دانلود مقاله ترجمه شده یک روش ترکیبی جستجوی همسایگی بزرگ، برای طراحی مسیر در سامانه اتوبوسی تند رو (بی آر تی)


چطور این مقاله مهندسی صنايع را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002716 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی صنايع در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2002716
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
554 Kb
حجم فایل فارسی :
608 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک روش ترکیبی جستجوی همسایگی بزرگ، برای طراحی مسیر در سامانه اتوبوسی تند رو (بی آر تی)

عنوان انگليسي

Hybrid large neighborhood search for the bus rapid transit route design problem

نویسنده/ناشر/نام مجله

European Journal of Operational Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع شامل 11 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 32 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در دهه‌ی اخیر، با توجه به افزایش تقاضایی که در خصوص سرویس حمل‌ونقل عمومی و جابجایی درون‌شهری صورت گرفته است، نیاز به وجود یک سازمان حمل‌ونقل عمومی کارآمد موردتوجه زیای قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم با ارائه‌ی تعداد ثابتی از مسیرهای حمل‌ونقل، یک مدل  فرمول‌بندی شده (تدوینی) را برای مسئله‌ی طراحی سامانه اتوبوس تندرو (بی آرتی) ارائه دهیم. به منظور روبرو شدن با این مسئله، می­توان از استراتژی تجزیه استفاده کرد، چراکه در این استراتژی، طراحی مسیر و تعیین فرکانس و جریان عبور و مرور مسافرین به‌صورت مجزا مدنظر قرار می‌گیرد. یک روش متا هیروستیک (فرا ابتکاری) مبتنی بر ترکیبی از جستجوی همسایگی بزرگ (LNS) و برنامه‌نویسی خطی (LP) را ارائه خواهیم داد. الگوریتمی که ارائه خواهیم داد، ماهیتی تکراری دارد. تصمیم‌هایی که به‌محض طراحی مسیرها صورت می‌گیرد را با استفاده از LNS مدیریت خواهیم کرد. جریان‌ها و فرکانس عبور و مرور مسافرین نیز به‌وسیله‌ی حل یک LP مشخص خواهد گردید. راه‌حلی که به دست می­آوریم ممکن است به‌عنوان رهنمودی برای کاهش تعدا طراحی‌های جدید مسیر در تکرارهای بعدی داخل LNS بکار گرفته شود. چندین عملگر مربوط به مسئله نیز پیشنهادشده و مورد تست قرارگرفته‌اند. الگوریتم پیشنهادی، به‌طور کاملاٌ مطلوبی اقدام به مقایسه‌ی راه‌حل‌ها نموده و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان محاسباتی، دست به انتخاب راه‌حل‌هایی بزند که بالاترین کیفیت را به همراه دارند.

-1مقدمه 

امروزه با توجه به افزایش تقاضایی که در خصوص سرویس حمل‌ونقل عمومی و جابجایی درون‌شهری وجود دارد، نیاز به وجود یک سازمان حمل‌ونقل عمومی کارآمد در دهه‌ی اخیر موردتوجه زیای قرار گفته است. روزبه‌روز بر وسعت و جمعیت شهرها افزوده می‌شود و ازاین‌رو نیاز به ظرفیت بیشتر حمل‌ونقل و بهبود دسترسی به آن‌ها ضروری است. در این مقاله قصد داریم بر روی بر روی نوع خاصی از سیستم حمل‌ونقل عمومی متمرکز شویم: طراحی مسیرها و فرکانس عبور و مرور در آن‌ها برای سامانه اتوبوس تندرو یا همان بی آرتی (BRT). سیستم‌های بی آرتی از سطح شهرت بالایی برخوردار می‌باشند. در حال حاضر، بیش از 168 شهر در سرتاسر دنیا از سیستم‌های بی آرتی استفاده کرده و یک شبکه‌ی 4424 کیلومتری را مورد پوشش قرار داده و به‌صورت روزانه، سرویس‌های خود را در اختیار تقریباٌ 31 میلیون مسافر قرار داده‌اند. سیستم‌های بی آرتی از اهمیت خاصی در آمریکای لاتین برخوردار هستند، چراکه در این کشور، 56 شهر از این سیستم استفاده می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین این سیستم‌ها در شهر کولومبیا پیاده‌سازی شده است که توانسته است یک شبکه‌ی 106 کیلومتری را مورد پوشش قرار داده و روزانه 1.98 میلیون مسافر را مورد سرویس‌دهی قرار دهد

جستجوی همسایگی بزرگ متاهیروستیک ترکیبی طراحی مسیر انتقال سریع اتوبوس حمل‌ونقل عمومی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Due to an increasing demand for public transportation and intra-urban mobility, an efficient organization of public transportation has gained significant importance in the last decades. In this paper we present a model formulation for the bus rapid transit route design problem, given a fixed number of routes to be offered. The problem can be tackled using a decomposition strategy, where route design and the determination of frequencies and passenger flows will be dealt with separately. We propose a hybrid metaheuristic based on a combination of Large Neighborhood Search (LNS) and Linear Programming (LP). The algorithm as such is iterative. Decision upon the design of routes will be handled using LNS. The resulting passenger flows and frequencies will be determined by solving a LP. The solution obtained may then be used to guide the exploration of new route designs in the following iterations within LNS. Several problem specific operators are suggested and have been tested. The proposed algorithm compares extremely favorable and is able to obtain high quality solutions within short computational times

Keywords: Large neighborhood search Hybrid Metaheuristic Bus rapid transit route design Public transportat
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی صنايع با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی صنايع > مقاله های مهندسی صنايع و ترجمه فارسی آنها > یک روش ترکیبی جستجوی همسایگی بزرگ، برای طراحی مسیر در سامانه اتوبوسی تند رو (بی آر تی)
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید