دانلود مقاله ترجمه شده نگرشها نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست:تاثیر بوم شناسی، تاثیر میان فردی و جهت گیری ارزشی


چطور این مقاله مجموعه مهندسی منابع طبيعی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000758 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مجموعه مهندسی منابع طبيعی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,195,000 ریال
شناسه محصول :
2000758
سال انتشار:
2011
حجم فایل انگلیسی :
126 Kb
حجم فایل فارسی :
73 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

نگرشها نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست:تاثیر بوم شناسی، تاثیر میان فردی و جهت گیری ارزشی

عنوان انگليسي

Attitudes towards environmentally friendly products: The influence of ecoliteracy, interpersonal influence and value orientation

نویسنده/ناشر/نام مجله

Marketing Intelligence & Planning

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی منابع طبيعی شامل 21 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

هدف- این مقاله میکوشد تا پیشایندهای کلیدی که بر اشتیاق مصرف کنندگان برای خرید محصولات دوستدار محیط زیست تاثیر میگذارد را بررسی کند.

طرح/متدشناسی/شیوه-از یک متد ساده نمونه گیری استفاده شد. 600 پرسشنامه خوداجرایی در طی چند سخنرانی­ در یک دانشگاه بزرگ استرالیا پخش شد. در نهایت، 256 پرسشنامه که مصرف کنندگان استرالیایی به ان پاسخ داده بودند جمع آوری شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته­ ها- نتایج نشان دادند که سه پیشانید کلیدی بوم شناسی، تاثیر میان فردی، و جهت گیری ارزشی همبستگی قوی با نگرش ها نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست دارند. مصرف کنندگانی که دیدگاه نسبتی نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست دارند بیشتر امکان دارد تا این محصولات را خریداری کنند. ضرورت ادراک شده محصول، رابطه میان نگرش نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست و اشتیاق به خرید این محصولات را متعادل میکند.

محدودیتها/مضامین پژوهش-در آینده میتوان مطالعات طولی را اجرا کرد. میتوان عوامل متعادل ساز دیگر مانند مشارکت تولیدی و قیمت گذاری را میتوان بررسی کرد. میتوان از طیف گسترده تری از نشانگرهای رفتاری استفاده کرد تا اندازه گیری دقیق تری از رفتارهای محیطی محور را بدست اورد.

مضامین کاربردی- آموزش دادن به مصرف کنندگان درباره محیط زیست ضروری است تا انها بتوانند دیدگاه مثبت تری نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست بدست اورند. ابتکارهای ارتباطی که برخی از فعالیتهای حمایت از محیط را برجسته میکند و راهبردهای هوشیارانه تولید محصولات دوستدار محیط زیست برخی از راههایی هستند که میتوان با استفاده از انها رفتار خرید محصولات سبز را در مصرف کنندگان تشویق کرد.

1-مقدمه

با توجه به نگرانی های فزونی یافته در باره محیط زیست و تلاش نمایندگان دولتی، سازمانهای غیر دولتی، و محیط دانان محلی برای افزایش آگاهی تاثیر جامعه بر محیط زیست، بوم شناسی تبدیل به یک پدیده جهانی مهم شده است (برون، 2008؛ کیلبرون و پیکت، 2008؛ ماناکتولا و جوهاری، 2007). در نتیجه گسترش بوم شناسی در میان مصرف کنندگان (مونوتورو و همکاران، 2006؛ ووستنهاژن و بیلهارز، 2006) حرفه های تجاری به این نتیجه رسیده­اند که آنها نیز جزئی از یک جامعه بزرگتر هستند و باید زمینه را برای "بوم شناسی مشارکتی" فراهم کنند (بانرژی و همکاران، 2005).

شرکتهای تجاری زیرک، توسعه محصولات سبز را بیشتر به عنوان فرصتهایی برای بازاریابی در نظر میگیرند نه فقط تنظیم هایی که باید با انها سازگار شد (پیکت باکر و اوزاکی، 2008؛ پولونسکی و روزنبرگ، 2001؛ تقیان و دوسوز، 2008). از انجا که مصرف کنندگان امروزه نگران محیط زیست هستند، خوب است از دیدگاه بازاریابی این نکته را بررسی کنیم که چگونه مصرف کنندگان درباره محصولات سبز، تصمیمات آگاهانه­ای میگیرند ( دوسوز و همکاران، 2006). ادبیات بازاریابی اجتماعی، رفتار مصرف کننده سبز را به عنوان رفتاری در نظر میگیرد که نه تنها توسط نیازهای شخصی فرد تحت تاثیر قرار میگیرد بلکه نگرانی مصرف کننده برای جامعه به طور کلی نیز بر این رفتارها تاثیر میگذارد (دیامونتوپولوس و همکاران، 2003؛ اوسترهوس، 1997؛ پلتون و همکاران، 1993).

در حالیکه امروزه مطالعات زیادی جنبه های بازاریابی محیطی را بررسی کرده اند (کیلبورن و پیکت، 2008؛ لارچ و همکاران، 2001؛ ماناکتولا و جوهاری،2007؛ پولونسکی، 1994). در حال حاضر بازاریابی در حال تجربه یک علاقه احیا شده درباره مباحث مربوط به بوم شناسی میباشد و البته این بار بازار مصرف کننده را به طور دقیق بررسی میکند (دیمانتوپولوس و همکاران، 2003؛ دوسوز و همکاران، 2006). این امر استانداردسازی تنظیمات محیطی و پکیج­ها و برنامه های ابتکاری دولت را در بر میگرد که از میان انها میتوان به  "پکیج انرژی-کارایی خانه ها" و "توری زیرک، ابتکار ملی شهری انرژی-کارایی زیرک" اشاره کرد (دولت استرالیا). علاوه بر این، پخش مشکلات محیط زیست از طریق رسانه های گروهی (مانند فیلم "یک حقیقت ناارحت کننده" اثر ال گور) آگاهی مردم درباره ترس­های جهانی هشدار دهنده را افزایش داده است....

محصولات دوستدار محیط زیست اشتیاق برای خرید بوم شناسی رفتار مصرف کننده :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Purpose – This paper aims to identify the key antecedents and moderators that influence consumers’ willingness to purchase environmentally friendly products

Design/methodology/approach – A convenience sampling method was employed. A total of 600 self-administered questionnaires were distributed during lectures in a large Australian university. In total, 256 useable Australian consumer responses were collected and used for analysis

Findings – The results show that the three antecedents of ecoliteracy, interpersonal influence and value orientation have strong correlations with attitudes towards environmentally friendly products. Consumers with favourable attitudes towards environmentally friendly products are more likely to purchase environmentally friendly products. Perceived product necessity moderates the relationship between attitudes toward environmentally friendly products and the willingness to purchase environmentally friendly products

Research limitations/implications – Longitudinal studies can be conducted in the future. Other possible moderating factors such as product involvement or pricing can also be explored. A wider range of behavioural indicators can be used to capture a more accurate measurement of environmentally oriented behaviours

Practical implications – Consumer education about the environment is crucial for consumers to form a more favourable mindset towards environmentally friendly products. Communication initiatives that highlight various environmental support campaigns and environmentally conscious product strategies are some of the ways to encourage purchasing behaviour

Originality/value – The study empirically examines the antecedents and consequences of attitudes towards purchasing green products in an Australian context. Furthermore, the study uses day-to-day necessity products as the product category

Keywords: Environmentally friendly products Willingness to buy Ecoliteracy Consumer behaviour
این برای گرایش های: محیط زیست، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مدیریت بازرگانی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مجموعه مهندسی منابع طبيعی با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > نگرشها نسبت به محصولات دوستدار محیط زیست:تاثیر بوم شناسی، تاثیر میان فردی و جهت گیری ارزشی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید