دانلود مقاله ترجمه شده مدل مسيريابي اتوبوس شهري جهت كمينه‌سازي مصرف انرژي


چطور این مقاله مهندسی صنايع را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000986 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی صنايع در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2000986
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
671 Kb
حجم فایل فارسی :
2 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مدل مسيريابي اتوبوس شهري جهت كمينه‌سازي مصرف انرژي

عنوان انگليسي

City bus routing model for minimal energy consumption

نویسنده/ناشر/نام مجله

Asian Journal on Energy and Environment

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 21 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

چيانگ‌راي درصد بالايي در خصوص استفاده از وسايل نقليه خصوصي دارد كه حدود 90% از كل انواع وسايل نقليه را تشكيل مي‌دهد. در نتيجه، بسياري از مكان‌ها همچون محل هاي آموزشي و تجاري، با مسئله ترافيك مواجه هستند. اين مسئله بر روي مصرف سوخت و محيط تأثير مي‌گذارد. حمل و نقل عمومي با حداقل مصرف انرژي، شيوه جايگزيني براي حل اين مسئله است. اما، براي مؤثر واقع شدن، مشخصات سيستم حمل و نقل عمومي همچون شبكه مسير و زمان‌بندي وسيله نقليه بايد به خوبي طراحي شوند. در اين مقاله، ما مسئله مسيريابي وسيله نقليه ظرفيت‌دار كلاسيك (CVRP) را بسط مي‌دهيم تا مسيرهاي مناسب اتوبوس را با توجه به هدف كمينه‌سازي مصرف سوخت و درنظر گرفتن سرعت، وزن و و قدرت نسبت به وزن، مورد آناليز قرار دهيم. ما مسئله مسير چندگانه و تكي را درنظر مي‌گيريم و فرمول‌بندي‌هاي برنامه‌نويسي خطي اعداد صحيح را براي هر دو مورد پيشنهاد مي‌كنيم. روش شاخه و كران نيز براي كمك به يافتن راه‌حل، اعمال شده‌ است. كشف شد كه جستجوي اوليه وسعت (پهنا) (BFS) و بهترين كران (محدوده) محلي (BLB) در يافتن راه‌حل‌ها، بهتر از جستجوي اوليه عمق (DFS) عمل مي‌كنند. همچنين، مدل ارائه شده توسط واسطه مدل‌هاي GIS (سيستم اطلاعات گرافيكي)، MATLAB (مطلب) و GLPK (جعبه ابزار برنامه‌نويسي خطي GNU) را مي‌توان به راحتي مورد استفاده قرار داد. مشخص شده كه اين مدل‌ها براي توسعه بيشتر در مورد مسئله برنامه مسيريابي وسيله نقليه باز ظرفيت‌دار (COVRP) و مسئله مسيريابي وسيله نقليه چند مخزني (MDVRP)، داراي پتانسيل هستند.

1-مقدمه

براي اين تحقيق، از مسئله مسيريابي وسيله نقليه ظرفيت‌دار مشهور (CVRP) استفاده شده و براي دربرگرفتن محدوديت‌هاي مصرف سوخت اضافي در مورد حمل و نقل عمومي و لجستيكي، توسعه يافته است.
ساتايوپاس‌بي و ديگران [1] اظهار داشته‌اند كه سيستم حمل و نقل عمومي در چيانگ‌راي بايد جهت ارائه خدمات بهتر و كارايي بيشتر، ارتقاء داده شده و توسعه يابد. مهم است كه سيستم حمل و نقل عمومي جديد بايد محدوده وسيعتري از شهر چيانگ‌راي پوشش دهد. هنگامي كه حمل و نقل عمومي در ميان مسافران (و گردشگران) مورد پسند واقع شود، مسائل ترافيكي حل خواهد شد. مي‌دانيم كه بسياري از مناطق در حال حاضر تحت پوشش حمل و نقل عمومي نيستند. براي مثال، منطقه تامبول راب- وينگ داراي بيش از يك مسير اتوبوس هستند درحالي ديگر مناطق هيچ سرويسي ندارند (شكل 1 را ببينيد). نبود خدمات حمل و نقل عمومي در اين مناطق منجر به افزايش استفاده از وسايل نقليه خصوصي شده است...

مسيريابي اتوبوس ذخيره سوخت :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

Chiang Rai has a high percentage of private vehicle usage which is about 90% of all vehicle types. As a result, many places, such as education or business areas, experience a traffic-jam problem. The problem brings about impacts on fuel consumption and environment. Public transport with minimal energy consumption is an alternative way to solve this problem However, to be effective, characteristics of public transport system such as route network and vehicle scheduling should be well designed. In this paper, we extend the classical Capacitated Vehicle Routing Problem (CVRP) to analyze for appropriate bus routes under a given objective minimization of the fuel consumption by considering velocity, weight and power per weight ratio. We consider single and multi route problem and propose integer linear programming formulations for both cases. Branch and Bound Method was also applied to assist in finding a solution. It was found that Breadth First Search (BFS) and Best Local Bound (BLB) performed better than Depth First Search (DFS) in finding solutions. Also, the model developed by interfacing of GIS (Graphic Information System) modules, MATLAB and GLPK (GNU Linear Programming Tool Kit) can be used with convenience. It appears to have potential for further development for the case of Capacitated Open Vehicle Routing Problem (COVRP) and Multi-Depot Vehicle Routing Problem (MDVRP(

Keywords: bus routing fuel saving
این برای گرایش های: برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مدیریت دولتی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی صنايع با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید