چکیـــده
هدف از پژوهش پیش رو بررسی این مورد بود که آیا کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی (ADHA) افزایش یادگیری مهارت حرکتی از خود بروز می دهند، یا خیر. راهنمایی هایی نیز برای اتخاذ کانون توجه بیرونی (یعنی بر تأثیر حرکت) به جای تمرکز درونی (یعنی بر خود حرکات) ارائه می شود. این کار شامل پرتاب توپ های تنیس با بازوی غالب به سوی یک هدف دایره ای است که بر روی کف زمین در فاصله 3 متری قرار گرفت. تعداد 20 کودک مبتلا به بیش فعالی با سن 8 تا 11 سال به صورت تصادفی در گروه های تمرکز بیرونی و درونی جای گرفتند. شرکت کنندگان 180 آزمایش عملی با یادآوری و دستورالعمل های تمرکز را پیش از هر دسته 30 تایی از آزمایش ها انجام دادند. یادگیری 48 ساعت پس از تمرین ها ارزیابی شد. گروه تمرکز بیرونی، یادگیری کارآمدتری در مقایسه با گروه تمرکز درونی از خود نشان دادند. این یافته ها داری تبعاتی برای تنظیمات اعمال شده است که فعالیت های ورزشی و جسمی را با کودکان مبتلا به ADHD شامل می شود.
1-مقدمه
به گفته گزارش انجمن روانپزشکی آمریکا (2009)، اختلال نقص توجه / بیش فعالی(ADHD) یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در کودکان در سن مدرسه است. علاوه بر این، برآورد شده است که 3 تا 7 درصد از کودکان در سن مدرسه دارای علائمی مطابق با ADHD(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2009) هستند. علت اصلیADHD به طور کامل شناخته نشده است، اما برخی محققان بیان کرده اند که علت آن ممکن است به ژنتیک یا شاخص های مختلف بیولوژیکی مرتبط باشد...