دانلود مقاله ترجمه شده اختلالات هیجانی در نوجوانان دارای مشکلات یادگیری


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009308 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
665,000 ریال
شناسه محصول :
2009308
سال انتشار:
1992
حجم فایل انگلیسی :
602 Kb
حجم فایل فارسی :
235 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اختلالات هیجانی در نوجوانان دارای مشکلات یادگیری

عنوان انگليسي

Emotional Disorders in Learning Disabled Adolescents

نویسنده/ناشر/نام مجله

Child psychiatry and human development

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 10 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

مطالعه حاضر به صورت گذشته نگرانه، به بررسی بیماران روانپزشکی مرکز خدمات نوجوانان و زیرگونه های عصب روانشناختی وابسته به تشخیص روانپزشکی بیمار پرداخته است. بیماران افسرده و دارای مشکلات یادگیری، در زمینه حافظه بینایی و پردازش اطلاعات نیز دارای نقیصه هایی بودند. افراد مبتلا به اختلالات رفتاری یا اختلال سلوک، دارای نقص در زبان بیانی بودند. ناتوانی های یادگیری ممکن است بر روند روان درمان اِعمال اثر کنند، بنابراین باید در مرحله برنامه ریزی روان درمانی، این مسئله مد نظر قرار بگیرد.

1-مقدمه

ناتوانی یادگیری در یک کودک ده ساله باعث بروز اختلالاتی در روند موفقیت تحصیلی وی خواهد شد. اختلالات یادگیری، چه دارای منشا ژنتیکی باشد و چه دارای منشا عضوی، در دوران نوجوانی و بزرگسالی و همچنین بین افراد مونث و مذکر مشاهده می شوند. زیر گونه های عصب روانشناختی باعث طبقه بندی ناتوانی های یادگیری می شوند؛ همچنین در این اختلالات نشانه هایی مبنی بر نقص در سیستم عصبی مرکزی دیده می شود. این نقیصه ها بر مهارت های شنوایی یا بینایی، زبان بیانی یا دریافتی، حافظه یا پردازش اطلاعات و یا کارکردهای حرکتی تاثیرگذار بوده و باعث بروز مشکلاتی در کلاس درس شده، بر پاسخ درمانی اِعمال اثر کرده و پیامدهای درمانی را کنترل می کنند...

ناتوانی های یادگیری بیماری های روانپزشکی روانپزشکی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

We retrospectively reviewed patients discharged from the psychiatric inpatient adolescent service and correlated neuropsychological subtypes with the patient's psychiatric diagnoses. Depressed learning disabled patients had visual memory and processing deficits. Conduct or behaviorally disordered patients had expressive language deficits. Learning disability subtypes may affect psychotherapy and therefore should be known when planning psychotherapy.

Keywords: Learning disabilities adolescents psychiatric illness
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله علوم تربيتی با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید