دانلود مقاله ترجمه شده استراتژی های دانش برای نوآوری های محیطی: مطالعه ی موردی بر روی شرکت های تولیدی ایتالیایی


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002192 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,195,000 ریال
شناسه محصول :
2002192
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
120 Kb
حجم فایل فارسی :
66 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

استراتژی های دانش برای نوآوری های محیطی: مطالعه ی موردی بر روی شرکت های تولیدی ایتالیایی

عنوان انگليسي

Knowledge strategies for environmental innovations: the case of Italian manufacturing firms

نویسنده/ناشر/نام مجله

JOURNAL OF KNOWLEDGE MANAGEMENT

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 27 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف: هدف این مقاله، بررسی موضوعاتی است کشف نشده در زمینه ی اینکه چطور مبتکران سبز،ابتکاراتی را در زمینه ی برآورده سازی  نیازمندی های دانش در زمان آغاز یک مسیر پایدار اتخاذ کرده و استراتژی های دانش خود را با استراتژی های دانش مربوط به مبتکران غیر سبز مقایسه میکنند.

طراحی/متدلوژی/روش: مولفین این مقاله، موضوع مد نظر را با استفاده از داده های بدست آمده از پژوهش صورت گرفته بر روی انجمن مبتکران ایتالیایی(CIS) که در سال 2008 صورت گرفته است، مورد بررسی قرار خواهند داد. تمرکز این مؤلفین بر روی شرکت های تولیدی بوده و از این رو مشخصه های اصلی و دارائی های دانش این شرکت ها که ابتکارات محیطی (EIs) را معرفی کرده اند، تشخیص داده خواهد شد.

یافته ها: نتایج بدست آمده حاکی از این است که توسعه ی ابتکارات محیطی که به عنوان منابع اطلاعاتی بیرونی استفاده میشود، شامل منابع بالاتری نسبت به دانش بیرونی بوده و R&D را نیز از شرکت های خارجی بدست خواهد آورد. رابطه با شرکایی که به این زنجیره ی منابع تعلق ندارند، شامل KIBS، دانشگاه ها، مؤسّسات پژوهشی و رقبا بوده که در مقایسه با ابتکارات دیگر، اهمیت بیشتری برای ابتکارات محیطی دارند. در مقابل، تفاوت های بین دو دسته بندی، در زمانی که بر روی منابع دانش داخلی سرمایه گذاری میشود، کمتر میباشد. در نهایت، ابتکارات محیطی بلادرنگ، دارای استراتژی های دانش متفاوتی نسبت به استراتژی های دانش واکنشی میباشد.

اصالت/ارزش:  نقش عمده ای که این مقاله در این زمینه بر عهده دارد، این بوده که به بررسی موضوعات بررسی نشده در زمینه ی چگونگی ارزیابی و توسعه ی دانش مورد نیاز در شرکت ها به منظر توسعه ی ابتکارات محیطی میباشد.با مقایسه ی این مباحث با استراتژی های مربوط به ابتکارات غیرسبز، تحلیلاتی که در این مقاله صورت گرفته شده است، به ما اجازه داده تا ابهامات موجود در چنین ابتکاراتی را حل و فصل کنیم. علاوه بر این، مؤلفین با بررسی اینکه استراتژی های مدیریت دانش چطور بر اساس اهمیتی که استراتژی های ابتکاری در شرکت ها دارد، متغیر است، نقشی را نیز در این زمینه ایفا کرده است.

1-مقدمه

در سال های اخیر، اهمیت دستورالعمل های توسعه ی پایدار برای صنعت، با رشد روزافزونی مخصوصاٌ در زمینه ی نگرانی های محیطی، روبرو بوده است. از سوی دیگر، افزایش آگاهی مشتریان از تأثیرات محیطی بر روی انتخاب مصرف آنها و تمایل آنها به نقش پذیری در کاهش اثرات زیستی،  فرصت هایی را برای شرکت ها(De Marchi 2013,Porter 2006) فراهم ساخته  است. از سوی دیگر، سیاست های محدود کننده ای که روز به روز در حال افزایش میباشند، و فعالیت های صورت گرفته توسط NGO ها و سایر گروه های محیط بانی، باعث افزایش توجه به آلاینده های ایجاد شده توسط شرکت ها شده و از این رو شرکت ها را در جهت کنترل تأثیر فعالیت های آنها بر روی محیط ترغیب میکند ، تا بتوان ریسک های احتمالی و هزینه های اضافی را کاهش داد. توجهی که بر روی تغییرات محیطی برای سیستم های تولید و مصرف صورت گرفته است، شتاب خاصی را در بحران اقتصادی جاری به خود گرفته است، و از این رو منجر به افزایش روش های توسعه ی جایگزین(Devis and Mulin 2011) شده است و این امر باعث شده تا شرکت ها، پایداری را به عنوان یک مسیر اصلی برای رشد آینده ی خود اتخاذ کنند(Laperche,Uzundis 2012). گرایشی که به سمت مدل های تولید کم اثرگذار بر روی محیط صورت گرفته است، ممکن است اهمیت بهره های اقتصادی را به وسیله ی نوآوری در جهت کاهش تأثیرات محیطی و در عین حال فراهم ساختن مزایای اقتصادی به شرکت ها اثبات کند...

ابتکار محیطی پایداری استراتژی های دانش :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Purpose – This paper aims at investigating the rather unexplored issue of how green innovators address the knowledge needs emerging when initiating a sustainability path, comparing their knowledge strategies with those of non-green innovators

Design/methodology/approach – The authors investigate this issue using data from the 2008 Italian Community Innovation Survey (CIS). Focusing on manufacturing firms, they identify the main characteristics and knowledge assets of firms introducing environmental innovations (EIs) as opposed to those of other innovators

Findings – The authors’ results suggest that the development of EIs entails a higher recourse to external knowledge, in the form of use of external sources of information, acquiring R&D from external firms and cooperation. Relationships with partners that do not belong to the supply chain – including KIBS, universities, research institutions and competitors – are far more important than for other innovations. On the contrary, differences between the two categories are less marked when it comes to investments in internal knowledge resources. Finally, proactive environmental innovators have very different knowledge strategies than reactive ones, which resemble non-green innovators

Originality/value – The main contribution of this paper is that it investigates the unexplored issue of how firms assess and develop the knowledge needed to develop EIs. By comparing them with the strategies of non-green innovators, the analysis performed in the paper allows understanding the peculiarities of such innovations. Furthermore, the authors contribute to the literature by verifying how knowledge management strategies vary according to the differential importance that sustainability has for the firm’s innovative strategy  

Keywords: Environmental innovation Sustainability Knowledge strategies
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > استراتژی های دانش برای نوآوری های محیطی: مطالعه ی موردی بر روی شرکت های تولیدی ایتالیایی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید