دانلود مقاله ترجمه شده چارچوب تخصیص منابع مشتری گرا در رادیوشناختی


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007871 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2007871
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
330 Kb
حجم فایل فارسی :
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

چارچوب تخصیص منابع مشتری گرا در رادیوشناختی

عنوان انگليسي

Customer oriented resource allocation framework in cognitive radio

نویسنده/ناشر/نام مجله

Elsevier, Computers & Industrial Engineering

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 25 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 چکیده

امواج یا امواج رادیویی از جمله منابع به شدت منظم و گران قیمت در سراسر جهان می باشد. در تلاش برای بهبود بهره وری استفاده از آن، مدل تخصیص امواج دیگری ارائه شده است. یکی از این روش ها روش دسترسی به امواج پویاست که به رادیو رادیوشناختی اجازه ی استفاده یا به اشتراک گذاریِ امواج، در شیوه ای مناسب را می دهد. این مقاله چارچوبی برای یک معماری ارائه می دهد که در آن باند های موجِ استفاده نشده، بصورت کوتاه مدت به ارائه دهندگان خدماتِ مختلف داده می شوند. این چارچوب، بر فرآیند تخصیص منابع از این باند های موجِ اجاره ای به مشتریان تمرکز می کند. این مدلِ ارائه شده می تواند به عنوان ابزار پشتیبانیِ تصمیم گیری ای که دستیابی به کیفیت خدمات مورد نیاز کاربران شخصی و استفاده ی موثر از منابع شبکه را تامین می کند، مورد استفاده قرار گیرد. فرضیه اینست که اطلاعات مشتری، یک استراتژی مدیریت منابع مشتری گرای کارآمد را ارائه می دهد؛ بنابراین فرآیند تخصیص، اطلاعاتی در مورد آمار مشتری و رفتار عملیشان را ادغام می کند. شبیه سازی با حالات زندگی واقعی در شبکه های سلولی (تلفن همراه) انجام شده است: تصمیم گیری برای مبادله (دست به دست کردن: handoff)، تخصیص منابع در شروع تماس، و به حداکثر رساندن سود در تخصیص ایستگاه های اصلی تلفن همراه. در هر حالت، نتایج نشان می دهد که مدل پیشنهادی در مقایسه با رویکردهای مبتنی بر،  اول آمده- اول خدمت (first- com first-serve) از نظر افزایش درآمد بهتر عمل می کند. نتایج شبیه سازی ثابت می کند که اندازه ی جمعیت یک گروهِ مشتری، همیشه به عنوان یک شاخص برای درآمد بالاتر برای ارائه دهنده ی خدمات نیست.

1-مقدمه

توسعه ی فن آوری ها و زیرساخت های مخابراتی، نقش حیاتی ای در رفع نیازهای متنوع مردم و بهبود کیفیت زندگی شان، از طریق توسعه ی درون- ارتباطیِ بسیاری از بخش های دیگر، بازی می کند. این توسعه، حوزه ی گسترده ای از خدمات مانند پخش صدا و سیما، ارتباطات حمل و نقل هوایی و دریایی، ایستگاه های رادیویی و سیستم های هدایت رادیویی، ارتباطات فضایی، خدمات مخابراتی ثابت و عمومی موبایل، خدمات هوارادیوشناختی، و غیره را پوشش می دهد. همه ی این فن آوری ها بر ارتباطات رادیویی متکی است و اساسی ترین منبع، امواج یا امواج فرکانسی است. واژه ی امواج یا امواج اساسا به مجموعه ای از انواع مختلفی از اشعه های الکترومغناطیسیِ با طول موج مختلف اشاره دارد (Fette، 2006). هر تکنولوژی نیاز به سخت افزارهای منحصر به فردی دارد که برای ارسال و دریافت این امواج رادیوییِ مختلف مناسب است. به منظور به حداقل رساندن تداخل در میان آنها، هریک به باندهای خاصی از امواج محدود شده اند. بنابراین نیاز است استفاده از امواج فرکانس رادیویی در میان خدمات رادیویی مختلفی به اشتراک گذاشته شوند و باید آن را به نحو احسن، بهینه و اقتصادی در انطباق با مقررات سیاست های ملی و بین المللی استفاده نمود...


 

رادیوشناختی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Spectrum is among the most heavily regulated and expensive resource around the world. In an effort to improve the efficiency of its usage, alternative spectrum allocation models are being proposed. One of these approaches is the Dynamic Spectrum Access which allows the cognitive radio to use or share the spectrum in an opportunistic manner. This paper proposes a framework for an architecture where unutilized bands are relicensed to different service providers on a short term basis. This framework focuses on the resource allocation process of these leased bands to customers. The proposed model could be utilized as a decision support tool which both satisfies the quality of service requirements of individual users and achieve an efficient utilization of network resources. The hypothesis is that customer information yields an efficient customer-oriented resource management strategy; therefore the allocation process integrates the information about the customer demographics and usage behavior. Simulations with real-life scenarios in cellular networks have been performed: handoff decision, resource allocation at call initiation and profit maximization in allocation of mobile base stations. In each case, the results show that the proposed model performs better in terms of revenue increase when compared to the First-Come First-Serve based approach. The simulation results prove that the population size of a customer group is not always an indicator for higher revenue for a service provider.

Keywords: cognitive radio
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید