دانلود مقاله ترجمه شده اتخاذ کانون توجه بیرونی بر تسهیل یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی


چطور این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007317 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
575,000 ریال
شناسه محصول :
2007317
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
881 Kb
حجم فایل فارسی :
93 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اتخاذ کانون توجه بیرونی بر تسهیل یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی

عنوان انگليسي

ADOPTING AN EXTERNAL FOCUS OF ATTENTION FACILITATES MOTOR LEARNING IN CHILDREN WITH ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER

نویسنده/ناشر/نام مجله

Kinesiology

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده تربيت بدنی و علوم ورزشی شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 10 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیـــده

هدف از پژوهش پیش رو بررسی این مورد بود که آیا کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی (ADHA) افزایش یادگیری مهارت­ حرکتی از خود بروز می دهند، یا خیر. راهنمایی هایی نیز برای اتخاذ کانون توجه بیرونی (یعنی بر تأثیر حرکت) به جای تمرکز درونی (یعنی بر خود حرکات) ارائه می شود. این کار شامل پرتاب توپ های تنیس با بازوی غالب به سوی یک هدف دایره ای است که بر روی کف زمین در فاصله 3 متری قرار گرفت. تعداد 20 کودک مبتلا به بیش فعالی با سن 8 تا 11 سال به صورت تصادفی در گروه های تمرکز بیرونی و درونی جای گرفتند. شرکت کنندگان 180 آزمایش عملی با یادآوری و دستورالعمل های تمرکز را پیش از هر دسته 30 تایی از آزمایش ها انجام دادند. یادگیری 48 ساعت پس از تمرین ها ارزیابی شد. گروه تمرکز بیرونی، یادگیری کارآمدتری در مقایسه با گروه تمرکز درونی از خود نشان دادند. این یافته ها داری تبعاتی برای تنظیمات اعمال شده است که فعالیت های ورزشی و جسمی را با کودکان مبتلا به ADHD شامل می شود.

1-مقدمه

به گفته گزارش انجمن روانپزشکی آمریکا (2009)، اختلال نقص توجه / بیش فعالی(ADHD)  یکی از شایع ترین اختلالات ذهنی در کودکان در سن مدرسه است. علاوه بر این، برآورد شده است که 3 تا 7 درصد از کودکان در سن مدرسه دارای علائمی مطابق با  ADHD(انجمن روانپزشکی آمریکا، 2009) هستند. علت اصلیADHD  به طور کامل شناخته نشده است، اما برخی محققان بیان کرده اند که علت آن ممکن است به ژنتیک یا شاخص های مختلف بیولوژیکی مرتبط باشد...

مهارت های حرکتی پرتاب کردن ADHD کانون توجه بیرونی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The purpose of the present study was to investigate if children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) would show enhanced motor skill learning with instructions to adopt an external focus of attention (i.e. on the movement effect) rather than an internal focus (i.e. on the movements themselves). The task involved throwing tennis balls with the dominant arm at a circular target that was placed on the floor at a distance of three meters. Twenty children with ADHD, ranging in age from 8 to 11 years, were randomly assigned to either an external or internal focus group. Participants performed 180 practice trials with focus instructions and reminders before each block of 30 trials. Learning was assessed 48 hours after practice. The external focus group demonstrated more effective learning than the internal focus group. This finding has implications for applied settings that involve sports or physical activity with children who have ADHD

Keywords: attentional focus motor skills throwing ADHD
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: روانشناسی ‌بالینی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله تربيت بدنی و علوم ورزشی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > اتخاذ کانون توجه بیرونی بر تسهیل یادگیری حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید