دانلود مقاله ترجمه شده فرمولسازی دقیق و استفاده از الگوریتم برای مسئله تنظیم جدول زمانی قطار همراه با تقاضای دینامیک


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2009064 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
730,000 ریال
شناسه محصول :
2009064
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
638 Kb
حجم فایل فارسی :
710 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

فرمولسازی دقیق و استفاده از الگوریتم برای مسئله تنظیم جدول زمانی قطار همراه با تقاضای دینامیک

عنوان انگليسي

Exact formulations and algorithm for the train timetabling problem with dynamic demand

نویسنده/ناشر/نام مجله

Computers & Operations Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در این تحقیق ما طراحی و بهینه سازی تنظیم جدول زمانی آموزش را مطابق با محیط تقاضای دینامیک مورد مطالعه قرار می‏دهیم. این مسئله بیشتر در خدمات آموزش سریع شهرهای بزرگ نمود پیدا می‏کند. ما از سه فرمولاسیون با هدف مینیمم سازی میانگین زمان انتظار مسافر در مسئله استفاده کردیم. مدلی که در این تحقیق به کار گرفته شد یک مدل شهودی است که متغیرهای دودویی را برای نشان دادن زمان حرکت قطار در نظر می‏گیرد اما با توجه به نتایج به دست آمده مدل فوق به نظر می‏رسد یک تابع هدف غیرخطی باشد. متغیرهای جریانی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفتند امکان نمایش خطی تابع هدف را فراهم می‏آورند. بهبودهای نهایی بر روی سه فرمولاسیون انجام شدند، درنتیجه می‏توان به راحتی مزیت و معایب هر کدام از اصلاحات را ارزیابی کرد و آنها را مورد مقایسه قرار داد. در تمامی فرمولاسیونها از الگوریتم برش/ انشعاب استفاده گردید. اگرچه آزمایشات محاسباتی گسترده بر روی نمونه های به دست آمده از داده‏های واقعی انجام شد( تهیه شده به وسیله دفتر راه آهن شهر مادرید )، ولی برخلاف یک جدول زمانی منظم، ما توانستیم مزیتهای مربوط به طراحی جدول زمانی را مطابق با الگوی تقاضا انجام دهیم. علاوه بر آن، یک مقایسه محاسباتی گسترده بر روی تمامی فرمولاسیونهای خطی و بر حسب اندازه، کیفیت راه حل و زمان راه اندازی انجام گردید.

1-مقدمه

فرایند برنامه ریزی خطوط مسافربری ریلی یک فعالیت پیچیده است که معمولا به مراحل مختلفی مانند طراحی شبکه، طراحی خطوط، برنامه زمان بندی، جدول زمانی، ترنهای روی خط آهن و برنامه ریزی پرسنل تقسیم می‏شود. در طراحی جدول زمانی مقوله‏هایی مانند تعیین زمان حرکت و رسیدن به مقصد برای هرکدام از خدمات قطار، ایستگاه و خطوط راه آهن در نظر گرفته می‏شود. در این مقاله خدمت به عنوان سفر از یک مبداء به ایستگاه مقصد نهایی تعریف می‏گردد. همچنین قطار به خدمتی که خود ارائه می‏نماید، اشاره می‏کند. ما از یک خط ترانزیت سریع مسیر دوبل در دو خط آهن استفاده کردیم به طوری که در آن زمانهای حرکت و رسیدن به مقصد بدون برخورد قطار بر روی یک مسیر یعنی بخشهای ریلی بین دو ایستگاه متوالی طراحی می‏شوند. جدولهای زمانی بر طبق قیدهای منظم و متناوب و با استفاده از ماتریس تقاضاساعت/ اوج مبداء/ مقصد ثابت به وجود می‏آیند....

تنظیم جدول زمانی قطار تقاضای دینامیک جدول زمانی منظم :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

In this paper we study the design and optimization of train timetabling adapted to a dynamic demand environment. This problem arises in rapid train services which are common in most important cities. We present three formulations for the problem, with the aim of minimizing passenger average waiting time. The most intuitive model would consider binary variables representing train departure times but it yields to non-linear objective function. Instead, we introduce flow variables, which allow a linear representation of the objective function. We provide incremental improvements on these formulations, which allows us to evaluate and compare the benefits and disadvantages of each modification. We present a branch-and-cut algorithm applicable to all formulations. Through extensive computational experiments on several instances derived from real data provided by the Madrid Metropolitan Railway, we show the advantages of designing a timetable adapted to the demand pattern, as opposed to a regular timetable. We also perform an extensive computational comparison of all linear formulations in terms of size, solution quality and running time.

Keywords: Train timetabling Dynamic demand Regular timetable Exact algorithm Branch-and-cut
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی عمران و نقشه برداری > مقاله های مهندسی عمران و نقشه برداری و ترجمه فارسی آنها > فرمولسازی دقیق و استفاده از الگوریتم برای مسئله تنظیم جدول زمانی قطار همراه با تقاضای دینامیک
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید