دانلود مقاله ترجمه شده حرکت صنایع لبنی سنتی به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم: برررسی صنایع لبنیات ارگانیک در هلند وتایلند


چطور این مقاله مجموعه مهندسی كشاورزی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008406 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مجموعه مهندسی كشاورزی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008406
سال انتشار:
2016
حجم فایل انگلیسی :
438 Kb
حجم فایل فارسی :
111 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

حرکت صنایع لبنی سنتی به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم: برررسی صنایع لبنیات ارگانیک در هلند وتایلند

عنوان انگليسي

Transformation of the dairy industry toward sustainability: The case of the organic dairy industries in the Netherlands and Thailand

نویسنده/ناشر/نام مجله

Environmental Development

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی كشاورزی شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

  پس از دهه ها تبلیغ و بهبود صنایع کشاورزی و محصولات لبنی ارگانیک، مصرف آنها در کشورهای پیشرفته صنعتی بسیار گسترش یافته است و در کشورهای جدیدا توسعه یافته نیز، در حال گسترش است؛  و این در حالی است که در کشورهای مختلف، این صنایع به انواع مختلفی تولید می شوند. در این مقاله، گسترش و توسعه تولید صنایع لبنی ارگانیک و مصرف آنها در کشورهای هلند و تایلند با یگدیگر مورد مقایسه قرار خواهد گرفت. ما مسیرهای متفاوت توسعه صنایع ارگانیک در این کشورها را با تمرکز بر نقش استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکت ها(CSR) و تاثیر شبکه های اقتصادی، سیاسی واجتماعی بر این مسیر، تشریح می کنیم. در این مقاله نشان می دهیم که شبکه ها  و ساختارهای اجتماعی هلند در گسترش و پیشرفت صنایع  لبنی ارگانیک  بسیار موثر بوده اند، و این در حالی است که چنین ساختارهایی در تایلند اصلا وجود ندارد. علاوه بر آن، شکوفایی صنایع لبنی ارگانیک در هلند که نتیجه هماهنگی عوامل اقتصادی، دولتی و اجتماعی است، هنوز در تایلند گسترش نیافته است. عوامل کلیدی برای توسعه بیشتر صنایع لبنی ارگانیک، شامل گسترش استراتژی های CSR از یک طرف و برقراری ارتباط بین استراتژی های CSR، فعالیت های اجتماعی و حمایت های دولتی، از طرف دیگرمی شود.

1-مقدمه

  در دهه های اخیر، محصولات وکشاورزی ارگانیک، توجه بسیاری از کشاورزان، مصرف کنندگان و حتی دولتها در بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است.  علیرغم این استفاده گسترده که منجر به گسترش مزارع کشت محصولات و کشاورزی ارگانیک در سطح جهان شده است (چاک وسایر دانشمندان،2013) در کشورهای پیشرفته وتوسعه یافته، وکشورهای کمتر توسعه یافته، روش های مختلفی برای کشت محصولات ارگانیک و مصرف آنها وجود دارد. بازار محصولات ارگانیک در کشورهای پیشرفته مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، بازار کاملتر وتوسعه یافته تری است (حلام، 2003، موسسه LEI)، در حالیکه صنایع و محصولات ارگانیک درکشورهای کمتر توسعه یافته، بیشتر برای صادرات تولید می شوند.(سوهاتا، 2009). با این وجود، عوامل موثر بر مصرف محصولات ارگانیک درکشورهای کمترتوسعه یافته، دائما در حال تغییرند. با ظهورو به قدرت رسیدن طبقه متوسط جامعه، تعداد افرادی که دغدغه های زیست محیطی وسلامت دارند، بیشتر شده ودر نتیجه تقاضا برای غذای سالم افزایش یافته است(کانتا ماتوراپج وسایر دانشمندان، 2012). شرکت های چند ملیتی صنایع غذایی مانند شرکت های "دانون" و"فریزلند کمپینا " علاقمند به پاسخ به این تقاضای روز افزون برای غذای سالم هستند، و فعالیت در این زمینه را هم به عنوان یک فرصت عالی تجاری وهم به عنوان یک جنبه از مسئولیت اجتماعی خود می بینند...

صنایع لبنیات محصولات لبنی ارگانیک :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

After decades of promoting organic agriculture, organic dairy production and consumption have been widely embraced by industrialized countries and have recently emerged in newly industrialized countries, although they take different shapes in different countries. In this article, the development of organic dairy production and consumption in the Netherlands and Thailand are compared. We describe the different development path-ways of the organic dairy sectors in these countries, highlighting the role of corporate social responsibility (CSR) strategies of companies and the influence of economic, policy, and societal networks. It is shown that the Dutch societal network has been particularly influential in advancing organic dairy development, but such a network is almost absent in Thailand. In addition, the breakthrough of organic dairy products in the Netherlands resulted from the collaboration of economic, governmental, and societal actors, whereas such collaboration is not yet well developed in Thailand. The key factors for further development of the organic dairy industry are the expansion of CSR strategies of dairy processors on the one hand, and the linkage between CSR strategies, civil society initiatives, and governmental supports on the other hand.

Keywords: Dairy industry Organic dairy product
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مجموعه مهندسی كشاورزی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > حرکت صنایع لبنی سنتی به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم: برررسی صنایع لبنیات ارگانیک در هلند وتایلند
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید