دانلود پایان نامه مدیریت بازرگانی با عنوان بررسی و طبقه بندی تاثیر سیاست های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران (فایل word)

یکی از اهداف این تحقیق مدیریت بازرگانی طبقه بندی تأثیر سیاست های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران می باشد. گمرک با عنوان تجاری،از دیرباز نقش بسزایی در تجارت خارجی و به تبع آن، اقتصاد کشورها داشته است. رشد فعالیت های تجاری و توسعه بازار در مقایسه با فعالیت های تولیدی در دهه های اخیر سبب شده تا در شرکت ها و موسسات بزرگ اقتصادی در دنیا دست به سرمایه گذاری های هنگفتی در زمینه خدمات تجاری بزنند و برای کسب منافع و جلب مشتری بیشتر از بهترین و مدرن ترین امکانات استفاده کنند. می توانید این پژوهش مدیریت بازرگانی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 2,015,000 ریال
شناسه محصول : 2009892
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1397
تعداد صفحات فارسي : 117
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 486 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه مدیریت بازرگانی با عنوان بررسی و طبقه بندی تاثیر سیاست های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران (فایل word)

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی و طبقه بندی تأثیر سیاست های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران(مورد مطالعه استان سمنان)پرداخته است. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی- پیمایشی و به لحاظ هدف و از نوع تحقیقات کاربردی است که به شکل میدانی اجرا می شود. تعداد اعضای نمونه آماری 196 نفر در نظر گرفته شده است. روش نمونه‌گيري به كار برده شده در اين تحقيق روش تصادفی ساده است در این تحقیق از هر دو روش کتابخانه¬ای و پرسشنامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است.برای سنجش روایی  پرسشنامه و برای اطمینان از قابلیت اجرایی آن از سنجش محتوایی مسیر استفاده گردید و پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. پس از تكميل پرسش نامه‌ها و گردآوري اطلاعات مورد نياز، داده‌هاي موجود در پرسش نامه وارد محيط نرم افزاري "SPSS" می شود. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده های به دست آمده از پرسش نامه های توزیع شده، از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است.نتایج نشان داد که نرخ ارز،آزادساری تجارت،بازار سرمایه،اتخاذ سیاست¬های کلان اقتصادی،نرخ تورم،راهبرد تجاری،سیاست های تقویت در تولیدو صارات بر اقتصاد پایدار ایران تاثیر مثبت دارند. می توانید این پژوهش مدیریت بازرگانی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

امروزه قدرتهاي اقتصادي بزرگترين بخش زندگي ما را تحت سيطره خود دارند، مهمترين سؤالي كه پيش مي‌آيد اين است كه با استفاده از تئوريهاي اقتصادي معاصر، در چه سطحي مي‌توان توسعه پايدار را تجزيه و تحليل و اجرا كرد. تئوري‌ها و مفاهيم توسعه اقتصادي در قرن گذشته نمي‌توانست نيازهاي انساني را تأمين كند و آن را تنها در زنجيره‌اي از مطالعات حمايت محيطي خلاصه مي‌نمود. اين مسائل موجب شد تا رويكردهاي جديدي ارائه شود و ماهيت تئوري اقتصادي و نقش و وظايف بالقوه آن براي حل مسائل مرتبط با وجود انسان انتقادي و بقاي شهروندي تعريف شود.طرح تحول اقتصادی طرح بزرگ و اساسی است که به منظور ریشه¬کن کردن نابسامانی¬های اقتصادی در کشور تدوین شده است . شاید بتوان گفت که هدف نهایی طرح تحول اقتصادی ایجاد فضای مناسب کسب و کار و فعالیت اقتصادی در کشور است و با توجه به نقش اساسی گمرک در تجارت خارجی و به تبع آن اثرگذاری در بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی ازمحورهای اصلی در طرح تحول اقتصادی مدنظر قرار گرفته است. امروزه وظایف و مأموریت گمرک جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از وظایفی نظیر تأمین درآمد و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بوده و طیف وسیعی از ا لزامات ملی و بین المللی را شامل می شود. گمرکات در رشد تجارت جهانی و توسعه بازارهای بین المللی نقش حیاتی دارند. رویه های مؤثر و کارای گمرکی می توانند بطور مؤثر در اقتصاد رقابتی ملت ها تأثیر گذار باشند. در محیط بشدت رقابت آمیز جهانی،‌ تجارت بین المللی و سرمایه گذاری به مکانهایی که کارآمد،‌ حمایتی و تسهیل کننده هستند،‌ جریان پیدا می کند. در عین حال ، از محل هایی که به نظر تجار و صاحبان سرمایه ،‌دیوانسالارانه ،‌پرهزینه و پرخطر هستند،‌ با سرعت تمام میگریزد. فرآیندها و سیستمهای گمرکی نباید بعنوان موانع تجارت جهانی و رشد اقتصادی عمل نمایند و یا چنین تصوری از آنها ایجاد شود.نظامهای تولید و توزیع نوین که به امکانات شگرف شیوه های تجارت الکترونیکی مرتبط هستند،‌ترخیص سریع و قابل پیش بینی کالا از گمرک را بصورت پیش شرطی مهم برای کامیابی ملی درآورده است گمرک جمهوری اسلامی ایران با درک عمیق این موضوع و انتظارات به حقی که ذینفعان از جمله دولت خدمتگذار، مصرف کنندگان، تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان برای تسهیل و توسعه تجارت، تحقق درآمدهای پیش بینی شده، پیگیری و مبارزه با قاچاق، اجرای سیاست های بازرگانی خارجی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارد.

بیان مسأله تحقیق

گمرک با عنوان تجاری،از دیرباز نقش بسزایی در تجارت خارجی و به تبع آن،اقتصاد کشورها داشته است.رشد فعالیت¬های تجاری و توسعه بازار در مقایسه با فعالیت¬های تولیدی در دهه¬های اخیر سبب شده تا در شرکت¬ها و موسسات بزرگ اقتصادی در دنیا دست به سرمایه¬گذاری¬های هنگفتی در زمینه خدمات تجاری بزنند و برای کسب منافع و جلب مشتری بیشتر از بهترین و مدرن¬ترین امکانات استفاده کنند.در بحث تجارت که از پایه¬های مهم رشد اقتصادی هر کشور محسوب می¬شود،تجهیز و توسعه زیرساخت¬ها نظیر گذرگاه¬های مرزی،فرودگاه-ها،بنادر،اسکله¬ها و گمرک¬ها از اهمیت فوق¬العاده¬ای برخوردار است و به همین دلیل کشور¬های مختلف جهان به خصوص آن¬هایی که دارای مرزهای آب گسترده هستند توجه ویژه¬های به تقویت و توسعه اماکن یاد شده معطوف داشته¬اند.در این راستا توسعه همزمان مناطق ورود و خروج کالا و ادارت گمرک به عنوان دو رکن اساسی و اصلی توسعه تجارت،رمز موفقیت کشورهای صنعتی و پیشرفته در حوزه تجارت خارجی بوده است.امروزه توسعه صادرات به عنوان یکی از چالش¬های مدیران سازمان¬های تولیدی،بازرگانی،راهکار¬ها و شیوه¬های جدیدی را طلب می¬نماید(محمودی میمند و همکاران،1391: 96).

 یکی از نکات اساسی در سیاست¬های اقتصادی و یکی از تمرکز¬های سرمایه¬گذاری کشور،باید ایجاد ارزش افزوده در صنایع مختلف باشد. تکیه به مردم،مقاوم بودن اقتصاد،دانش¬بنیان  بودن،کاهش وابستگی به نفت و تبیین آکادمیک اقتصاد مقادمتی از ارکان مربوط به اصلاح نظام اقتصادی کشور در بلند مدت است.اقتصاد ایران به دلیل تأثیرپذیری از فضای جهانی و نیز توانایی¬هایی که در حوزه¬های مختلف علمی،تجاری،سیاسی و انرژی به دست آورده همواره دستخوش ناملایماتی در روابط بین¬الملل بوده است که طی سالیان اخیر می¬توان به نمونه بارز آن یعنی توسعه تحریم¬های اقتصادی در خصوص ایران اشاره نمود.در این زمینه،پیشنهاد"طرح مقاوم¬سازی اقتصاد" به عنوان یک ضرورت بیش از پیش نمایان و ابزاری دفاعی و صانتی از اقتصاد ایران بود که می¬تواند در برابر بحران¬های اقتصادی رویکردی فعالانه داشته باشد و در این شرایط موانع را برطرف سازد.به همین منظور در صدد برآمدیم تا در این تحقیق مستقیما از خود صادرکنندگان راهکار¬های تقویت تولید و صادرات را پرسش و در نهایت  به بررسی و طبقه¬بندی تأثیر سیاست¬های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران بپردازیم.

گمرک

همانطور كه حراست از مرزهای جغرافیایی برای هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، حفاظت از مرزهای اقتصادی نیز جایگاه خاصی خود را دارا است؛ این دو مهم درنهایت مکمل یکدیگر و تضمین کننده اهداف اقتصادی کشورهستند و پاسداری از حریم اقتصادی کشورها به گمرک واگذار شده است.

گمرک در ایفای نقش مرزبانی خود از یک طرف مسئول وصول مالیات، حقوق ورودی و عوارض که بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت است و از طرفی دیگر با اجرای قوانین و مقررات گمرکی ضمن نظارت و کنترل ورود و خروج کالا وظیفه تسهیل و تسریع واردات و صادرات کالا با رعایت مقررات و قواننین را به عهده دارد. در این بین بسیاری از کشورهای توسعه یافته صادرات را محور توسعه پایدار می دانند که از اهميت فوق العاده اي برای حضور یک کشور در بازارهای جهانی به حساب می آید و عملكرد مناسب و تسهیل صادرات توسط گمرک تاثيرگذار در كل فعاليت هاي تولیدی و اقتصادي آن کشور است(ایسمایل،2013: 114)

به بیان ساده هر كشوري كه بخواهد روي پاي خود بايستد بايد توليدات داخلي خود را در عرصه بين الملل به رقابت بگذارد تا به هدف اصلي خود برسد و این همه جز با صادرات پایدار میسر نمی شود. گرچه صادرات و توسعه اقتصادی مبتنی بر صادرات در هر کشور به مجموعه رویکردها .قوانین و برنامه ریزی توسعه صادرات یک کشور وابسته است اما چگونگی اجرای این قوانین در صادرات به مراتب نقش مهم تری دارد که در حیطه عملکرد سازمان های مجری مثل گمرک در حوزه صادرات است. اهمیت و ضرورت حضور کالاهای ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد بین المللی از مهم ترین عوامل توسعه است که نقش صادرات در این بین به اندازه ای مهم است که بسیاری کارشناسان صادرات را تنها مسیر موفق به توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می دانند. از دیگر سو امروزه با گستردگی فناوری اطلاعات در حوزه صادرات و تسهیلاتی که توسط کشورهای مختلف در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد شاهد کثرت کالاهای صادراتی و رقابت در حوزه صادرات در عرصه جهانی هستیم و با توسعه بازارها و رواج فناوری های برتر و گسترش روزافزون تجارت و ایجاد رقابت در حفظ بازارهای صادراتی سرعت و کیفیت عرضه کالا در بازارهای جهانی از مهمترین عوامل موفقیت و حضور موثر صادران کنندگان یک کشور است و هرچه سرعت و کیفیت صادرات با توجه به ظرفیتهای داخلی تولید در یک کشور مطلوب تر باشد رتبه آن کشور در بازارهای بین المللی نیز بهتر خواهد بود و در این بین سازمان گمرک نقش به سزایی در کیفیت و سرعت صادرات و عرضه کالاهی آن کشور در بازارهای جهانی دارد. از همین منظر گمرک ایران ظرف یکسال اخیر تلاش کرده تا با اصلاح ساختارهای زمان بر و بروکراتیک در حوزه صادرات ضمن شدت بخشیدن به فرآیند صدور کالا از کشور به حذف موانع اداری و کاغذ بازی از صادرات این امکان را برای صادر کنندگان ایجاد کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و از دورترین فواصل تنها از انبار خود اقدام به صادرات کنند. در این حالت همزمان با تهیه و تدوین بسته های حمایتی تولید و صادرات که مجموعه ای از تسهیلات از ابتدای فرآیند ورود مواد اولیه تولیدی و تا آخرین فرایند تشریفات یعنی صادرات و عرضه محصول نهایی به بازارهای جهانی کمک به ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اقتصاد کشور کرده است. نهایتا با الکترونیکی کردن فرآیند تشریفات گمرکی از جمله صادرات که یک شاخه از طرح سامانه جامع گمرکی است یکی از مهمترین اقدامات کلان گمرک ایران در چند دهه اخیر در مسیر تبدیل شدن به گمرک الکترونیک بوده که به تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی جامه عمل پوشانیده است.

اقتصاد مقاومتی

"اقتصاد مقاومتی" ، تقریبا واژه ای نوین  اما با کاربردی تاریخی و همیشگی است که در شرایط کنونی کشور و محیط بین المللی ناشی از تحریم ها و حتی دوره پساتحریم حساسیت و اهمیت بیشتری دارد و چون مشکلات اقتصادی داریم به ان حساس شده ایم در حالی که اگر عقلانیت و خرد مذهبی و اسلامی و ملی در جامعه نهادینه شود همواره باید برای استقرار اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

جوهره اقتصاد مقاومتی را حداکثر سازی بهره وری منابع  و تکیه بر مزیت نسبی پایدار و مبتنی بر تنوع  اقلیمی تشکیل می دهد و این را هم بدانیم که اقتصاد مقاومتی موضوعی کاملا قابل تحقق است چون ایران منابع  زیرزمینی ، روزمینی ، راهبردی ، نیروی انسانی و دانش های آن را دارد  و باید بهره وری منابع  افزایش یابد.مقام معظم رهبری در رهنمودی راهبردی و فعال و مبتنی بر آینده شناسی  و آینده گرایی ؛ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را در اواخر سال 1392در ادامه نامگذاری اقتصادی سال های ( اصلاح الگوی مصرف منابع ؛ همت مضاعف و کار مضاعف ، جهاد اقتصادی ، حمایت از کار و سرمایه ملی ، حماسه سیاسی و اقتصادی ) ابلاغ فرمودند تا حرکت های اقتصادی کشور با رویکردهای متمایز و هوشمندانه تر از دوره های گذشته پیگیری و  در حوزه رسانه های ملی و گروهی نیز تبیین شود.

این سیاست ها در واقع نقشه راه پیشرفت همراه با تعالی برای کشورمان است و همه مردم و مسئولان و مدیران و در همه بخش ها باید برای تحقق اهداف ان تلاش کنند و هیچ کسی بدون تعهد نیست.

اقتصاد مقاومتی مبتنی بر این فرضیه است که توسعه و تلاش برای پیشرفت ، وسعت بخشیدن به دامنه تولید ثروت در سرزمین ایران می تواند از موانع بیرونی مانند تحریم و مشابه ان عبور کند ، وضع موجود را می توان با بهبود روش کار و فعالیت و افزایش بهره وری ارتقا داد ، فاصله توسعه نیافتگی با وضع مطلوب در میان مدت قابل برطرف شدن است و توسعه اقتصادی در ایران زمین باید " برای ملت ، با کمک ملت و همراه با ملت " باشد تا محیط بیرونی را به راحتی مدیریت کنیم.اقتصاد ایران به نظام و طرح بزرگی برای ایجاد بزرگراه رشد و توسعه پایدار نیاز دارد و تحول در عرصه نرم افزاری ، مدیریت ذهنی و توسعه تئوری های اقتصادی مبتنی با ویژگی های بومی ضروری است .

گمرک و تاثیر آن بر رشد اقتصادی

آنچه نیازهای انسان را تامین می کند کالا و خدمات است. کالاها می توانند موادغذایی، پوشاک و مسکن و خدمات شامل» امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ورزش و تفریحات سالم باشد. گمرک نقش اساسی و مهمی در واردات و صادرات کالاها و صنایع مختلف به داخل و خارج از کشور دارد. نقش گمرک و رویه پیاده سازی سایت های گمرکی اثر زیادی در سطح زندگی مردم یک کشور می گذارد. افراد تلاش می کنند، سطح زندگی خود را بالا ببرند یعنی در حدی قرار بگیرند تا در ازای پولی که در قبال فروش کار و خدمات خود به دست آورده اند بتوانند کالاها و خدمات مورد نیاز را کسب کنند. سطح زندگی بالا در کشور بستگی به توسعه اقتصادی آن کشور دارد، هر چه مملکت از توسعه اقتصادی مطلوب تری برخوردار باشد، به همان نسبت مردم آن کشور از سطح زندگی بالاتری برخوردار خواهند بود. سیاست های گمرک و توسعه اقتصادی کشور رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. توسعه اقتصادی زمانی به وقوع می پیوندد که در مملکت:

تولید، هرچه بیشتر باعث می گردد، توسعه اقتصادی روند صعودی داشته باشد. مملکت فاقد تولید تولید به سمت توسعه اقتصادی گام بر نخواهد داشت.

تحول در چگونگی تولید محصولات، کالاهایی که تولید می شوند، معمولاً نواقصی دارند که باید در مراحل تولید بعدی از کیفیت بهتری برخوردار باشد، اصولاً در مراحل تولید تحول ایجاد نگردد کالاهای تولیدی دیگر کشورها بازار را از کشور خواهند گرفت. این مسئله با سیاست هایی که گمرک برای رشد و توسعه اقتصادی و در نتیجه بالا بردن سطح زندگی مردم پیش گرفته است، در منافات می باشد.

تجدید نظر در تخصیص منایع مادی و انسانی به شعبه های مختلف تولید، برای تولید بیشتر، توجه به منابع مادی و فیزیکی و همچنین نیروی متخصص جهت تولید لازم است. یکی از وظایف و سیاست های گمرک حمایت از تولید کنندگان داخلی جهت پیش برد، تولیدات با کیفیت و برتر در سطح داخلی و خارجی می باشد. تشویق سازمان گمرک و وزارت اقتصادی و دارایی به منظور حمایت از تولیدکنندگان جهت صادرات و افزایش رشد اقتصادی کشور بوده است(راستی:67)

فصل اول کلیات تحقیق        1

1-1-مقدمه           2

1-2-بیان مسأله تحقیق         3

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق           4

1-4-اهداف تحقیق  6

1-5-فرضیههای تحقیق        7

1-6-سوال اصلي تحقيق:      7

1-7-متغیرهای تحقیق          8

1-8-قلمرو تحقیق   8

1-9-تعاریف علمی واژهها:   9

فصل دوم ادبیات تحقیق        11

2-1-مقدمه           12

2-2-گمرک          13

2-3-اقتصاد مقاومتی           18

2-4-توسعه نظام گمرکی با اقتصاد اطلاعات:      23

2-5-گمرک و تاثیر آن بر رشد اقتصادی            25

2-6-گمرک و موانع محدودیت های آن 26

2-7-تسهیلات گمرک و استاندارد برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان  27

2-8-دسترسی آزاد به آمار و اطلاعات  28

2-9-4 عامل موثر بر افزایش رقابت پذیری تولیدات داخلی در اقتصاد            32

2-10-لزوم اعمال سیاست های اقتصادی برای تقویت رقابت پذیری   34

2-11-مفهوم رقابت پذیری    34

2-12-عوامل موثر بر توان رقابت اقتصاد         35

2-13-بررسی اهمیت سیاست توسعه صادرات/رشد پایدار در گرو تنوع‌بخشی به صادرات            36

2-14-راهكارهاي توسعه مناطق آزاد:  41

2-14-1-سرمايهگذاري،فرصتهاوچالشها            41

2-14-2-توسعه پایدار با بهبود رویکرد کسب و کار         41

2-14-3- توزيع درآمد، فقر و عدالت اقتصادی    42

2-14-4-اقتصادوتولیدملی    42

2-14-5-سرمایه گذاری وتولیدملی      42

2-14-6-توسعه اقتصادی ومدیریت مالی           43

2-14-7-اقتصادمقاومتی وجهاداقتصادی            43

2-14-8-رابطه اقتصادباحماسه سیاسی واقتصادی            44

2-14-9-اقتصاددرشرایط تحریم          44

2-14-10-اقتصادکشاورزی  45

2-14-11-توسعه کشاورزی باتاکیدبرتولیدملی    45

2-14-12-توسعه روستایی باتاکیدبرتولیدملی      46

2-15-تاثیر تغییر نرخ ارز بر صادرات و میزان رقابت پذیری شرکت‌های داخلی           46

2-16-تک‌نرخی شدن ارز در گرو توسعه صادرات          51

2-17-تاثیرات مثبت و منفی افزایش نرخ ارز بر تولید       51

2-18-تقویت تولید و صادرات با تک‌نرخی شدن ارز        52

2-19-پیشینه تحقیق            53

2-20-مدل مفهومی تحقیق    58

فصل سوم روش تحقیق        59

3-1-مقدمه           60

3-2-روش تحقیق   60

3-3-روش گردآوری اطلاعات           61

3-4-1-مطالعات کتابخانهای  61

3-4-2-پرسشنامه   61

3-4-جامعه آماری  62

3-5-شیوه نمونه گیری و حجم نمونه    62

3-6-روایی پرسشنامه          63

3-7 پایایی پرسشنامه           64

3-8-آزمون فرضیات پژوهش            64

3-9 – تجزیه و تحلیل اطلاعات :       65

3-9-1 آمار توصیفی           65

3-9-2 آمار استنباطی          65

3-9-3 آزمون تی تست        65

3-9-4 تحلیل رگرسیون       66

3-9-5 آزمون فریدمن         67

فصل چهارم تجزیه‌ و تحلیل داده ها      69

4-1- مقدمه          70

4-2- ویژگی‌های عمومی پاسخ‌دهندگان 71

جدول 4-1 توزیع فراوانی پاسخ دهندگان براساس جنسیت   71

نمودار 4-1- نمودار فراوانی پاسخ دهندگان براساس جنسیت            71

جدول 4-2- فراوانی پاسخ دهندگان براساس سن   72

نمودار 4-2 نمودار فراوانی پاسخ دهندگان براساس سن      72

جدول 4-3- فراوانی پاسخ دهندگان براساس تحصیلات       73

نمودار 4-3- نمودار فراوانی پاسخ دهندگان براساس مدرک تحصیلی  73

جدول 4-4- فراوانی پاسخ دهندگان براساس سابقه کاری     74

نمودار 4-4- نمودار فراوانی پاسخ دهندگان براساس سابقه کاری       74

4-3- تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق  75

جدول 4- 5-تحلیل توصیفی متغیرهای تحقیق      75

4-4- آزمون نرمال بودن داده‌ها          75

جدول 4-6- آزمون نرمال بودن داده‌ها  76

ادامه جدول 4-6- آزمون نرمال بودن داده‌ها       77

4-5- آزمون تی تک نمونه ای           77

جدول4-7- خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه برای متغیرهای پژوهش            78

4-6- تحلیل عاملی تائیدی     81

4-6-1- تحلیل عاملی تائیدی سیاست تقویت در تولید و صادرات گمرک          82

شکل 4-5- بارعاملی استاندارد آزمون سیاست تقویت در تولید و صادرات گمرک           83

شکل 4-6- آماره T-value آزمون سیاست تقویت در تولید و صادرات گمرک   84

4-6-2- تحلیل عاملی تائیدی متغیر اقتصاد پایدار  85

شکل 4-7- بارعاملی استاندارد متغیر اقتصاد پایدار           86

شکل 4-8- آماره t- value متغیر اقتصاد پایدار   87

4-7- آزمون فرضیه‌های تحقیق          88

شکل 4-9- بارعاملی استاندارد آزمون فرضیه‌های تحقیق    89

شکل 4-10- آماره t-valueآزمون فرضیه‌های تحقیق        90

4-7-1-بررسی فرضیه یک   91

جدول 4-8- بارعاملی تاثیر نرخ ارز در تولید و صادرات گمرک، بر اقتصاد پایدار         91

4-7-2- بررسی فرضیه دو   91

جدول 4-9- بارعاملی تاثیر آزاد سازی تجارت در تولید و صادرات گمرک، بر اقتصاد پایدار         92

4-7-3-بررسی فرضیه سه    92

جدول 4-10- بارعاملی تاثیر بازار سرمایه در تولید و صادرات گمرک، بر اقتصاد پایدار  92

4-7-4-بررسی  فرضیه چهارم           92

جدول 4-11- بارعاملی تاثیر اتخاذ سیاست های کلان اقتصادی در تولید و صادرات گمرک،          93

4-7-5-بررسی  فرضیه پنجم 93

جدول 4-12- بارعاملی تاثیر نرخ تورم در تولید و صادرات گمرک، بر اقتصاد پایدار      93

4-7-6-بررسی  فرضیه ششم 94

جدول 4-13- بارعاملی تاثیر راهبرد تجاری در تولید و صادرات گمرک، بر اقتصاد پایدار            94

فرضیه  اصلی       94

شکل 4-11- بارعاملی تاثیر سیاست های تقویت در تولید و صادرات گمرک بر اقتصاد پایدار        95

شکل 4-12- آماره t-value تاثیر سیاست های تقویت در تولید و صادرات گمرک بر اقتصاد پایدار  96

4-7-7- نیکوئی برازش مدل 97

جدول 4- 14-شاخص‌های نیکوئی برازش مدل ساختاری فرضیه اصلی تحقیق  97

آلفای کرونباخ        97

فصل پنجم نتایج و پیشنهادات تحقیق     98

5-1 مقدمه           99

5-2- خلاصه پژوهش         99

5-3- یافته‌های پژوهش        100

5-3-1- ویژگی‌های جمعیت شناختی    100

5-3-3- آزمون فرضیه‌ها و بحث        101

5-4- پیشنهادات کاربردی     104

5-5- پیشنهادهایی برای پژوهشگران دیگر         106

5-6- محدودیت‌های پژوهش  106

5-6-1– محدودیت‌ها و موانع            106

5-6-2- محدودیت‌های در اختیار محقق 106

5-6-3- محدودیت‌های خارج از اختیار محقق      107

منابع      108

پیوست    111

پرسشنامه پژوهش  114

 

Keywords: سیاستهای تقویت تولید-صادرات-گمرک-اقتصاد پایدار.
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > گرایش ها > مدیریت بازرگانی > محصولات قابل دانلود مدیریت بازرگانی > پروژه های آماده مدیریت بازرگانی > پایان نامه مدیریت بازرگانی با عنوان بررسی و طبقه بندی تاثیر سیاست های تقویت تولید و صادرات گمرک بر توسعه اقتصاد پایدار ایران (فایل word)