دانلود مقاله ترجمه شده شبیه سازی CFD فرآیند پاکسازی جت گاز


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009118 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
800,000 ریال
شناسه محصول :
2009118
سال انتشار:
2009
حجم فایل انگلیسی :
383 Kb
حجم فایل فارسی :
497 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

شبیه سازی CFD فرآیند پاکسازی جت گاز

عنوان انگليسي

CFD simulation of gas-jet wiping process

نویسنده/ناشر/نام مجله

Eur. Phys. J. Special Topics

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 9 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در این مقاله یک مطالعه از فرآیند پاکسازی جت گاز ارائه شده است که در تکنیک های پوشش برای کنترل ضخامت پوشش نهایی روی یک بستر استفاده می شود. شبیه سازی عددی با استفاده از نرم افزار تجاری FLUENT، با مدل حجم مایع (VOF) همراه با شبیه سازی ادی بزرگ (LES) انجام می شود. مقايسه نتايج حاصل از يک مدل تحليلي (با و بدون تنش سطحي) و از آزمايش هاي اختصاصي، توافق خوبي را نشان مي دهد. مدل آشفتگی k-ε- قابل اجرا برای کاهش زمان محاسبه استفاده می شود، اما توافق رضایت بخشی در مقایسه با LES و آزمایش ها ندارد.

1-مقدمه

شستشوی جت یک روش هیدرودینامیکی برای کنترل ضخامت یک لایه پوشش است که بر روی بستر قرار می گیرد. این در فرآیندهای صنعتی مختلف مانند کاغذ سازی و تولید فیلم های عکاسی، پوشش سیم و نوار های فولادی استفاده می شود. در فرآیند پوشش گرم، به عنوان مثال گالوانیزه کردن نوارهای فولادی، یک شبکه پیوسته به داخل سیال پوشش فرو می ریزد به طوری که یک یا هر دو طرف شبکه مرطوب می شوند. پاک سازی جت شامل یک جت آشفته با شکاف کوچک است ("چاقو هوا") که به فیلم مایع درگ شده حمله می کند و منجر به کاهش ضخامت فیلم پوشش می شود، در حالی که مایع اضافی به حمام برمی گردد که یک جریان برگشت پذیر است...


 

جت گاز شبیه سازی CFD :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

This paper presents a study of the gas-jet wiping process, which is used in coating techniques to control the final coating thickness applied on a substrate. Numerical simulations are performed using the FLUENT commercial software, with the Volume of Fluid (VOF) model coupled with Large Eddy Simulation (LES). The comparison with results from an analytical model, (with and without surface tension), and from dedicated experiments shows good agreement. The realizable k- turbulence model is used to reduce the computation time, but with no satisfactory agreement compared with LES and experiments.

Keywords: gas-jet
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مکانیک با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید