دانلود مقاله ترجمه شده شبیه سازی MATLAB از کنترل کننده ترافیک فازی برای تقاطع جداشده چند خطی


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2004705 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
815,000 ریال
شناسه محصول :
2004705
سال انتشار:
2010
حجم فایل انگلیسی :
934 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

شبیه سازی MATLAB از کنترل کننده ترافیک فازی برای تقاطع جداشده چند خطی

عنوان انگليسي

MATLAB Simulation of Fuzzy Traffic Controller for Multilane Isolated Intersection

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal on Computer Science and Engineering

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

این مقاله برای کنترل جریان ترافیک در تقاطع با چراغ راهنمایی چند خطی، شبیه سازی MATLAB کنترل کننده ترافیک فازی را ارائه می کند. کنترل کننده بر اساس زمان انتظار و طول صف وسایل نقلیه در فاز سبز جاری و طول وسایل نقلیه دیگر که در خطوط دیگر قرار دارند، ایجاد شده است. به منظور استراتژی کنترل زمان بندی چراغ الکترونیکی و توالی ترتیب فاز را کنترل می کند تا بتواند از جریان ترافیک روان، با حداقل زمان انتظار، حداقل طول صف و مدت زمان انتظار حداقلی اطمینان حاصل کند. در این مقاله، مدل تقاطع جدا شده به کار رفته در هر مسیر دارای دو خط است. هر مسیر مقادیر مختلفی از زمان انتظار و طول صف وسایل نقلیه را به ترتیب در تقاطع به خود اختصاص می دهد. حداکثر مقادیر زمان های انتظار و طول صف وسایل نقلیه به عنوان ورودی های کنترل کننده انتخاب می شوند تا بتوان جریان ترافیک را در تقاطع ها بهینه سازی کنند. در اینجا یک مدل ترافیکی و کنترل کننده ترافیک فازی به منظور بررسی و ارزیابی کارایی کنترل کننده های ترافیکی در شرایط مختلف ایجاد شده است. در پایان با مقایسه نتایج بدست آمده از کنترل کننده های خودرویی فعال (VAC) و کنترل کننده ترافیک فازی که به صورت قابل توجهی کارایی را در تقاطع افزایش می دهند ما توانسته ایم کارایی و بهره وری کنترل کننده هوشمند مبتنی بر سیستم فازی را تایید کنیم.

1- مقدمه

کنترل کننده های سنتی که بر اساس داده های تاریخی و پیشین که برای ایجاد طرح های زمان بندی بهینه سازی شده بوجود آمده بودند به علت بالا رفتن حجم ترافیکی و افزایش تعداد خودروهای موجود در جاده ها، ایده مناسبی بر کنترل ترافیک های موجود در تقاطع ها نیستند. کنترل کننده های ترافیکی نظیر منطق فازی وجد دارند که قادرند با استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی شبیه به انسان فکر و عمل کنند. هدف اصلی طراحی کنترل کننده های ترافیکی AI آن است که کنترل کننده های ترافیکی قابلیت تطابق زمان واقعی با داده های ارسالی از شناسایی کننده ها داشته باشند تا بتوانند طرح زمان بندی بهینه و با ثباتی را برای تقاطع های موجود در شبکه برنامه ریزی کنند و بتوانند ازدحام ترافیکی را که یکی از مهمترین دغدغه های امروزی است را برطرف نمایند. منطق و آغاز تصمیم انسانی در ترافیک و حمل و نقل، عموما بر اساس کارایی خوب و مناسب پایه ریزی شده است. حتی اگر کسانی که در این باره تصمیم گیری می کنند، اطلاعات نا کافی داشته باشند و ویژگی های کلیدی تصمیم گیری غیر صحیح و مبهم باشند، بهره وری اتخاذ تصمیم انسانی، بی مانند است...

 

کنترل کننده ترافیک فازی چند خطی تقاطع جدا شده کنترل کننده خودروی فعال :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

The advent of the intelligent transport systems has prompted traffic simulation to become one of the most used approaches for traffic analysis in support of the design and evaluation of traffic systems. The capability of traffic simulation to emulate the time variability of traffic events makes it a matchless facility for capturing the complexity of traffic systems. There are many researches which implement fuzzy but to specific traffic problems and there are many traffic simulation applications but with no support for fuzzy logic. This paper presents a simulation environment, designed for testing and evaluation of any fuzzy logic based traffic management system. The user could simulate any traffic isolated intersection or intersection network with multiple lanes. He could also specify input parameters, build fuzzy rules that control the traffic flow and simulate the model to monitor the efficiency of model by noticing the output parameters. A graphical user interface allows visualization of the simulation, including animation of vehicle movements

 
Keywords: Fuzzy Traffic Controller Multilane Isolated Intersection Vehicle-actuated Controller
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > شبیه سازی MATLAB از کنترل کننده ترافیک فازی برای تقاطع جداشده چند خطی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید