دانلود مقاله ترجمه شده طراحی بهینه ی یک موتور القایی خطی یک طرفه ی سرعت پایین برای بازده و ضریب قدرت بهبود یافته


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008727 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
830,000 ریال
شناسه محصول :
2008727
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

طراحی بهینه ی یک موتور القایی خطی یک طرفه ی سرعت پایین برای بازده و ضریب قدرت بهبود یافته

عنوان انگليسي

Design Optimization of a Low-Speed Single-Sided Linear Induction Motor for Improved Efficiency and Power Factor

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE transactions on magnetics

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

اگرچه موتورهای الکتریکی خطی(LMs) به طور روز افزون جهت توسعه­ ی حرکت خطی در صنعت استفاده شده ­اند، آن­ها از دو نقص اصلی رنج می­ برند: بازده پایین و ضریب قدرت پایین. این نقص­ ها باعث مصرف زیاد انرژی و افزایش در جریان ورودی و همچنین اشغال نمودن ظرفیت خط انتقال می ­شوند. ما یک روش بهینه­ سازی چندهدفه را جهت بهبود بازده و ضریب قدرت به طور همزمان ارائه داده­ ایم. روش ما از یک مدل تحلیلی ماشین جهت محاسبه­ ی بازده و ضریب قدرت استفاده می ­کند. این خصوصیت به ما اجازه می­ دهد تا اثرات مشخصه­ های مختلف موتور را روی بازده و ضریب قدرت بررسی کنیم. سپس، پارامترها و ابعاد موتور می ­توانند با استفاده یک الگوریتم ژنتیک در یک تابع هدف مناسب بهینه ­سازی شوند. ما از روش­ های المان محدود با گام­ های زمانی دو بعدی و سه بعدی جهت ارزیابی نتایج تحلیلی استفاده نموده­ ایم. مقایسه­ ی نتایج، اعتبار روش بهینه­ سازی ما را تایید می ­کند.

1-مقدمه

موتورهای الکتریکی خطی نسبت به نوع دوار دارای مزیت­ های متعددی در توسعه ­ی حرکت خطی، نبود ویژه ­ی چرخ­دنده ­های مکانیکی و سیستم ­های انتقال است که به بازده بالاتر، عملکرد دینامیکی بهتر و قابلیت اطمینان بهبود یافته منتج می ­شود [1]. در میان انواع موتور خطی، موتور القایی خطی(LIM) بدلیل ساختار ساده و هزینه ­ی پایین آن به طور ویژه ­ای نگاه ­ها را به خود جلب نموده است [2] و [3]. انواع مختلف LIMها تاکنون ارائه گردیده ­اند. ساختارهای مسطح و لوله ­ای غالب­ ترین توپولوژی­ های اجرائی LIMها هستند. برخی توپولوژی­ های LIMها ساختار قفس­ های آلومینیومی را در ثانویه­ شان استفاده می­ کنند [4]. با این حال، استفاده از یک ورقه­ ی آلومینیومی به جای قفس­ های آلومینیومی باعث می ­شود ساختار LIMها ساده ­تر شود… 


 

روش المان محدود موتور القایی خطی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Although linear electrical motors (LMs) are increasingly used in industry to develop linear motion, they suffer from two major draw-backs: low efficiency and low power factor. These drawbacks cause high energy consumption and a rise in input current, and occupy transmission line capacity. We present a multiobjective optimization method to improve both efficiency and power factor, simultaneously. Our method uses an analytical model of the machine to calculate the efficiency and power factor. It allows us to investigate the effects of various motor specifications on the efficiency and the power factor. Motor parameters and dimensions can then be optimized by using a genetic algorithm in an appropriate objective function. The results show an enhancement in motor performance. We have used 2-D and 3-D time-stepping finite-element methods to evaluate the analytical results. A comparison of results validates our optimization method.

Keywords: Design optimization Induction motors Reactive power Optimization methods
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی برق با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > طراحی بهینه ی یک موتور القایی خطی یک طرفه ی سرعت پایین برای بازده و ضریب قدرت بهبود یافته
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید