دانلود مقاله ترجمه شده عوامل مؤثر بر پذيرش و اجراي بازاريابي الكترونيكي در شركت‌هاي گردشگري: يك تحقيق تجربي در خصوص سازمان‌هاي گردشگري كوچك مصري


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002423 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,055,000 ریال
شناسه محصول :
2002423
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
405 Kb
حجم فایل فارسی :
623 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

عوامل مؤثر بر پذيرش و اجراي بازاريابي الكترونيكي در شركت‌هاي گردشگري: يك تحقيق تجربي در خصوص سازمان‌هاي گردشگري كوچك مصري

عنوان انگليسي

Factors affecting E-Marketing adoption and implementation in tourism firms: An empirical investigation of Egyptian small tourism organisations

نویسنده/ناشر/نام مجله

Tourism Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 51 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چكيده

اين مقاله درصدد تجزيه و تحليل عوامل مختلف تأثيرگذار بر پذيرش بازاريابي الكترونيك توسط سازمان‌هاي كوچك گردشگري مصري است. اين مطالعه توسعه چهارچوب مفهويمي مدل‌هاي TAM و IDT را براي شرح پذيرش بازاريابي الكترونيك با استفاده از روش كمي را تأييد مي‌كند، به طوري كه داده‌ها بر اساس استراتژي پيمايشي از طريق پرسشنامه‌ها جمع‌آوري شده‌اند تا سطوح مختلف مطالعه را مشخص سازند. ابزارهاي آماري پيشرفته و SEM براي آناليز و جمع‌آوري داده‌ها استفاده شده‌اند. اين يافته‌ها نشان مي‌دهند كه عوامل داخلي و خارجي سازمان‌هاي گردشگري مصري، تأثير زيادي بر روي پذيرش بازاريابي الكترونيك توسط چنين سازمان‌هايي دارند. همچنين اين يافته‌ها تأييد مي‌كنند كه نظريه‌هاي IT (مثلاً TAM و IDT) براي نشان دادن پذيرش بازاريابي الكترونيك توسط سازمان‌هاي گردشگري مصري، معتبر هستند. اين نتايج اهميت عوامل محيطي بر روي پذيرش بازاريابي الكترونيك را تقويت مي‌كنند و به تعداد خيلي محدودي از مطالعات تجربي كه جهت بررسي پذيرش بازاريابي الكترونيك در كشورهاي در حال توسعه انجام شده، اضافه مي‌شوند.

واژه‌هاي كليدي: بازاريابي الكترونيكي، پذيرش بازاريابي الكترونيك، سازمان‌هاي گردشگري كوچك، مدل پذيرش تكنولوژي (TAM) و نظريه انتشار نوآوري (IDT)، مصر.

1-مقدمه

پذيرش تكنولوژي اطلاعات (IT)، تكنولوژي‌هاي جديد و اينترنت، توجه زيادي را از جانب محققان، تعيين‌كنندگان خط‌مشي و شاغلان در طول دو دهه اخير،‌ به خود جلب كرده است. از اين‌رو، تعدادي از چهارچوب‌هاي نظري پذيرفته شده وجود دارند كه توسط محققان جهت تحقيق و بررسي پذيرش و گسترش IT و تكنولوژي‌هاي جديد از جانب جامعه تجاري، استفاده شده‌اند. به علاوه، تحقيق جديد در خصوص پذيرش و استفاده IT از طريق تمايل به پيش‌بيني عوامل برانگيخته شده است، كه مي‌تواند منجر به كاربرد موفقيت‌آميز آن در زمينه بازاريابي شود (الگوهري، 2010؛ لينن، ليپ، اكگون و كورتز، 2002:35؛ رز و سترائوب، 1998:39). اما، بازاريابي الكترونيك هنوز مفهومي نسبتاً جديد است، به ويژه براي سازمان‌هاي عملياتي در كشورهاي در حال توسعه كه داراي منابع محدود، زيرساخت بد و رقابت شديد هستند و نمي‌توانند سرمايه‌گذاري‌هاي غيرعاقلانه انجام دهند يا تصميمات اشتباه اتخاذ كنند. بنابراين نياز به درك خيلي ‌واضح‌تري نسبت به مسائل بازاريابي الكترونيك و همچنين فرصت‌هايي آن براي چنين سازمان‌هايي وجود دارد؛ و اينكه اين تكنولوژي‌ها را چگونه مي‌توان براي انجام فعاليت‌ها و فرايندهاي بازاريابي سازمان به طور خيلي مؤثر و كارآمدتر از اتكا به شيوه‌هاي بازاريابي سنتي، انجام داد.

ضمناً، از آنجا كه گردشگري (جهانگردي) يكي از منابع خيلي مهم براي توليد ناخالص داخلي مـصريان اسـت (بـه عـقيده بـاران، 2001: گـردشگري %11 از توليد ناخالص داخلي- GDP- را به خود اختصاص مي‌دهد. در همين زمينه وزارت گردشگري مصري گزارش داد كه گردشگري 53/12 بيليون دلار در سال 2010 ايجاد كرده است- وزارت گردشگري مصر، 2011) و درصد بالايي از ميزان استخدامي‌هاي كشور را ايجاد مي‌كند (بااستناد به رئيس وزارت اداره گردشگري مصر- ETA- 5/2 ميليون نفر در صنعت گردشگري در مصر كار مي‌كنند، باران 2011)،‌ يافتن شيوه‌هايي براي كمك به سازمان‌هاي مصري كه در در بخش‌هاي گردشگري كار مي‌كنند تا بتوانند كسب و كار خود را به صورت مؤثر و كارآمد اداره كنند، مهم است. براي رسيدن به اين هدف، اين مقاله درصدد كشف، آناليز و ارائه دركي واضح از عوامل مختلف تأثيرگذار بر پذيرش بازاريابي الكترونيك توسط سازمان‌هاي گردشگري كوچك مصري است كه قصد ايجاد بكارگيري دانش موجود در زمينه بازاريابي الكترونيك را دارند.

1-1-بازاريابي الكترونيك و سازمان‌هاي گردشگري كوچك مصري

بازاريابي الكترونيك را مي‌توان به عنوان فلسفه‌اي جديد و شيوه تجاري مدرن نگريست كه مرتبط با بازاريابي كالاها، خدمات، اطلاعات و ايده‌ها از طريق اينترنت و ديگر وسايل ارتباطي است. با بررسي ادبيات مربوطه قابل ملاحظه است كه تعاريف بازاريابي الكترونيك بر اساس هر يك از نقطه‌نظرات، پس‌زمينه و تخصص محققان، با هم تفاوت دارد. سترائوس و فروست آن را به صورت زير تعريف مي‌كنند: «استفاده از داده‌ها و برنامه‌هاي الكترونيكي براي برنامه‌ريزي و اجرا مفهوم، توزيع و قيمت‌گذاري ايده‌ها، كالاها و خدمات جهت ايجاد تبادلاتي كه اهداف سازماني و فردي را برآورده سازد، است» (سترائوس و فروست، 2001:454). به منظور تعريف بازاريابي الكترونيك در اين تحقيق، محقق بر اساس تعريف سترائوس و فورست مطالعه موجود را انجام داده است...

بازاريابي الكترونيكي پذيرش بازاريابي الكترونيك سازمان‌هاي گردشگري كوچك مدل پذيرش تكنولوژي (TAM) :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

This study aims to analyze the different factors affecting the adoption of Electronic Marketing (E-Marketing) by Egyptian small tourism organizations. The study validates a conceptual framework extending TAM and IDT models to explain E-marketing adoption utilising a quantitative approach, in which data is collected based on survey strategy through questionnaires to address different levels of the study. Advanced statistical tools and SEM were used to analyze the collected data. The findings indicated that Egyptian tourism organizations internal and external factors have a great impact on the adoption of E-Marketing by such organizations. The findings also confirmed that IT theories (namely TAM and IDT) are valid in illustrating E-Marketing adoption by Egyptian tourism organizations. The results reinforce the importance of environmental factors on E-Marketing adoption and add to the extremely limited number of empirical studies that has been conducted to investigate E-Marketing adoption in developing countries

Keywords: Electronic Marketing E-Marketing adoption Technology Acceptance Model (TAM) and
این برای گرایش های: فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مدیریت بازاریابی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > عوامل مؤثر بر پذيرش و اجراي بازاريابي الكترونيكي در شركت‌هاي گردشگري: يك تحقيق تجربي در خصوص سازمان‌هاي گردشگري كوچك مصري
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید