دانلود مقاله ترجمه شده کاهش گشتاور دندانه‌ای در موتور شار متقاطع با مورب کردن قطب‌های استاتور


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2007492 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2007492
سال انتشار:
2015
حجم فایل انگلیسی :
430 Kb
حجم فایل فارسی :
445 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کاهش گشتاور دندانه‌ای در موتور شار متقاطع با مورب کردن قطب‌های استاتور

عنوان انگليسي

Cogging-Torque Reduction of Transverse-Flux Motor by Skewing Stator Poles

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE Transactions on Magnetics

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 4 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 11 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

موتورهای شار متقاطع در اصل دارای کویل های پیچیده شده در جهت‌های چرخشی و هسته‌های آرمیچر اطراف آن می‌باشند. این ترکیب باعث می‌شود که این موتورها برای ساختارهای چندقطبی با ساختار هندسی ساده کویل مستقل از تعداد قطب‌ها، طراحی شوند. بنابراین، این ساختارها دارای مزیت دارا بودن گشتاور تولیدی بالا در بیشتر کاربردهای موتوری که دارای سیم‌پیچ‌های پیچیده شده به دور دندانه و قرار گرفته در داخل شیارها هستند، می‌باشند. اما، موتورهای شار متقاطع هنوز هم دارای مشکل تولید گشتاور با استفاده از روتورهای چندقطبی هستند که ناشی از به‌کارگیری آهنرباهای دائمی کوچک و متعدد در ساختار آن‌ها است. بنابراین، ما یک موتور شار متقاطع هسته متوالی را طراحی کرده‌ایم که دارای نصف آهنرباهای دائمی روی روتور در مقایسه با موتورهای مغناطیسی دارای آهنرباهای نصب شده روی سطح متداول می‌باشد. و از این رو قادر است که گشتاوری تقریباً برابر با گشتاور همان موتورهای متداول تحت شرایط اندازه و تحریک برابر تولید کنند. اما، این موتور دارای گشتاور دندانه‌ای زیادی است که ناشی از قطب‌های متوالی است که در نتیجه باعث تغییر شکل توزیع نیرومحرکه مغناطیسی می‌شود. بنابراین، ما یک ساختار هسته مورب را برای کاهش گشتاور دندانه‌ای پیشنهاد می‌دهیم که با ساختارهای محوری غیریکنواخت این موتورها قابل‌رقابت است. نتیجه تحلیل FEM نشان می‌دهد که مقدار پیک تا پیک گشتاور دندانه‌ای را می‌توان تا 82% با استفاده از ساختار مورب پیشنهادی کاهش داد.

1-مقدمه

موتورها در حوزه‌های متعددی شامل صنایع کلی، انتقال، تجهیزات الکترونیکی مصرفی، و غیره کاربرد دارند. این موتورها اغلب مستلزم این هستند که چگالی گشتاورشان از نقطه‌نظر صرفه‌جویی در فضای نصب شده و مواد به کار رفته، بهبود یابد. گشتاور را می‌توان در حالت کلی با افزایش بارگذاری الکترونیکی و مغناطیسی حتی با حفظ اندازه موتور، بیشتر کرد. اما، این روش دارای یک سری نقطه‌ضعف‌هایی است نظیر افزایش تولید حرارت و نیز کمبود مواد مغناطیسی کمیاب در سطح زمین و همچنین اشباع مغناطیسی هسته‌های آهنی. گشتاور همچنین متناسب با تعداد قطب‌های موتور است. اما، موتورهای متداول که دارای سیم‌پیچ‌هایی هستند که به دور قطب‌های مغناطیسی پیچیده شده‌اند و در داخل شیارها قرار گرفته‌اند از نظر طراحی با ساختارهای آرمیچر چندقطبی به خاطر باریک بودن شیارها، با چالش مواجه هستند...

کاهش گشتاور دندانه‌ای روتور قطب متوالی هسته‌های آرمیچر مورب موتور شار متقاطع :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

Abstract

Transverse-flux motors basically have coils wound in the rotational direction and armature cores surrounding them. This configuration allows the motors to be designed for multipole structures with the simple coil geometry independent of the pole number. Therefore, they have an advantage on high-torque generation over most motors having windings wound around teeth and put in slots. However, transverse-flux motors still have a production problem for their multipole rotor due to the assembly of the small and numerous permanent magnets. Thus, we have designed a consequent-pole transverse-flux motor, having a half amount of magnets on the rotor compared with the conventional surface-mounted magnet rotors, and capable of generating almost the same torque under the same size and excitation conditions. However, this motor also has large cogging torque due to the consequent poles, having deformed magnetomotive-force distribution. Thus, we propose a new skewed core structure for reducing the cogging torque, compatible to axially non-uniform structure of this motor. The Finite Element Method analysis result indicates the peak-to-peak value of the cogging torque that can reduce by 82% with this proposed skewed structure

Keywords: Cogging-torque reduction consequent-pole rotor skewed armature cores transverse-flux motor
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > کاهش گشتاور دندانه‌ای در موتور شار متقاطع با مورب کردن قطب‌های استاتور
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید