دانلود مقاله ترجمه شده کارکردهای اجرایی و مشکلات رفتاری در دانش آموزش ناشنوا و کم شنوای مدارس عادی و استثنایی


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008325 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,150,000 ریال
شناسه محصول :
2008325
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
335 Kb
حجم فایل فارسی :
59 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کارکردهای اجرایی و مشکلات رفتاری در دانش آموزش ناشنوا و کم شنوای مدارس عادی و استثنایی

عنوان انگليسي

Executive Functions and Behavioral Problems in Deaf and Hard-of-Hearing Students at General and Special Schools

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of deaf studies and deaf education

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 16 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 24 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

در مطالعه حاضر، مشکلات رفتاری دانش آموزان ناشنوا و کم شنوای (D/HH) در زمینه کارکردهای اجرایی و شایستگی در برقراری ارتباط مورد بحث قرار گرفته است. معلمان با استفاده از نسخه آلمانی پرسش نامه نمره گذایر رفتاری کارکردهای اجرایی (BRIEF-D )به ارزیابی کارکردهای اجرایی نمونه ای متشکل از 214 دانش آموز D/HH مدارس عادی و مدارس مختص کودکان ناشنوا پرداختند. همچنین به عنوان روش تکمیلی، از پرسشنامه هایی که به سنجش شایستگی ارتباطی و مشکلات رفتاری می پردازند، استفاده شد (نسخه آلمانی پرسشنامه نقاط ضعف و مشکلات، SDQ-D). تقریبا در تمامی مقیاس ها، در ارتباط با کارکردهای اجرایی دانش آموزان گروه D/HH در مقایسه با کودکان عادی شنوا، نمرات مشکلات بالا  و معنی دار بودند. در گروه D/HH دانش آموزان مدارس عادی در مقایسه با دانش آموزان مدارس ناشنوایان، در تمامی مقیاس ها نمرات بالاتری کسب کردند. نتایج تحلیل رگرسیون از اهمیت کارکردهای اجرایی و شایستگی ارتباطی در مشکلات رفتاری حکایت دارد. در مورد ارتباط یافته های به دست امده در مورد امور تعلیم و تربیت نیز مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر گسترش قابلیت های زبانی، توجهی ویژه بر قابلیت هایی نظیر خودکارآمدی یا خود کنترلی در مفاهیم آموزشی دانش آموزان D/HH مبذول شده است. مطالعات متعددی حاکی از آن هستند که دانش آموزان ناشنوا و نیمه شنوا (D/HH) با چالش های ویژه ای روبرو هستند. یافته های حاصل از علوم شناختی (مارشارک و ووترز، 2011)، سوادآموزی (ترزک، ونگ و پول، 2011) و رشد هیجانی اجتماعی (کالدرون و گرینبرگ، 2011) حاکی از آن است که کاهش ادراک شنوایی و/یا هم بسته های ان دارای تاثیر بسزایی بر اکثر فرآیندهایی است که برای شناخت موثر و تعاملی جهان ضروری هستند، و در ارتباط با تربیت و آموزش این کودکان، باید توجهی ویژه به اینامر مبذول شود. کالدرون و گرینبرگ، 2011 معتقدند در طول تمام دوره های رشدی، شایستگی در کارکردها با توانایی در هماهنگی عاطفه، شناخت، ارتباط و رفتار دارای همبستگی است. با این حال، همانطور که می دانیم اکثر دانش اموزان D/HH در طی دوران رشد با تجاربی روبرو می شوند که بر یکپارچگی زبان، شناخت و عاطفه تاثیرگذار است (گرینبرگ و کوشی، 1998). مطالعه حاضر به مسائل مربوط به نقش کارکردهای اجرایی در رشد دانش آموزان D/HH در مدارس عادی و در مدارس ناشنوایان در این زمینه می پردازد. همچنین این نکته نیز مرود بررسی قرار گرفته است که بین کارکردهای اجرایی، شایستگی ارتباطی و مشکلات رفتاری چه هم بستگی هایی وجود دارد. در سال های اخیر کارکردهای اجرایی در زمینه هایی نظیر علوم اعصاب، روانشناسی شناختی و آموزش و اهمیت ویژه ای یافته و تاثیر به سزای آن در نظریه و فعالیت های آموزشی جهت بررسی دقیق نقش کارکردهای اجرایی در رشد دانش آموزان D/HH به خوبی محرز شده است (هوسر، لوکمسکی و هیلمن ، 2008).

1-مقدمه

این اصطلاح، یک اصطلاح کلی برای مکانیسم های تنظیمی و کنترلی است که برای  انجام فعالیت های هدف محور و موقعیت محور ضروری هستند (اسلینگر، بیدل و گراتن، 1997؛ کونارد، 2007). این فرآیند ها، فرآیندهای ذهنی عالی هستند که برای برنامه ریزی اعمال و اهداف و مقاصدی که دنبال می شوند ودر مراحل مختلف از نظر میزان موفقیت مورد نظارت قرار می گیرند، از اهمیت مضاعفی برخوردار هستند. همچنین وقتی افراد با موقعیت های جدید و پیش بینی نشده روبرو می شوند، نقش این مهارت ها پر رنگ تر شده و بنابراین برای استفاده از الگوهای واکنش جدید مورد نیاز هستند. بسیاری از مطالعات امروزی پیشنهاد می کنند کارکردهای اجرایی یک سری فرآیند های مستقل متنوع هستند که ممکن است به صورت گزینشی دچار بدکارکردی شوند (درشلر ، 2007؛ کلنبرگ، کورکمن و لاتی-نوتیلا، 2001)...


 

مشکلات رفتاری در دانش آموزش ناشنوا :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

In this study, behavioral problems of deaf and hard-of-hearing (D/HH)  school-aged  children  are  discussed  in  the  context  of executive functioning and communicative competence. Teachers assessed the executive functions of a sample of 214 D/HH students from general schools and schools for the deaf, using a German version of the Behavior Rating Inventory of Executive  Functions  (BRIEF-D).  This  was  complemented  by a questionnaire that measured communicative competence and  behavioral  problems  (German  version  of  the  Strengths and Difficulties Questionnaire; SDQ-D).  The results in nearly  all  the  scales  show  a  significantly  higher  problem  rate  for executive functions in the group of D/HH students compared with a normative sample of hearing children. In the D/HH  group,  students  at  general  schools  had  better  scores  on most scales than students at schools for the deaf. Regression analysis  reveals  the  importance  of  executive  functions  and  communicative competence for behavioral problems.  The relevance  of  the  findings  for  pedagogical  work  is  discussed.  A specific focus on competencies such as self-efficacy or self-control in educational concepts for D/HH students seems to be necessary in addition to extending language competencies.Numerous  studies  show  that  the  development  of  deaf  and  hard-of-hearing  (D/HH)  students  is  faced  with  special challenges. Findings from cognitive science (see Marschark  & Wauters,  2011,  for  review),  literacy  (see Trezek, Wang, & Paul, 2011, for review), and socioemotional development (see Calderon & Greenberg, 2011,  for  review)  reveal  that  reduced  auditory  perception and/or its correlates influence a great many processes that  are  significant  for  effective  and  interactive  world  disclosure,  and  that  special  allowances  must  be  made for  this  when  bringing  up  and  educating  these  children. Calderon and Greenberg (2011) note that “across all  developmental  periods,  competent  functioning  is  associated  with  the  ability  to  coordinate  affect,  cognition, communication, and behavior” (p. 189). We know, however, that many D/HH students make experiences during their development that make this integration of language, cognition, and affect difficult (Greenberg & Kusché, 1998).This present study deals with the issue of the role that executive functions play in the development of D/HH students at general schools and at schools for the deaf in this context. It also examines what correlations there might be between executive functions, communicative competence, and behavioral problems. Executive functions have become increasingly important in recent years  in  the  neurosciences,  cognitive  psychology,  and  education, and it is significant for both theory and educational practice to carefully examine the role executive functions have for the development of D/HH students(see Hauser, Lukomski, & Hillman, 2008, for review).

Keywords: Behavioral Problems in Deaf Students
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله روانشناسی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > کارکردهای اجرایی و مشکلات رفتاری در دانش آموزش ناشنوا و کم شنوای مدارس عادی و استثنایی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید