دانلود مقاله ترجمه شده بهینه سازی سیستم جداساز لاستیکی با هسته سربی برای حرکات حوزه نزدیک گسل


چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008958 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2008958
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
2 Mb
حجم فایل فارسی :
3 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

بهینه سازی سیستم جداساز لاستیکی با هسته سربی برای حرکات حوزه نزدیک گسل

عنوان انگليسي

Optimum lead–rubber isolation bearings for near-fault motions

نویسنده/ناشر/نام مجله

Engineering Structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

پاسخ لرزه ای تحلیلی ساختمان های چند طبقه دارای جداساز لاستیکی با هسته سربی (LRB) در حرکات حوزه نزدیک گسل بررسی می شود. روسازه به صورت یک ساختمان انعطاف پذیر با برش خطی ایده آل سازی می شود. رفتار نیرو- تغییر شکل LRB به صورت دوخطی با میرایی لزج مدل سازی می گردد. معادلات حاکم بر حرکت سیستم سازه ای دارای جداساز استخراج شده و پاسخ سیستم به مؤلفه قائم شش حرکت ثبت شده در حوزه نزدیک گسل به روش گام به گام عددی ارزیابی می شود. تغییرات شتاب مطلق طبقه فوقانی و جابجایی تکیه گاه ساختمان دارای جداساز در پارامترهای مختلف سیستم مانند انعطاف روسازه، دوره تناوب جداساز و مقاومت تسلیم تکیه گاه ترسیم می گردد. مقایسه نتایج نشان می دهد که در مقاومت تسلیم پایین تکیه گاه، تغییر مکان قابل توجهی در تکیه گاه تحت اثر حرکات حوزه نزدیک گسل ایجاد می شود. علاوه بر این، در یک مقدار خاص از مقاومت تسلیم LRB، شتاب مطلق طبقه فوقانی ساختمان به حداقل مقدار خود می رسد. همچنین، مقاومت تسلیم بهینه تکیه گاه برای پارامتر های مختلف سیستم در حرکات حوزه نزدیک گسل استخراج می شود. معیارهای گزینش شرایط بهینه، حداقل سازی شتاب طبقه فوقانی و تغییر مکان تکیه گاه می باشد. مقاومت تسلیم بهینه LRB در محدوده 10 تا 15 درصد وزن کل ساختمان در حرکات حوزه نزدیک گسل بدست می آید. علاوه بر این، پاسخ پل دارای جداساز لرزه ای LRB نیز بررسی شده و مشاهده می شود که در یک مقدار خاص از مقاومت تسلیم تکیه گاه، برش پایه در پایه پل و شتاب عرشه تحت اثر حرکات حوزه نزدیک گسل به حداقل مقدار خود می رسند.

1-مقدمه

جداسازی لرزه ای یکی از ایده های طراحی قدیمی بوده و تفکیک سازه یا بخشی از آن و یا حتی تفکیک تجهیزات قرار گرفته در سازه در برابر آثار مخرب شتاب زمین را مطرح می کند. یکی از اهداف جداسازی لرزه ای، دور کردن فرکانس پایه سازه از فرکانس غالب حرکت زمین و فرکانس پایه روسازه با پایه ثابت می باشد. هدف دیگر سیستم جداساز، ایجاد ابزار کمکی برای اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش شتاب منتقل شده به روسازه است....

 

 

جداساز پایه زلزله حرکت حوزه نزدیک گسل :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Analytical seismic response of multi-storey buildings isolated by lead–rubber bearings (LRB) is investigated under near-fault motions. The superstructure is idealized as a linear shear type flexible building. The force–deformation behaviour of the LRB is modelled as bilinear with viscous damping. The governing equations of motion of the isolated structural system are derived and the response of the system to normal component of six recorded near-fault motions is evaluated by step-by-step numerical method. The variation of top floor absolute acceleration and bearing displacement of the isolated building is plotted under different system parameters such as superstructure flexibility, isolation period and bearing yield strength. The comparison of results indicated that for low bearing yield strength there is significant displacement in the bearing under near-fault motions. In addition, there also exists a particular value of the yield strength of the LRB for which the top floor absolute acceleration of the building attains the minimum value. Further, the optimum bearing yield strength is derived for different system parameters under near-fault motions. The criteria selected for optimality are the minimization of both the top floor acceleration and the bearing displacement. The optimum yield strength of the LRB is found to be in the range of 10%–15% of the total weight of the building under near-fault motions. In addition, the response of bridge seismically isolated by the LRB is also investigated and found that there exists a particular value of the bearing yield strength for which the pier base shear and deck acceleration attain the minimum value under near-fault motions.

Keywords: Base isolation Earthquake Near-fault motion
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید