دانلود مقاله ترجمه شده یک ارزیابی بر روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی


چطور این مقاله علوم تربيتی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002315 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله علوم تربيتی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2002315
سال انتشار:
2011
حجم فایل انگلیسی :
127 Kb
حجم فایل فارسی :
70 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

یک ارزیابی بر روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

عنوان انگليسي

An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies

نویسنده/ناشر/نام مجله

Procedia - Social and Behavioral Sciences

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی شامل 9 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 19 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

طی قرن های گذشته، نقد هایی درابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه  1970 ، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند  و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی عناوین مختلفی میپردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-چالش های موجود  در آموزش اسلامی

3-مراحل رشد در تعلیم و تربیت اسلامی

4-اسلامی سازی تعلیم و تربیت اسلامی

5- مدل هایی در آموزش اسلامی: یک نظرسنجی

6-نتیجه گیری

1-مقدمه

بطور معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد  . در واقع ، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ،  رکود ی که توسط  نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید  به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد  و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است  که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با  ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی میداند  که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و  در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود . در واقع، به منظور توسعه روش مناسب تدریس و یادگیری، مطالعات اسلامی برای حل ناتوانی فوق در اوایل دهه گذشته توسط برخی از دانشمندان مسلمان مانند عبده (1905M) و آل افغانی (1897M) ابراز شده است. از آنجا که اواخر دهه  70 دانشمندان مسلمان به طور جدی این شکست را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در سال 1977 در مکه کنفرانسی به منظور شناسایی مشکلات اصلی و ارائه راه حل هایی در این مورد  برگزار شد....

نقد هایی درابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract
 

During the last century, there have been critiques targeted at methodology related to teaching and learning of Islamic studies, in particular towards the failure to effectively respond to the challenges brought by contemporary needs in this modern world. As a religion embraced by one fifth of the world’s population, there is a real need for Islamic studies to re-vamp its methodology and approach in order to ensure its continuous relevance and as a response to the demands exerted by the globalization and presented by the modernity. Since the late 1970s, Islamic scholars have seriously discussed this failure and have suggested a multitude of action plans to address the weakness. This paper discusses various stands taken by Islamic scholars in this issue and suggests ways to improve the method of teaching and learning of Islamic studies

Contents

1. Introduction

2. Challenges in Islamic education

3. Phases of development in Islamic education.

4. Islamization of Islamic education

5. The models in Islamic Education: a survey

6. Conclusion

Keywords: Al-dakwah islamic critical thinking islamic education islamic studies modernity
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید