دانلود مقاله ترجمه شده کنترل مقاوم برای (کنترل) شبکه‌های ترافیک مسیرهای شهری


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2008466 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
955,000 ریال
شناسه محصول :
2008466
سال انتشار:
2014
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کنترل مقاوم برای (کنترل) شبکه‌های ترافیک مسیرهای شهری

عنوان انگليسي

Robust Control for Urban Road Traffic Networks

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE, Transactions on Intelligent Transportation Systems

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 14 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 35 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف تحقیق پیش رو، ساخت یک الگوریتم بهینه برای کنترل چراغ‌راهنما بر اساس ترافیک پاسخگو با در نظر گرفتن عدم قطعیت می‌باشد. هدف کنترل ترافیک، مینیمم سازی طول صف‌های سنگین در یک شبکه شهری است. مسئله کنترل، به صورت یک افق متمرکز و یکنواخت فرموله سازی می‌شود که این افق، نامعلوم بوده اما عدم قطعیت مربوط به محدوده تقاضای سفر و نیز طول صف، پیش‌بینی مسئله را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یک روش بهینه‌سازی مینیمم/ماکزیمم تحت قید برای دست‌یابی به یک ترکیب زمانی بهینه برای سبز بودن چراغ پیشنهاد شده است که تابع هدف را تحت شرایطی که بدترین حالت عدم قطعیت در نظر گرفته شود، مینیمم سازی می‌کند. به عنوان یک مثال ترسیمی، مطالعه شبیه‌سازی خاصی برای اثبات اثربخشی و قابلیت پیاده‌سازی روش پیش‌بینی مقاوم ازنظر محاسباتی، صورت گرفته است. با استفاده از داده‌های ترافیک واقعی و نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیک در مقیاس کوچک، الگوریتم پیشنهادی کنترل چراغ‌راهنمای مقاوم مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته و با پاسخ‌های حاصل از روش کنترل پیش‌بین اسمی و نیز روش زمان‌بندی زمان ثابت تحت شرایط ترافیک مختلف، مقایسه شده است.

1-مقدمه

کنترل ترافیک جاده‌ای در مناطق شهری، یک موضوع تحقیقاتی است که دهه‌های متمادی مورد توجه بوده است. در حالت خاص، استراتژی‌های ترافیک پاسخگو مورد بررسی قرارگرفته‌اند که دلیل این توجه، وجود پاسخ‌های دینامیکی زمان واقعی در مسائل کنترل ترافیک است، مثلاً در [1]. روش‌های مبتنی بر مدل اهمیت، الگوهای ذخیره و فوروارد [2]، مفاهیم جدیدی در حوزه مدل‌سازی برای کنترل چراغ‌راهنما در شبکه‌های گسترده می‌باشند، مثلاً روش‌های بهینه‌سازی درجه دوم خطی با افق نامتناهی به صورت آفلاین [3]، [4]، با این فرض که شرایط ترافیک با گذشت زمان، تغییر چندانی نمی‌کند. به‌منظور مدل‌سازی تغییرات رخ داده در شرایط ترافیک، محاسبه مجدد الگوریتم‌های تقسیم سیگنال مبتنی بر مدل پیشنهاد شده است. یکی از قدرتمندترین روش‌ها، روش‌های بهینه‌سازی آنلاین نظیر مدل کنترل پیش‌بین (MPC) و یا کنترل افق متمرکز (RHC) می‌باشد [5]. در هر گام زمانی، این روش که بر اساس کاهش افق زمانی است: 1) شرایط ترافیک را در یک پنجره زمانی با افق آینده پیش‌بینی می‌کند، 2) شاخص عملکرد شبکه (که اغلب) از پیش تعریف شده است را با یافتن الگوی مناسب چراغ‌راهنما، مینیمم سازی می‌کند و 3) دنباله اول مربوط به متغیرهای تصمیم‌گیری بهینه را اعمال می‌نماید. با  داشتن الگوی مدل‌سازی ذخیره و فوروارد، مراجع [6] و [7] کنترل بهینه درجه دوم تحت قید و نیز کنترل غیرخطی تحت قید را تحت شرایط حلقه باز در الگوی مدل کنترل پیش‌بین، ترکیب کردند....


 

بهینه‌سازی کنترل چراغ‌راهنما کنترل پیش‌بین مقاوم :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

The aim of the presented research is to elaborate a traffic-responsive optimal signal split algorithm taking uncertainty into account. The traffic control objective is to minimize the weighted link queue lengths within an urban network area. The control problem is formulated in a centralized rolling-horizon fashion in which unknown but bounded demand and queue uncertainty influences the prediction. An efficient constrained minimax optimization is suggested to obtain the green time combination, which minimizes the objective function when worst case uncertainty appears. As an illustrative example, a simulation study is carried out to demonstrate the effectiveness and computational feasibility of the robust predictive approach. By using real-world traffic data and microscopic traffic simulator, the proposed robust signal split algorithm is analyzed and compared with well-tuned fixed-time signal timing and to nominal predictive solutions under different traffic conditions.

Keywords: Queue and demand uncertainty robust model predictive (rolling-horizon) control
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید