دانلود مقاله ترجمه شده اصلاح شکل هندسی قطب روتور با کوپلاژ متقابل در ماشین سوئیچ رلوکتانسی جهت کاهش ریپل گشتاور


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2006680 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
820,000 ریال
شناسه محصول :
2006680
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
1 Mb
حجم فایل فارسی :
3 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
pdf+word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

اصلاح شکل هندسی قطب روتور با کوپلاژ متقابل در ماشین سوئیچ رلوکتانسی جهت کاهش ریپل گشتاور

عنوان انگليسي

Modification in Rotor Pole Geometry of Mutually Coupled Switched Reluctance Machine for Torque Ripple Mitigating

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE Transactions on Magnetics

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

این مقاله یک روش جدید برای حداقل کردن ریپل گشتاور موتور سوئیچ رلوکتانسی 3فاز 6 شیاره­ی 4 قطب با کوپل متقابل (MCSRM 6/4) ارائه می­دهد. تفاوت بین MCSRM و SRM معمولی در آرایش سیم­ پیچی­های آنهاست. در یک MCSRM، اندوکتانس متقابل در مقابل اندوکتانس خودی قابل صرف نظر کردن نیست. در مقابل، به دلیل اندوکتانس­های متقابل، MCSRM می­تواند گشتاور متوسط بیشتری نسبت به SRM معمولی تولید کند. ابتدا برای تعیین ریشه­ ی بالا بودن سطح ریپل گشتاور در MCSRM مروری بر منابع انجام شده است. سپس جهت اصلاح شکل موج شار، روشی با استفاده از ورق شیاردار در قطب­های روتور به همراه مشتق­ های اندوکتانس نسبت به موقعیت روتور (dL/d و dM/d) ارائه شده است. با استفاده از روش المان محدود دو بعدی (FEM)، تاثیر ابعاد ورق شیاردار روی کارایی­ های الکترومغناطیسی (گشتاور متوسط و ریپل گشتاور) بررسی شده است. دو MCSRM بوسیله­ ی جریان­های سینوسی سه فاز تغذیه شده و مقایسه­ ی گشتاور متوسط و ریپل گشتاور آنها بر حسب چگالی جریان موثر انجام شده است. برای اطمینان از اینکه ورق شیاردار منجر به مشکلات مکانیکی نشود، بعضی مطالعات مکانیکی انجام شده است. در نهایت، آزمایشات تجربی نیز صحت نتایج عددی به دست آمده از 2-D FEM را تائید کردند.

1-مقدمه

 ماشین­ های سوئیچ رلوکتانسی (SRMها) به دلیل چگالی گشتاور بالا، سادگی، استحکام و هزینه­ ی ساخت پایین، توجه زیادی را در کاربردهای درایوهای با بازدهی بالا به خود جلب کرده ­اند. SRMها بدون نیاز به هیچ­ گونه آهنربای دائمی و سیم­ پیچ­های القایی، توانایی کار در همان محیط­ های خشن از جمله شرایط دمای بالا و سرعت زیاد را دارند. این ویژگی­ ها SRMها را به گزینه­ ی مناسبی برای کاربردهای خودروهای الکتریکی هیبریدی و هوافضایی در دو دهه­ ی اخیر تبدیل کرده است. به هر حال، به دلیل ساختار برجسته­ ی دوگانه­ ی آنها، SRMها لرزش و نویز صوتی بیشتری نسبت به ماشین­ های آهنربای دائمی و ماشین­ های القایی دارند. جهت کاهش انتشار نویز و بهبود بازدهی الکترومغناطیسی SRMها، راه ­حل­های متعددی مورد مطالعه قرار گرفته­ اند: بهینه­ سازی ساختار موتور، فرم­ دهی شکل موج­ های جریان و بهینه­ سازی استراتژی­ های کنترل. به ویژه با توسعه­ ی فناوری­ های مواد و الکترونیک، برخی روش­ های جدید مانند محرک­ های پیزوالکتریک برای کاهش قابل ملاحظه­ ی لرزش و نویز صوتی به کار گرفته شده ­اند...

ریپل گشتاور سوئیچ رلوکتانسی ریپل گشتاور :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract

This paper presents a new method to minimize the torque ripple of a 3-phase, 6-slot, and 4-pole mutually coupled switched reluctance motor (MCSRM 6/4). The difference between a MCSRM and a classical SRM is their winding configuration. In a MCSRM, the mutual inductances are no longer neglectable when compared to self inductance. On the contrary, due to mutual inductances, the MCSRM can produce higher average torque than a classical SRM. A literature review is firstly performed to identify the source of high torque ripple level of a MCSRM. Then, the method using punching holes in rotor poles to modify the waveforms of flux as well as derivatives of inductances with respect to rotor position (dL/d and dM/d ) is proposed. Using the 2-D finite-element method (FEM), the influence of dimensions of punching hole on the electromagnetic performances (average torque and torque ripple) is analyzed. The two MCSRM are supplied by three-phase sine wave currents, and comparisons in terms of average torque and torque ripple versus RMS current density are also carried out. In order to make sure that the presence of punching holes does not cause mechanical problems, some mechanical studies are performed. Finally, experimental tests are also realized to validate numerical results obtained by 2-D FEM


Keywords: Torque Punching Rotors Reluctance motors Current density Windings
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > اصلاح شکل هندسی قطب روتور با کوپلاژ متقابل در ماشین سوئیچ رلوکتانسی جهت کاهش ریپل گشتاور
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید