامین شود. افزون بر این، در همین بخش به این نکته نیز اشاره شده است که دولت باید امکان تحصیل و آموزش را برای افراد محروم و دارای معلولیت و افراد دارای نیازهای خاص را فراهم کرده و بر اساس استعدادهای هر فرد مدل های مناسبی در اختیار آنان قرار دهد... 

 

 

اوتیسم کودکان مبتلا به اوتیسم :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The purpose of this research was to develop the social interaction of children with autism in inclusive classrooms due to children with autism having marked impairments in social interaction. The research method was the research and development approach (R&D), while the target groups consisted of 3 children with autism at elementary level and 5 children with autism at secondary level  studying  in  a  full  inclusion  setting  at  Demonstration  School,  Khon  Kaen  University,  Thailand.  The  research  instruments consisted of interview form, social interaction checklist, manual and questionnaire. The data were analyzed via content analysis, cross  case  analysis  and  analytical  description  method.  The  research  findings  were  as  follows;  children  with  autism  showed increased  development  of  social  interaction  in  both  communication  skills  and  group  activities.  Moreover,  students  in  normal classroom generally accepted and helped children with autism in regular activities. Teachers and parents also collaborated in the development of social interaction of children with autism. The processes of developing social interaction used the PDCA Cycle. The impact of  development of social interaction had direct  positive impact on the learning of children with autism in inclusive classrooms.

Keywords: Children with autism social interaction inclusive education
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > علوم تربيتی > مقاله های علوم تربيتی و ترجمه فارسی آنها > رشد تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم در کلاس های فراگیر
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید