دانلود مقاله ترجمه شده رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دو جداره


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008973 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008973
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
3 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت HSC با ورق فولادی دو جداره

عنوان انگليسي

Seismic behavior of double steel plate–HSC composite walls

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier,Engineering Structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

دیوار کامپوزیت ورق فولادی دو جداره – بتن با مقاومت زیاد (DSP-HSCW)، یک سیستم باربر جانبی جدید به صورت ستون فولادی به عنوان المان مرزی و پر شده با بتن (CFST) می باشد. دیوار خصوصیات مقاومت و سختی بتن با عملکرد بالا (HSC) را با شکل پذیری ورق فولادی ترکیب می کند. جهت بررسی پاسخ سیستم DSP-HSCW تحت بارگذاری ثقلی، مجموعه ای از آزمایشات انجام شده اند. پارامترهای بررسی شده در آزمایشات شامل نسبت بار محوری (بار محوری اعمالی به ظرفیت باربری) و نسبت فاصله کلاف میانی به ضخامت صفحه فولادی می باشد. نتایج آزمایش نشان داده است که بر خلاف دیوار های HSC متداول، نمونه های دیوار مقاومت بالا و همچنین ظرفیت شکل پذیری بسیار خوبی را از خود نشان داده اند. نمونه ها با نسبت ارتفاع به عرض زیاد رفتار خمشی غالب را به وسیله اثر طره ای از خود نشان داده اند. مود اصلی گسیختگی، مود محوری-خمشی می باشد که به وسیله کمانش موضعی صفحات فولادی ناشی از خرد شدن فشاری بتن در داخل دیوار مشخص می شود. نسبت بار محوری –ظرفیت بار تاثیر قابل توجهی بر مقاومت و ظرفیت تغییر شکل سیستم DSP-HSCW دارد. جهت بهبود ظرفیت تغییر شکل جهت برآورده کردن  تقاضای خاص، بایستی نسبت فاصله کلاف میانی به ضخامت صفحه فولادی را کاهش داد. این مقاله علاوه بر پایگاه داده تحقیقاتی موجود، بر روی عملکرد سیستم DSP-HSCW تحت تقاضا های جانبی و ارائه نگرشی ارزشمند بر روی عملکرد چنین سیستمی، تمرکز خواهد کرد.

-1مقدمه

از دیوار های برشی بتنی مسلح (RC) به عنوان سیستم باربر جانبی اصلی ساختمان ها در نواحی با لرزه خیزی زیاد استفاده شده است. خصوصیات دیوارهای برشی RC بر روی پاسخ ساختمان ها غالب شده و در نتیجه، مقدار حدی حداکثر نسبت بار محوری به ظرفیت باربری در آیین نامه های لرزه ای جهت تضمین شکل پذیری مناسب و سطح ظرفیت تغییر شکل دیوارهای RC مشخص شده است. افزایش ارتفاع ساختمان منجر به افزایش تقاضای بار ثقلی بر روی دیوارهای RC در طبقات پایین تر شده که در نتیجه جهت رسیدن به مقدار حدی نسبت بارمحوری به ظرفیت باربری، مقاطع در این طبقات با ابعاد بیشتری طراحی می شوند. یک روش موثر جهت کاهش ضخامت دیوار، استفاده از بتن با مقاومت بالا (HSC) می باشد. با این حال، مشکل HSC تمایل به رفتار ترد تر آن نسبت به بتن با مقاومت معمولی پس از رسیدن به مقاومت حداکثر می باشد…


رفتار لرزه ای دیوارهای کامپوزیت :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Double steel plate–high strength concrete composite wall (DSP–HSCW) is a new lateral force-resisting system, with concrete filled steel tube (CFST) column as boundary element. The wall combines the favorable strength and stiffness characteristics of high performance concrete (HSC) with the ductility of the steel plate. A series of tests were conducted to investigate the response of the DSP–HSCW system under cyclic loading. The parameters investigated in the tests included the axial-load ratio (applied axial load to bearing capacity) and the ratio of the tie bar spacing to steel plate thickness. The test results showed that unlike conventional HSC walls, the wall specimens exhibited high strength as well as excellent deformation capacity. The wall specimens with large height-to-width ratio showed flexure-dominated behavior through cantilever action. The primary failure mode is axial–flexural mode, which is characterized by local buckling of the steel plates followed by compressive crushing of concrete at the wall bottom. The axial-load ratio has a significant effect on the strength and deformation capacity of DSP–HSCW system. To enhance deformation capacity to meet a specific demand, the ratio of the tie bar spacing to steel plate thickness should be reduced. The paper adds to existing research database on the performance of DSPHSCW under lateral demands and provide valuable insight on the performance of such system.

Keywords: Composite wall High strength concrete Seismic behavior
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید